var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=31825;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("מעלת הפורום - ע\"פ ר' נחמן מברסלב","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=348")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","71"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","62"),new MostViewed("107084","מי שמלווה כסף בריבית לא יקום בתחיית המתי","לינקוש","28/04/24 18:14","58","55")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("31825","0","כמה הערות","02/12/13 07:12","כט כסלו","תשע"ד","07:12","מתפעל","א:
"תקינו לה פייסא כיון דתקינו לה פייסא לא אתו אמרי מי יימר. דמתרמי לן הדר תקינו להו מי שזכה בתרומת הדשן יזכה בסידור מערכה ובשני גזירי עצים כי היכי דניתו וניפייסו" . (כ"ב, ע"א).

לא הבנתי למה לא היו יכולים לעשות את הפיס בערב לפני שהלכו לישון ואז לא היתה את הבעיה שלא היה כדאי לכהנים לקום בשביל הספק שמא יקבלו את העבודה.

ב:
"בעי רב פפא ארבע אמות שאמרו בהדיה אמה יסוד ואמה סובב". (שם).
למאי נפקא מינא, הרי מאי דהוה הוה. כבר לא רצים בכבש.

ג:
"אמר רב נהילאי בר אידי אמר שמואל: כיון שנתמנה אדם פרנס על הציבור מתעשר, מעיקרא כתיב: 'ויפקדם בבזק' ולבסוף כתיב: 'ויפקדם בטלאים". (כ"ב, ע"ב).

מה הראיה ממלך לכל פרנס? אולי אצל מלך שיכול לשים מיסים ויש לו את המלכות וכל האוצרות, את בניכם יקח וכו', בודאי שמתעשר אבל איך למדו את זה לכל פרנס?","148","","3805","True","True","False","","911","212.29.198.117","0","0","יומא|כב ע"א",""),new Message("31826","31825","ל-א. משום "כדי להרגיש כל העזרה ..."","02/12/13 07:51","כט כסלו","תשע"ד","07:51","יהודי_קדום","בדף כד: "...כדאמרן אלא למה מפיסין וחוזרין ומפיסין אמר רבי יוחנן כדי להרגיש כל העזרה שנאמר אשר יחדיו נמתיק סוד בבית אלהים נהלך ברגש..."

פי': למרות שאפשר היה לכנס את הכהנים בעזרה רק פעם אחת ביום לצורך הגרלת העבודה ביניהם - נערכו ארבע הגרלות במשך היום על מנת להרבות פעילות בעזרה לכבוד ה'.

ושינה אינה מרגשת...","233","","3805","True","True","False","","169","79.180.137.103","0","31825","יומא|כב ע"א",""),new Message("31839","31825","ל ג.","03/12/13 15:41","ל כסלו","תשע"ד","15:41","yohaido159","משמע לי שזה עניין הפועל בצורה רוחנית ולא בצורה מעשית של גביית מיסים וכדו'","384","","3804","True","True","False","","67","95.86.103.170","0","31825","יומא|כב ע"א",""),new Message("31852","31825","התגעגענו","03/12/13 23:48","ל כסלו","תשע"ד","23:48","דוד כוכב","א. כפי שכתב קדום - התכלית היא "לרגש את העזרה". עיקר ה"אקשן" הוא כאשר הפייס נעשה עובר לעשיית העבודה.

ב. לימוד קדשים בזמה"ז הוא מטעם ונשלמה פרים שפתינו. וגם דין זה בכלל, למרות שזה היה בתקופה קדומה יותר.

