var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=32339;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("דף יומי - יתרונות מול חסרונות","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=729")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107076","אמר רב חסדא מידת חסידות שנו כאן","לינקוש","22/04/24 15:26","58","45"),new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","25")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("32339","0","רבי ישמעאל בן קמחית","24/12/13 21:23","כא טבת","תשע"ד","21:23","דוד כוכב","אז כיצד באמת זכתה קמחית לאותה גדולה?

על כך כאן.","125","","3777","True","True","False","","957","95.86.122.97","0","0","יומא|מז ע"א",""),new Message("32349","32339","שואל שאלות אתה, אך אינך מציע אף תשובה!","25/12/13 08:55","כב טבת","תשע"ד","08:55","Almuaddib",""...וקשה,
א. למה נקרא רבי ישמעאל בן קמחית על שם אמו דוקא שלא על דרך הרוב?
ב. מדוע השתמש בביטוי הלא שגור "עלה לגג" כדי להראות גדולה?
ג. הכיצד יוצא הכהן הגדול ביום הכפורים מעבודתו במקדש עד שנטמא בערבי ובהגמון?
ד. מדוע לא למד לקח לאחר שנכשל פעם אחת, והוא שוב יצא מהמקדש ושוב לא נזהר ושוב נטמא?
ה. מדוע הזכירה את קורות ביתה הצופות דוקא, שהם בתקרה, ולא את הקירות למשל, כלשון רבי לוי בויקרא רבה פרשת אמור פרשה לב, ב: "אזנים לכותל"?
ו. הכיצד זכתה קמחית לאותה גדולה, הלא היטב אמרו לה שהרבה עשו כן ולא הועילו?

אלא שקמחית היתה אֵשֶׁת חַיִל (משלי לא, י), ולכן: קָמוּ בָנֶיהָ וַיְאַשְּׁרוּהָ (שם פסוק כח) – עשוה מאושרת. ורבי ישמעאל הוא שהשתדל לגרום לכך שגם אחיו יזכו בכהונה גדולה כדי לשמח את אמו. ולכן נקרא על שמה. ובביטוי "עלה לגג" רמז גם על רום מעלתה וגם על עצם מעלתה – שלא ראו קורות ביתה את קלעי שערה. ואף היא נשתמשה באותה לשון."


1. - לא ענית. והרי כל אלו שנקראו על שם אימם, כרב מרי בר רחל, יש סיפור עם הסבר. אין בדבריך תשובה לשאלה זו.

2. הוא אמר "גג", והיא - "קורות ביתי". אין המדובר באותו הביטוי, ושמא אף לא אותו הכיוון, שכן קורות יש לבית לאו דוקא בגגו.

3. לדבריך, יצא הכהן הגדול לשוק כדי לחפש לו טומאה, וכי יעלה כך על הדעת? וגם אם היה רוצה להיטמא, וכי יניחוהו אחיו הכהנים לעשות כך? וכי עתותיו בידיו לצאת לשוק בעיצומו של היום?

4. ראה 3. לעיל.

5. ראה לעיל 2. אתה הוספתה שהקורות הן קורות הגג. לא כך נכתב בסיפור בגמרא. שם נכתב קורות הבית, לא קורות הגג.

6. זו שאלת הגמרא שלא נענתה אפילו בגמרא!","107","","3776","True","True","False","","195","195.200.205.133","0","32339","יומא|מז ע"א",""),new Message("32376","32339","האם הם נחשבים שלא הוציאו את שנתם?","25/12/13 14:57","כב טבת","תשע"ד","14:57","קותי","אז אולי גם האחרים לא מתו ממש אלה "מתו מכהונתם"
הרב מרגליות בספרו לחקר השמות בתלמוד (עמ' מו) מעלה השערה
שכהן גדול ששימש באקראי פעם אחת לא דחה את קודמו מהכהונה
וקודמו יכול היה לחזור לשמש בכהונה גדולה. וזה מה קרה לבני קמחית
הם לא מתו הם רק עברו מכהונתם ולא שמשו יותר מפעם אחת.","217","","3776","True","True","False","","252","79.176.17.191","0","32339","יומא|מז ע"א",""),new Message("32356","32349","מס' תשובות","25/12/13 12:18","כב טבת","תשע"ד","12:18","בתר ממוצע","א. למה נקרא רבי ישמעאל בן קמחית על שם אמו דוקא שלא על דרך הרוב?

