var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=31978;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("על מעלת הפורום","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=9140")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107076","אמר רב חסדא מידת חסידות שנו כאן","לינקוש","22/04/24 15:26","58","52"),new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","48"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","31")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("31978","0","הערות ליומא לב","11/12/13 08:30","ח טבת","תשע"ד","08:30","המכריע","לב.
א. אלא להוציא את הכף והמחתה. כמדומה דבעלי המוסר למדו מכאן חשיבותו של סדר. כניסה מיוחדת לפני ולפנים רק בשביל להוציא כף ומחתה! הלא היה אפשר להשאירן בפנים עד שנה הבאה ולכשיכנס בשנה הבאה יוציאם. הא למדת כמה חשוב להקפיד על סדר.
ב. אמר ר' יהודה וכו' וברש"י דה"ה מחוץ לפנים. משמע מלשונו כאילו זו סברא, אמנם מסקינן להלן דיליף לה מקרא דרבי.
ג. אמר רבי. לכאורה רבי אינו בר פלוגתיה דר' יהודה והיה מסתבר שזו ברייתא בפני עצמה. גם סייעתא לדבר מדלא תניא רבי אומר. ומאידך הא דתניא בהמשך ברייתא זו וחמש עבודות פירש"י דזה סיום גם לדברי ר' יהודה. ומאידך מה דתניא עוד בהמשך דנפקא ב' קידושין מקרא דר' יהודה פירש"י דרק רבי קאמר לה. וכמדו' דיש דרך לבאר כל זה אבל אכ"מ.
ד. תמיד של בין הערביים בבגדי זהב. קצ"ב אמאי לא הזכיר מוספין עם התמיד.
ה. ראבר"ש וכו'. משמעות לשונו דהוא המשך ברייתא דרבי ואכן בר פלוגתיה הוא כדאי' בכ"מ, ומשמע דאזיל בשיטתו לגבי טבילות ורק גבי קידושין אמר דא"צ לדרשתו דרבי. אמנם להלן מבואר דעיקר הצורך בק"ו שלו הוא לר' יהודה. ודוק.
ועי' רש"י דק"ו זה רק לשיטת ר' יהודה לעיל דהטבילה מדרבנן ודלא כבן זומא. ולכ' ה"ה הו"מ לפרש כרבנן שם דא"צ טבילה כלל מלבד מצורעין. ואם הבין רש"י דראבר"ש בא לפרש שיטת ר"י א"ש טפי דפירשו לשיטתו.
ו. א"ר יהודה מנין וכו'. הוא כמו אמר מר. ופלא דרש"י להלן בעמ' ב' בתחילת אמר רבי כתב דלפרושי מתניתא דלעיל קאמר לה, ומדוע לא פירש זאת כבר כאן. ונראה דשם מסתיים לפני כן נפקא ליה מדרבי וסמך ליה אמר רבי, והיה מקום לטעות שהכוונה לפרש מהו כדרבי דאמר רבי ולכן הוצרך רש"י לאפוקי מטעות זו והבן.","199","","3792","True","True","False","","933","95.86.66.208","0","0","יומא|לב ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82563);