var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=31976;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("מעלת הפורום - ע\"פ ר' נחמן מברסלב","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=348")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107076","אמר רב חסדא מידת חסידות שנו כאן","לינקוש","22/04/24 15:26","58","52"),new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","51"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","32")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("31976","0","ברכה על קידוש ידיים ורגליים","11/12/13 07:20","ח טבת","תשע"ד","07:20","מתפעל","האם היה הכהן מברך לפני קידוש ידיים ורגליים?

הרי זו מצות עשה מן התורה, למה לא?

הרמב"ם שמביא את ההלכה הזו לא מזכיר ברכה.
"מצות עשה לקדש כהן העובד ידיו ורגליו ואח"כ יעבוד שנאמר ורחצו אהרן ובניו ממנו את ידיהם ואת רגליהם. וכהן שעבד ולא קידש ידיו ורגליו שחרית חייב מיתה בידי שמים שנאמר ירחצו מים ולא ימותו. ועבודתו פסולה בין כ"ג בין כהן הדיוט" (רמב"ם ביאת מקדש פ"ה ה"א).

ולכאורה ראינו כאן בסוגיא דעה שהכה"ג קידש ידיו לאחר הפשטת הבגדים ולפני לבישת הבגדים החדשים, וא"כ לכאורה היה ערום, ואיך יכול לברך? אולי זו ראיה שלא מברכים.
עוד יש לשאול האם כל כהן לפני כל עבודה היה מברך?

נניח מי שזכה להעלות ב' גזרי עצים או לזרוק דם התמיד, האם בירך אשר קדשנו בקדושתו של אהרן וציוונו לזרוק דם התמיד?
אולי היתה ברכה אחת בבקר לכל כהן על כל העבודות שיעשה במשך היום?","148","","3792","True","True","False","","1232","212.29.198.117","0","0","יומא|לב ע"א",""),new Message("31979","31976","ברכה על קידוש ידיים ורגליים","11/12/13 09:46","ח טבת","תשע"ד","09:46","דוד כוכב","בודאי בירכו. ראינו במסכת שקלים כבדרך אגב המובן מאליו שבירכו על תרומת הלישכה. לדברי הגר"א מברכים על נטילת ידים לתפילה, גם זו תקנת חכמים.
אין לדייק מהרמב"ם, שכן כידוע הוא רק מסכם את מה שמפורש בתלמודים.
מי שאינו יכול לברך כל ברכה מחמת שהוא מחוסר בגדים למשל, זו בעיה טכנית, והוא מברך בסמוך לפני כן, אם יכול.

האם בירכו על כל עבודה לחוד? זה אולי תלוי במחלוקת שבמסכת סוכה דף מו ע"א:
"תנו רבנן: היו לפניו מצות הרבה, אומר: ברוך אשר קדשנו במצותיו וצונו על המצות. רבי יהודה אומר: מברך על כל אחת ואחת בפני עצמה".
ואולי מודים חכמים במקום שמפסיק ממילא בין עבודה לעבודה. ואולי מודה רבי יהודה במקום שעלול לבוא לידי בלבול והפסק כאשר הוא טרוד בעבודתו.","125","","3792","True","True","False","","195","95.86.66.208","0","31976","יומא|לב ע"א",""),new Message("31982","31979","יישר כח, אבל","11/12/13 11:16","ח טבת","תשע"ד","11:16","מתפעל","אני מחפש מישהו מהראשונים או מהאחרונים שמדבר על זה.

יום טוב.","148","","3792","True","True","False","","307","212.29.198.117","0","31976","יומא|לב ע"א",""),new Message("31985","31982","בדף על הדף חולין דף כד ע"א","11/12/13 16:26","ח טבת","תשע"ד","16:26","דוד כוכב",""וראה עוד בהגדה של פסח בית ישראל - לב שמחה (ע' קע"ב) שמביא מכתי"ק הלב שמחה זצ"ל: ראיתי מקשין, מדוע לא עושים ברכה רחיצת ידים, כמו שהציווי במקדש ורחצו ידיהם ורגליהם וגו'. וחשבתי אולי כי עינן רחיצה הוא חוץ מפשוטו גם ענין קדושה (ע"ד רחצו הזכו (ישעי' א' ט"ז)) - לכן אם לא יכוון גם לזה יהי' חשש ברכה לבטלה - לכן תיקנו נטילת ידים - לכן במקדש יש אומרים שברכו רחיצת ידים - מחמת שהי' במדרגה זו כהנ"ל".","125","","3792","True","True","False","","151","95.86.66.208","0","31976","יומא|לב ע"א",""),new Message("32012","31985","יישר כח רבי דוד","12/12/13 15:58","ט טבת","תשע"ד","15:58","מתפעל","לא כל כך הבנתי שאלתו, הוא שואל למה נוסח הברכה בנטילת ידיים של כל השנה לפת זה לא רחיצת ידיים במקום נטילת ידיים?

וגם מעניין מה שהיא כי יש אומרים שבמקדש ברכו על רחיצת ידיים. מי הם היש אומרים האלו? ומה אומרים אחרים?","148","","3791","True","True","False","","313","212.29.198.117","0","31976","יומא|לב ע"א",""),new Message("32013","32012","אכן זו שאלתו","12/12/13 16:05","ט טבת","תשע"ד","16:05","דוד כוכב","לא ניתן לשאול את המחבר זצ"ל למי כוונתו.

מחלוקת דומה על ההקפדה בלשון נוסח הברכה, בשו"ע או"ח ח סעיף ו:
"על טלית קטן יכול לברך להתעטף, אף על פי שאינו מתעטף אלא לובשו. הגה: וי"א שמברכין עליו: על מצות ציצית, וכן נוהגין ואין לשנות (כל בו סי' כ"ב ונ"י בה"ק דף פ"ו ע"ב)".
ביאור הגר"א:
"וי"א כו'. כיון שאין בו עיטוף וע"ל סי' ד' סכ"ב ובנדרים מ"ט ב' שעטני מעיל וער"ן ורא"ש שם וס' הראשונה ס"ל דאין קפידא דנוסח הברכה כך הוא כמו לישב בסוכה וערא"ש פ"ד דסוכה וכיוצא בו".","125","","3791","True","True","False","","172","95.86.66.208","0","31976","יומא|לב ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82563);