תשובה: כי זכה לגדולה של כהונה בזכות צניעות אימו.


ג. הכיצד יוצא הכהן הגדול ביום הכפורים מעבודתו במקדש עד שנטמא בערבי ובהגמון?\\

תשובה לפי הירושלמי: יצא בערב כיפור


ה. מדוע הזכירה את קורות ביתה הצופות דוקא, שהם בתקרה, ולא את הקירות למשל, כלשון רבי לוי בויקרא רבה פרשת אמור פרשה לב, ב: "אזנים לכותל"?

תשובה: בהבנתי אין הבדל לא ראו קורות ביתה וקירות ביתה את קלעי שערות ביתה


ו. הכיצד זכתה קמחית לאותה גדולה, הלא היטב אמרו לה שהרבה עשו כן ולא הועילו?

תשובה: אולי היא היתה הראשונה בהידור זה כמו שמתואר שהרבה ניסו כרשב"י ולא הצליחו.

***********
הסבר ששמעתי מהרב אליעזר בן דוד על הסיפור הזה (על דרך הדרש)

שער מרמז על מותרות ובאה קימחית ללמדנו שמעולם לא ראו קורות ביתה מותרות בביתה וזה הזכות הגדולה שעלתה לה (למרות שהיה לה כנראה אפשרות ל"בזבז")

***********","138","","3776","True","True","False","","190","94.188.248.70","0","32339","יומא|מז ע"א",""),new Message("32379","32349","עי' במהרש"א","25/12/13 19:41","כב טבת","תשע"ד","19:41","ללמוד וללמד","שמק' עוד שאלה מענינת [שדוקא לא הוזכרה כאן] מי אמר שזה בזכות אמו אולי בזכות אביו? ומת' שהשבעה בנים לא היו מאותו אבא ולכן מוכח שפיר שזה בזכותה ובזה יתו' נמי מדוע נקרא ע"ש אמו ולא ע"ש אביו. ועי"ש מה שתי' עוד ויערב לכם","361","","3776","True","True","False","","83","67.83.12.150","0","32339","יומא|מז ע"א",""),new Message("32401","32349","הצעת התשובות שנרמזו","26/12/13 01:35","כג טבת","תשע"ד","01:35","דוד כוכב","1. אודות חכמים אחרים שנקראו על שם אמם - אידך זיל גמור. כאן דנים אנו ברבי ישמעאל בן קמחית, והוא מתיחס אחר אמו כי בה מעלתו. כמו גם יואב בן צרויה - אחות המלך. [י"א שהוא הוא ישמעאל בן פיאכי /פאבי/ המתייחס במקום אחֵר אחַר אביו, שם אין הקשר לאמו]. ברב מרי בר רחל שהזכרת הסיבה ידועה - אין הוא מתייחס אחר אביו שהיה נכרי בשעת עיבורו.

2. הקורות הם בתקרה = בגג. הקירות היו עשויים מאבנים. והיו משתמשים בקורות (השקמה) לצורך הקירוי. "ותקרה - שֵׁם לקירוי הקורות דוקא" (פירוש המשנה לרמב"ם מסכת מידות פרק ד משנה ו).

3. בכוונת מכוין הוא לא נזהר יותר מדאי. ומה אחיו יכולים לעשות לו אם הוא יוצא לו "לתומו"? דומה לזה ראה את מעשה חומא [צ"ל הומא] (מסכת כתובות דף סה ע"א) המציגה לתומה בפאתוס רב כמות יין גדולה, בעוד בת רב חסדא הפיקחת מבינה את מזימתה, לצפות למרחוק כאווזא, כאביגיל (מסכת מגילה דף יד ע"ב).

