var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=32595;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("המלצה לגולשים","http://www.daf-yomi.com/forums/Message.aspx?id=1505")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","64"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","47"),new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","36")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("32595","0","כי משחתם בהם מום בם","11/01/14 18:46","י שבט","תשע"ד","18:46","הודו_כי_טוב","וּמִיַּד בֶּן נֵכָר לֹא תַקְרִיבוּ אֶת לֶחֶם אֱלֹהֵיכֶם מִכָּל אֵלֶּה, כִּי מָשְׁחָתָם בָּהֶם, מוּם בָּם, לֹא יֵרָצוּ לָכֶם (ויקרא כ"ב,כ"ה)

לא ברור לי איך מקשרים פסוק שמדבר על איסור לקיחה קורבן מבן נכר (לזבח תודה) לקורבן יום הכיפורים","207","","3763","True","True","False","","932","46.117.14.249","0","0","יומא|סד ע"א",""),new Message("32598","32595","אין איסור בלקיחת קורבן תמים מנכרי","11/01/14 21:24","י שבט","תשע"ד","21:24","יהודי_קדום","האיסור הוא בלקיחה ממנו של קרבן בעל מום מכל סוג (גם נסתר כמו מסורס).
אם כן הפסוק מדבר על קרבן בעל מום (אותו אין לקחת מהנוכרי) וקרבן בעל מום הוא הנדון אצלנו.

ראה:
1. הרמב"ם הלכות מעשה הקרבנות - פרק שלישי
ב ואחד אנשים ואחד נשים או עבדים מביאין כל הקרבנות. אבל העכו''ם אין מקבלין מהן אלא עולות בלבד שנאמר (ויקרא כב-כה) ''ומיד בן נכר לא תקריבו את לחם אלהיכם'' אפילו עולת העוף מקבלין מן הנכרי אע''פ שהוא עובד ע''ז. אבל אין מקבלין מהן שלמים ולא מנחות ולא חטאות ואשמות. וכן עולות שאינן באות בנדר ונדבה אין מקבלין אותן מן הנכרי כגון עולת יולדת וכיוצא בה מעולות שאינן באות משום נדר ולא משום נדבה:
ג נכרי שהביא שלמים מקריבין אותן עולות שהעכו''ם לבו לשמים. נדר שלמים ונתנם לישראל על מנת שיתכפר בהן לישראל אוכלין אותן הישראלים כשלמי ישראל. וכן אם נתנן לכהן כהן אוכלן: נשים לב שלדעת הרמב"ם קרבן שלמים לא שייך לגבי עכו"ם.
2. {ויקרא כב,כה} וּמִיַּד בֶּן נֵכָר לֹא תַקְרִיבוּ אֶת לֶחֶם אֱלֹהֵיכֶם מִכָּל אֵלֶּה כִּי מָשְׁחָתָם בָּהֶם מוּם בָּם לֹא יֵרָצוּ לָכֶם: (ס)
[רש"י] ומיד בן נכר. נכרי שהביא קרבן ביד כהן להקריבו לשמים לא תקריבו לו בעל מום, ואף על פי שלא נאסרו בעלי מומים לקרבן בני נח אלא אם כן מחוסרי אבר, זאת נוהגת בבמה שבשדות, (תמורה ז.) אבל על המזבח שבמשכן לא תקריבוה, אבל תמימה תקבלו מהם, לכך נאמר למעלה איש איש, לרבות את הנכרים שנודרים נדרים ונדבות כישראל (חולין יג:):

3. מנחות דף עג – ב
"אמר רב הונא שלמי העובדי כוכבים עולות איבעית אימא קרא ואיבעית אימא סברא איבעית אימא סברא עובד כוכבים לבו לשמים ואיבעית אימא קרא {ויקרא כב-יח} אשר יקריבו לה' לעולה כל דמקרבי עולה ליהוי "
רש"י ד"ה שלמי העובדי כוכבים. עובד כוכבים שנדר להביא שלמים, עולות הן ואין נאכלין וה''ה דמנחתן כליל.

4. מנחת חינוך מצוה קטו
"...וכל המקריבין עולה מביאין נסכים אך עכו"ם שמביא עולה ז"ל הר"מ פ"ג ממעה"ק ה"ה עולות העכו"ם אין מביאין עמה נסכים אבל נסכיהם קרבין משל צבור..."
חידושי הגרי"ז מסכת מנחות דף עג עמוד ב "...ליכא בקרבנות עכו"ם כ"א עולה לחוד ולא נסכים,..."","233","","3763","True","True","False","","296","79.179.205.113","0","32595","יומא|סד ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82611);