var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=32340;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("על מעלת הפורום","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=9140")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107076","אמר רב חסדא מידת חסידות שנו כאן","לינקוש","22/04/24 15:26","58","52"),new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","50"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","32")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("32340","0","ופליגא דרב הונא","24/12/13 21:30","כא טבת","תשע"ד","21:30","אבי פ","תלמוד בבלי מסכת יומא דף מו עמוד א
ופליגא דרב הונא, דאמר: תחילתו - דוחה, סופו - אינו דוחה.
רש"י מסכת יומא דף מו עמוד א
ופליגא דרב הונא - אדבר קפרא ואדרבא, דאמר בכל יום דמתניתין דווקא הוא, ואפילו בשבת, דרב הונא סבר: בכל יום - לבר משבת.

בר קפרא הוא תנא ורב הונא אמורא. כיצד רב הונא יכול לחלוק (ולא רק בפירוש המילים "כל יום" במשנה אלא להלכה - שאסור להקריב איברי תמיד של ששי בשבת לפי פירוש רש"י ועל פי הסבר רבה) על בר קפרא?","89","","3779","True","True","False","","847","95.86.73.188","0","0","יומא|מו ע"א",""),new Message("32343","32340","בר קפרא תנא?","24/12/13 22:46","כא טבת","תשע"ד","22:46","לינקוש","משנה למלך הלכות מעשה הקרבנות פרק ד הלכה ג:
ויש לחקור בדברי בר קפרא הללו דקאמר אומר היה ר"מ כו' מסברא הוא דקאמר דר"מ הכי ס"ל או משמיה דר"מ הוא דקאמר. והנה אי משמיה דר"מ הוא דקאמר לא ידעתי מאי האי דאמרו בגמ' ופליגא דרב הונא כו' והא בר קפרא לאו מסברא דנפשיה קאמר אלא ודאי דמסברא דנפשיה קאמר דלר"מ הכי הוא.","58","","3779","True","True","False","","280","77.126.62.254","0","32340","יומא|מו ע"א",""),new Message("32348","32340","ראה דברי הרב המכריע שליט"א בקישור להלן:","25/12/13 07:22","כב טבת","תשע"ד","07:22","יהודי_קדום","בהערותיו לדף מו","233","","3778","True","True","False","","104","109.64.33.232","0","32340","יומא|מו ע"א",""),new Message("32344","32343","בר קפרא תנא שחי בדור הראשון של האמוראים","24/12/13 23:00","כא טבת","תשע"ד","23:00","יהודי_קדום","ואולי בגלל שלא נסמך מעולם ובתוספת העובדה שרב הונא היה גדול האמוראים בדור הראשון חלק על בר קפרא.

ראה תוס' ע"ז לח:

"תנו רבנן הקפריסין וביצה צלויה. אין להקשות מהך ברייתא לחזקיה ובר קפרא דשרו דתנאי נינהו וקשישי מר' יהודה הנשיא הנזכר בזאת הבריית':"

בעיניי שאלת השואל לא נפתרה.","233","","3779","True","True","False","","137","109.64.33.232","0","32340","יומא|מו ע"א",""),new Message("32350","32343",""תני בר קפרא: בתולה נישאת ברביעי..."","25/12/13 09:21","כב טבת","תשע"ד","09:21","Almuaddib","בר קפרא היה תנא, בנו של תנא ידוע, רבי אלעזר הקפר. לאחר שפגע בכבודו של בר אלעשה, כששלח שאלה מתוחכמת דרכו לרבי - לא הוסמך, כפי שמובא בירושלמי מועד קטן.","107","","3778","True","True","False","","355","195.200.205.133","0","32340","יומא|מו ע"א",""),new Message("32352","32350","הכותרת שלך אינה הוכחה","25/12/13 09:28","כב טבת","תשע"ד","09:28","לינקוש","שהרי יש הרבה אמוראים (מהדור הראשון בעיקר) שיש להם קבצי ברייתות (דוגמאות להלן), אך בהחלט ידעתי גם ידעתי שבר קפרא הוא בתקופת המעבר ולכן -זה מה שניסיתי לתרץ ולטעון ברמיזה - שלא ייפלא שאמורא חולק על דבריו.