5. קורות הבית - אלו קורות גג הבית.

6. ובחוסר התשובה מרמזת הגמרא שלא די בזכות אמיתית שכזו, כדאי תמיד שתהיה גם איתערותא דלתתא.","125","","3775","True","True","False","","157","95.86.122.97","0","32339","יומא|מז ע"א",""),new Message("32359","32356","לג. לפי זה ברח/שבר-שמירה מלשכת הפרהדרין!","25/12/13 13:11","כב טבת","תשע"ד","13:11","יהודי_קדום","","233","","3776","False","True","False","","122","109.64.33.232","0","32339","יומא|מז ע"א",""),new Message("32361","32356","ל-ו. הייתי נמנע מפירוש זה משום שהוא","25/12/13 13:16","כב טבת","תשע"ד","13:16","יהודי_קדום","מתגדל על דברי חכמים - הרי חכמים אמרו בפירוש: "הרבה עשו כן " עשו - זו לשון עבר אז לא יכול להיות שהיא הראשונה וממילא המשך דבריך לא מחזיקים.","233","","3776","True","True","False","","139","109.64.33.232","0","32339","יומא|מז ע"א",""),new Message("32411","32356","מקורות לדברי (בשבילך י.ק.)","26/12/13 11:12","כג טבת","תשע"ד","11:12","בתר ממוצע","תשובה א: כי זכה לגדולה של כהונה בזכות צניעות אימו. - מהרש"א, כמו כן בן יהוידע

תשובה לפי הירושלמי: יצא בערב כיפור - מאירי (כמו כן מסביר את התירוץ שכתבתי בנוגע לאימת המלכות), כמו כן ראה ערוך לנר (נדה לג:, על דברי הירושלמי פ"א ה"א)

תשובה ה: היתה מהבנתי ולכן אין לה מקור.

תשובה ו': אולי היא היתה הראשונה בהידור זה כמו שמתואר שהרבה ניסו כרשב"י ולא הצליחו. - ראה בן יהוידע שמקשה שהרי הרבה נשים הקפידו בצניעות ולא הועיל להם אם כך מדוע זכתה קמחית? ומסביר כי היא עשתה לשם שמים.


******","138","","3775","True","True","False","","159","94.188.248.70","0","32339","יומא|מז ע"א",""),new Message("32360","32359","לא, מחמת כבוד "המלכות" היה חייב לצאת!","25/12/13 13:12","כב טבת","תשע"ד","13:12","בתר ממוצע","","138","","3776","False","True","False","","127","94.188.248.70","0","32339","יומא|מז ע"א",""),new Message("32364","32360","בשיטותיך לא יהא כלל צורך ב-"תיקו".. וכו'","25/12/13 13:20","כב טבת","תשע"ד","13:20","יהודי_קדום","אפשר לסדר הכל שלא כדרך הטבע או לחילופין רעיון רחוק (ואל תביא לי בבקשה ראיות שאמרו 'מלכות' וכו' ראיתי והם לא לטעמי).

אין הדברים יוצאים ידי פשוטם (נוסח דומה ראה ברש"י על פרשת השבוע נדמה לי פרק ו בפסוקים הראשונים. ממש מתאים לכאן!)","233","","3776","True","True","False","","140","109.64.33.232","0","32339","יומא|מז ע"א",""),new Message("32362","32361","עשו כן אחרי - שהיא עשתה כמו ברשב"י....","25/12/13 13:17","כב טבת","תשע"ד","13:17","בתר ממוצע","","138","","3776","False","True","False","","116","94.188.248.70","0","32339","יומא|מז ע"א",""),new Message("32367","32362","תגיד אתה גם מפנים מה שאתה כותב? עשו","25/12/13 13:25","כב טבת","תשע"ד","13:25","יהודי_קדום","זה עשו ואם תרצה קבל גם שעשו כרשב"י (בשבילך) אבל זה עדיין עשו אלא אם אתה מתעקש שחכמים לא מפנימים מה שהם אומרים.","233","","3776","True","True","False","","141","109.64.33.232","0","32339","יומא|מז ע"א",""),new Message("32366","32364","אין לי שום שיטות אני לא מפרש התלמוד","25/12/13 13:25","כב טבת","תשע"ד","13:25","בתר ממוצע","אני תמיד מביא את הדברים בשם מפרשים אחרים ושהדברים מגיעים מ"דעתי האישית"

