var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=32351;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("לוח דף יומי לשימוש באאוטלוק או בג'ימייל","http://daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=21228")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","58"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","40"),new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","28")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("32351","0","אילוץ מעשי","25/12/13 09:28","כב טבת","תשע"ד","09:28","עלי","האילוץ המעשי מחייב נשיאת המחתה והכף בשתי ידיים בשיכול הכלים ובניגוד למשתמע מפשט הכתוב.
קיימות דוגמאות רבות כאלו בעולמה של תורה. למשל : מנורת המקדש צריכה היתה להיות עשויה מככר זהב ועשויה מקשה אחת כולה. למרות זאת, אילולא נעשו נרותיה או לפחות כיסויי הנרות נפרדים, לא ניתן היה לנקות כראוי את הנרות משאריות הפתילות והשמן אם כבו, לכן הם נעשו 'מתפרקים' או ממש נפרדים ( ראה המחלוקת במנחות פח,ב ).
השאלה העיקרית היא האם הקב"ה גלגל מקרים כאלו בתור דיעבד או שיש סיבה בכל מקרה כזה שבעצם צריך היה להיות כפי שכתוב רק מהבחינה הרוחנית העליונה אבל כשהדברים יורדים לעולם המעשה הרי שלכתחילה הם מבוצעים אחרת.
למשל : את כלי המקדש יש להעמיד לפי פרשת תרומה 'על צלע המשכן' ( צלע בחזה מקום גבוה יחסית )אבל בפועל- בויקהל פקודי - העמיד אותם משרע"ה 'על ירך המשכן' ( ירך- חלקה העליון של הרגל ), כי בעולם המעשה הנמוך גם מקומם נמוך יותר ( מה שמסביר מספר שינויים לגבי המשכן כולו בין הציווי למעשה ).
אשמח לקרוא עוד רעיונות ותגובות בעניינים כאלו.","209","","3779","True","True","False","","922","194.114.146.227","0","0","יומא|מז ע"א",""),new Message("32355","32351","רעיון יפה העלית כאן","25/12/13 11:25","כב טבת","תשע"ד","11:25","Almuaddib","אבל במקומך, הייתי מתרחק מהדרש שלך לגבי המשכן. ראה אונקלוס, כמו גם רש"י, המתייחסים לכך שאין הבדל. על צלע תרגם אונקלוס על סטר - כלומר בצד; ואילו על ירך תרגם על צדא - בדיוק אותה המשמעות.","107","","3779","True","True","False","","149","195.200.205.133","0","32351","יומא|מז ע"א",""),new Message("32377","32355","אתה צודק, אבל","25/12/13 16:11","כב טבת","תשע"ד","16:11","עלי","זה בדיוק מה שכתבתי, המשמעות זהה ובכ"ז בדרגה יותר נמוכה ( אולי גם בעקבות חטא העגל ).
אבל התייחס נא לעיקר הדברים, האם אילוץ מעשי המצמצם חלות ציווי או משנה אותו כבמקרה של נשיאת הקטורת והגחלים, משמעו שזהו הציווי מעיקרא או שבעצם רצוי היה שיהיו לאדם שתי ידיים ימניות לשאת את שניהם ורק בדיעבד ומאחר ואין לנו שתי ידיים ימניות אין ברירה אלא לשאת בשתי ידיים באילוץ הנדון.
הדיון נסב גם לגבי נשיאה בפה ומשמע לכאורה שרצוי היה לכאורה לקיים את הציווי בכל דרך אפשרית אילולא המניעות השונות . האם משמע אפוא שהאילוץ קובע בדיעבד ?","209","","3779","True","True","False","","177","95.86.111.238","0","32351","יומא|מז ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82598);