שבת (קו ע"א): וכל המקלקלין פטורין. תני רבי אבהו קמיה דרבי יוחנן: כל המקלקלין פטורין, חוץ מחובל ומבעיר. אמר ליה: פוק תני לברא, חובל ומבעיר אינה משנה

בכורות (יד ע"ב): אבל חכ"א: אם מתו - יקברו. מאן חכמים? תנא דבי לוי הוא, דתנא דבי לוי: הכל היו בכלל העמדה והערכה, ואפילו בעל מום מעיקרו.

עירובין (נד ע"ב): תנא דבי רב ענן: מאי דכתיב רכבי אתנות צחרות ישבי על מדין [והולכי על דרך שיחו]. רכבי אתנות, אלו תלמידי חכמים, שמהלכין מעיר לעיר וממדינה למדינה ללמוד (בו) תורה. צחרות - שעושין אותה כצהרים. ישבי על מדין - שדנין דין אמת לאמיתו. והלכי - אלו בעלי מקרא. על דרך - אלו בעלי משנה, שיחו - אלו בעלי תלמוד, שכל שיחתן דברי תורה.

עירובין (פו ע"א): אמר רב נחמן, תנא דבי שמואל: דבר הניטל בשבת - אוסר, דבר שאינו ניטל בשבת - אינו אוסר.","58","","3778","True","True","False","","252","77.126.56.141","0","32340","יומא|מו ע"א",""),new Message("32353","32352","אנא, תן דעתך:","25/12/13 10:32","כב טבת","תשע"ד","10:32","Almuaddib","הציטוט שהבאתי לעיל, הוא קטע מהדיון בגמרא, ובו הובאו דברי התנא, בר קפרא, כדי לסייע לצד בויכוח. שהרי כך נכתב בדף הא. בכתובות:
"...ת"ש דתני בר קפרא בתולה נשאת ברביעי ונבעלת בחמישי..."

וכי דברים בנוסח זה מובאים מפי אמורא?

אך אבהיר כי אך דוגמא בחרתי. הרי תוכל למצוא גם "תנא בר קפרא" בלשון זו, בזבחים למשל, ועל לשון זו לא תוכל להגיד את דבריך.","107","","3778","True","True","False","","144","195.200.205.133","0","32340","יומא|מו ע"א",""),new Message("32354","32353","נתתי ולא הבנתי כוונתך","25/12/13 10:38","כב טבת","תשע"ד","10:38","לינקוש","מדוע שהגמרא לא תוכל להביא קובץ ברייתא שסודר ע"י אמורא כדי לסייע לדיון?
כמובן - שים לב - מה ששנוי בברייתא הוא מקור תנאי (1), אלא שהסידור שלו הוא בבית המדרש האמוראי (בכך הדוגמאות שהבאתי למעלה).

היינו: הגמרא אומרת - בא ושמע שהרי יש מקור תנאי שהביא/סידר לנו בר קפרא ושם כתוב כך וכך.



(1) נניח שכך, אם כי בהחלט ייתכן שזה לא מדוייק.","58","","3778","True","True","False","","205","77.126.56.141","0","32340","יומא|מו ע"א",""),new Message("32384","32354","אמורא מלמד תנא?","25/12/13 20:25","כב טבת","תשע"ד","20:25","דוד כוכב","בר קפרא לימד את רבי יהודה הנשיא, במסכת נדרים דף נא ע"א. אך גם אם בר קפרא נחשב משום כך לתנא ככל התנאים, אין כל כך קושיה מכך שהאמוראים חולקים עליו, שכן מצאנו אמורא חולק על תנא במסכת יומא דף מג ע"ב: "ורבי יוחנן לא מיבעיא לתנא דלא ציית אלא אפילו לרביה לא ציית דאמר רבי יוחנן משום רבי שמעון בן יהוצדק...". ויכולים לחלוק אפילו על גדול מתנא, שלמד ממשה רבנו עצמו, במסכת חולין דף קכד ע"א: "ומשום דרב נחמן חתניה דבי נשיאה הוא מזלזל בשמעתיה דרבי יוחנן?!... אמר ליה: האלהים! אי אמר לי יהושע בן נון משמיה לא צייתנא ליה...".","125","","3778","True","True","False","","134","95.86.122.97","0","32340","יומא|מו ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82563);