אני אומר "לדעתי"

אם אין הדברים יוצאים כפשוטם אנא תתן פשט אחר ונשמח לשמוע....","138","","3776","True","True","False","","172","94.188.248.70","0","32339","יומא|מז ע"א",""),new Message("32369","32366",""תמיד מביא בשם מפרשים אחרים"? ","25/12/13 13:28","כב טבת","תשע"ד","13:28","יהודי_קדום","לכל תשובותיך לא ראיתי יותר מאסמכת אחת לרפואה !","233","","3776","True","True","False","","119","109.64.33.232","0","32339","יומא|מז ע"א",""),new Message("32370","32367","אני מפנים - טוב שאתה יורד לפסים אישים !","25/12/13 13:29","כב טבת","תשע"ד","13:29","בתר ממוצע","מה לא ברור שניתן להסביר ש"עשו" זה אחרי שהיא עשתה ראשונה

ברור לי מה כתבת עברית למדתי וידוע אני את ההבדל בין עבר הווה ועתיד....","138","","3776","True","True","False","","175","94.188.248.70","0","32339","יומא|מז ע"א",""),new Message("32371","32369","תן לחכם ויחכם עוד","25/12/13 13:34","כב טבת","תשע"ד","13:34","בתר ממוצע","אם קשה לכם בפורום לחפש את המקורות אקפיד מעתה לצטט כל מקור ומקור ככתבו וכלשונו (בלי נדר).

כשאני עונה על תשובות ברוב הפעמים אני לא מול הספרים ולכן אני מביא את הדברים

כמו שקראתי. תמיד בדקתי את דברי אם שיניתי מלשון המפרשים כפי שזכרתי ולא

מצאתי טעות.

מחר בלי נדר הביא את המקורות......","138","","3776","True","True","False","","159","94.188.248.70","0","32339","יומא|מז ע"א",""),new Message("32372","32370","לא אכנס לרמת ידיעותיך בעברית אך שים לב:","25/12/13 13:46","כב טבת","תשע"ד","13:46","יהודי_קדום","המילה "כן" בתוך "עשו כן" משמעה 'עשו בדיוק מה שעשית' וזה כולל את כל המדרשים שתרצה, אחרת אתה פוגם בלוגיקה ובעיקר בחז"ל.","233","","3776","True","True","False","","170","109.64.33.232","0","32339","יומא|מז ע"א",""),new Message("32373","32372","מאן ההוא דלא חייש לקמחיה (יומא מו.)","25/12/13 14:27","כב טבת","תשע"ד","14:27","בתר ממוצע","","138","","3776","False","True","False","","140","94.188.248.70","0","32339","יומא|מז ע"א",""),new Message("32375","32373","מעניין אותי מה הבנת שכך כתבת האם מוכן","25/12/13 14:33","כב טבת","תשע"ד","14:33","יהודי_קדום","לבאר לי?","233","","3776","True","True","False","","112","109.64.33.232","0","32339","יומא|מז ע"א",""),new Message("32393","32379","וראה כאן ותהנו רבות","25/12/13 23:07","כב טבת","תשע"ד","23:07","אמלתראות","כאן","267","","3776","True","True","False","","250","68.199.173.180","0","32339","יומא|מז ע"א",""),new Message("32412","32379","ראיתי את המהרש"א - ראה עוד בן יהוידע","26/12/13 11:13","כג טבת","תשע"ד","11:13","בתר ממוצע","","138","","3775","False","True","False","","138","94.188.248.70","0","32339","יומא|מז ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82528);