var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=32573;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("זמני היום","http://www.daf-yomi.com/content.aspx?pageid=126")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","71"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","62"),new MostViewed("107084","מי שמלווה כסף בריבית לא יקום בתחיית המתי","לינקוש","28/04/24 18:14","58","55")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("32573","0","נעול וסגור","09/01/14 11:43","ח שבט","תשע"ד","11:43","עלי","כשפתח ההיכל נעול אי אפשר להקריב שלמים כי צריך "פתח אהל מועד" ואינו פתוח.
אך מדוע משתמשים בפועל 'נעול' ולא 'סגור', הרי גם אם הפתח נסגר ולא ננעל במפתח כבר אסור להקריב שלמים ?
היודע מישהו תשובה ?","209","","3767","True","True","False","","947","194.114.146.227","0","0","יומא|סב ע"א",""),new Message("32575","32573","נכון, גם כשרק סגור אסור להקריב. מהמשנה","09/01/14 12:54","ח שבט","תשע"ד","12:54","יהודי_קדום","תמיד פ"ג מ"ז:
"...הִגִּיעַ לְשַׁעַר הַגָּדוֹל הֶעֱבִיר אֶת הַנֶּגֶר וְאֶת הַפּוֹתְחוֹת וּפְתָחוֹ. לֹא הָיָה שׁוֹחֵט הַשּׁוֹחֵט, עַד שֶׁשּׁוֹמֵעַ קוֹל שַׁעַר הַגָּדוֹל שֶׁנִּפְתַּח"

ברור שהייתה נעילה במנעול.

יישוב השאלה נמצא לענ"ד בזבחים נה: "שלמים ששחטן קודם שיפתחו דלתות ההיכל פסולין שנאמר ושחטו פתח אהל מועד בזמן שפתח ההיכל פתוח ולא בזמן שהוא נעול במערבא מתני הכי אמר רב יעקב בר אחא אמר רב אשי שלמים ששחטן קודם שיפתחו דלתות ההיכל פסולים"
רב אשי פותר את הבעיה בכך שאין איזכור המילה "נעול" ובעיקר ברור מדבריו שמעבר לעובדה שבמצב שהדלתות נעולות על מנעול ובריח שלמים פסולים, הוא מדייק במצב שהדלתות לא נעולות אבל סגורות שגם אז שלמים פסולים, וזהו פרק הזמן מרגע ש-"הֶעֱבִיר אֶת הַנֶּגֶר וְאֶת הַפּוֹתְחוֹת" עד לרגע "שֶׁשּׁוֹמֵעַ קוֹל שַׁעַר הַגָּדוֹל שֶׁנִּפְתַּח" ומרכז את המידע לאמירה אחת: "..קודם שיפתחו דלתות ההיכל ..." - "שיפתחו" - לא משנה אם היו נעולות ולא משנה אם היו סגורות.

לענ"ד בהחלט יש מקום לדיוק שהביא ולברכו ביישר כוח, משום שבלשון התלמוד נעול הוא אכן נעילה במפתח מה שאין כן בלשון המקרא שהוא לא בהכרח במפתח אלא יכול להיות סגור ללא נעילה.

ורש"י זבחים נה: מביא: "בזמן שהוא פתוח. לשון פתח אינו אלא החלל והפותח והנועל קרוי דלת: מוגף. סגור ולא נעול כמו הגפת דלתות (ערכין דף יא:): ".

אגב, וכזכור הדלתות נפתחו מבפנים...
.","233","","3767","True","True","False","","207","79.176.118.202","0","32573","יומא|סב ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82634);