var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=32489;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("דף יומי - יתרונות מול חסרונות","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=729")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","71"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","62"),new MostViewed("107084","מי שמלווה כסף בריבית לא יקום בתחיית המתי","לינקוש","28/04/24 18:14","58","55")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("32489","0","מדוע לא להביא הוכחה מהמציאות?","01/01/14 08:41","כט טבת","תשע"ד","08:41","בבא רגל","מדוע הגמרא נזקקה להוכיח מפסוקים (בדרך לא דרך), במקום פשוט להוכיח מהמציאות?
הרי עינינו הרואות שאין יבוסי בירושלים כבר שנים רבות!

וכל היכא דכתיב עד היום הזה לעולם הוא
והכתיב ואת היבוסי יושב ירושלם לא הורישו בני בנימין וישב היבוסי את בני בנימין בירושלם עד היום הזה
הכי נמי דלא גלו
והתניא ר' יהודה אומר חמשים ושתים שנה לא עבר איש ביהודה שנאמר על ההרים אשא בכי ונהי ועל נאות מדבר קינה כי נצתו מבלי איש עובר ולא שמעו קול מקנה מעוף השמים ועד בהמה נדדו הלכו בהמה בגימטריא חמשין ושתים הוו
ותניא ר' יוסי אומר שבע שנים נתקיימה גפרית ומלח בארץ ישראל ואמר רבי יוחנן מאי טעמא דרבי יוסי אתיא ברית ברית כתיב הכא והגביר ברית לרבים שבוע אחד וכתיב התם ואמרו על אשר עזבו את ברית ה' אלהי אבותם
","51","","3775","True","True","False","","1244","84.229.14.136","0","0","יומא|נד ע"א",""),new Message("32496","32489","מדובר בבני בנימין","01/01/14 22:29","כט טבת","תשע"ד","22:29","דוד כוכב",""וישב היבוסי את בני בנימין בירושלם עד היום הזה", משמע שבני בנימין יושבים (עם היבוסי) עד היום הזה. ואת זה באה הגמרא לדחות. היבוסי עצמו פחות מעניין.","125","","3775","True","True","False","","140","95.86.125.78","0","32489","יומא|נד ע"א",""),new Message("32516","32489",""עד היום הזה" - מוזר שלא דנו","04/01/14 23:30","ג שבט","תשע"ד","23:30","אברם העברי","בשני פסוקים המפורשים בתורה כמעט באותו פרק - ובשניהם לכאורה 'עד היום הזה' הוא לכל היותר עד שעלה סנחריב וכו':
דברים ב כב: כַּאֲשֶׁר עָשָׂה לִבְנֵי עֵשָׂו... וַיֵּשְׁבוּ תַחְתָּם עַד הַיּוֹם הַזֶּה".
דברים ג יד: "וַיִּקְרָא אֹתָם עַל שְׁמוֹ אֶת הַבָּשָׁן חַוֹּת יָאִיר עַד הַיּוֹם הַזֶּה". (ולעצם הפסוק ידוע פירושו של ר' יהודה החסיד לסוף פרשת מטות, לפיה יאיר כבש את הערים כבר בסוף ימי יוסף, 250 שנים לפני שנכתבה פרשת מטות).
אגב, שני הפסוקים מופיעים בסמיכות לפסוק "הִנֵּה עַרְשׂוֹ עֶרֶשׂ בַּרְזֶל", ואם תבין סודו, תכיר האמת גם לגבי שני הפסוקים הנ"ל...","432","","3772","True","True","False","","138","212.76.117.39","0","32489","יומא|נד ע"א",""),new Message("32499","32496","מנין לך?","02/01/14 09:12","א שבט","תשע"ד","09:12","בבא רגל","(וראה גם הפסוק ביהושע טו/סג)","51","","3774","True","True","False","","446","84.228.183.234","0","32489","יומא|נד ע"א",""),new Message("32500","32499","כך","02/01/14 09:19","א שבט","תשע"ד","09:19","דוד כוכב","בפסוק "וישב היבוסי את בני בנימין בירושלם עד היום הזה" כתוב שהיבוסי ישב עם (איתו=עימו) בני בנימין - עד היום הזה. כלומר שהיבוסי ישב שם עד היום הזה, וגם בני בנימין ישבו שם עד היום הזה - יחד עם היבוסי. והגמרא בהמשך מביאה ראיה שהארץ היתה שממה מ"איש יהודה" - כלומר מבני ישראל - כלומר גם מאותם בני בנימין. ראיית הגמרא אינה עוסקת ביבוסי.","125","","3774","True","True","False","","117","95.86.125.78","0","32489","יומא|נד ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82634);