ג. כל שליט במקומו נחשב לנשיא ולמלך. במסכת הוריות דף יא ע"ב: "נשיא = שאין על גביו אלא ה' אלהיו".","125","","3804","True","True","False","","116","95.86.78.53","0","31825","יומא|כב ע"א",""),new Message("31828","31826","זה נכון אבל","02/12/13 13:04","כט כסלו","תשע"ד","13:04","מתפעל","אני לא מציע להמעיט במספר ההגרלות, רק לשנות את הזמן.","148","","3805","True","True","False","","193","212.29.198.117","0","31825","יומא|כב ע"א",""),new Message("31829","31828","אם כך הבה ונרחיק: שזקן הסנהדרין ישלוף","02/12/13 14:06","כט כסלו","תשע"ד","14:06","יהודי_קדום","בביתו פתק מתוך אוסף פתקים שבהם שמות הכהנים ןכן' ןכו'.

גם נזכור שארבע ההגרלות נערכו בחלוקה לזמנים שונים למען קיים בבית אלוקים נהלך ברגש.. כך ש-"הבעיה שלא היה כדאי לכהנים לקום בשביל הספק שמא יקבלו את העבודה." הובאה רק כשלב להבנה בתיקון התקלות.","233","","3805","True","True","False","","161","79.180.137.103","0","31825","יומא|כב ע"א",""),new Message("31860","31852","יישר כח רבי דוד","04/12/13 14:15","א טבת","תשע"ד","14:15","מתפעל","חנוכה שמח

לגבי לרגש את העזרה,
לא הבנתי למה זה קשור בדוקא אם זה עובר לעשייתו או לא.
לכאורה האקשן שיש בשעת הפייס זה בגלל הפייס עצמו.

לגבי לימוד קדשים, נראה לי שלומדים רק מה שיהיה גם לעתיד לבא.
אלא אם כן נאמר שלעתיד לבא יחזרו לרוץ בכבש, כי לעתיד לבא יהיו בני האדם יותר זהירים בבין אדם לחברו. אולי.

לגבי המלך שמתעשר, צדק מי שהעיר לי שזה רוחני מלמעלה ולא לוגי.
אבל בכל זאת ניתן לשאול שאולי רק מלכות ולא מינוי קטן של איזה פקיד היכן שהוא.

ידוע שהגאון מוילנא לגבי מה שמובא שהסנדק מתעשר ולכן שיתנו כל פעם למישהו אחר, כתב על זה שלא ראה מי שהתעשר מזה.
לפי זה נוכל גם כאן לומר, לא ראינו שכל מי שמקבל מינוי קטן מתעשר.","148","","3803","True","True","False","","251","212.29.198.117","0","31825","יומא|כב ע"א",""),new Message("31862","31860","זאת חנוכה שמח","04/12/13 15:41","א טבת","תשע"ד","15:41","דוד כוכב","הייתי רוצה לראות את פניך בשעה שתברך הטוב והמטיב לכשיוודע לך שזכית במאה רבוא שקלים אותם תקבל לאחר שנה, ולראותך שוב בשעת הברכה לכשתזכה במאה רבוא שקלים נוספים אותם תקבל מיד. משוכנעני שרגש והתרגשות אור פניך באחרונה לעומת הראשונה ידמה לאור נרות זאת חנוכה לעומת נר ראשון!

הו הו, ועוד איך ראינו שמתעשרים.
הקושיה היא הכיצד קורה שמתעשרים פתאום. זו קושיית היחידה המרכזית לחקירות שוחד והונאה...
אמנם אפשר גם בדרך אחרת, כגון שיש לו עסק וכיון ששמו הולך לפניו רבים הקונים ממנו. כגון במסכת פסחים דף קיג ע"א:
"אמר רב פפא: אי לא דרמאי שכרא לא איעתרי. איכא דאמרי, אמר רב חסדא: אי לא דרמאי שכרא לא איעתרי".

לפני שבועים הלכתי לכותל להתפלל, והנה מגיע להודות שר ידוע שזה כרגע הסתיים משפטו לטובה לאחר שנמשכה חקירתו עשרות שנים.","125","","3803","True","True","False","","120","95.86.78.53","0","31825","יומא|כב ע"א",""),new Message("31881","31862","אשריך רבי דוד","05/12/13 09:58","ב טבת","תשע"ד","09:58","מתפעל","שיש לך הרגשים נעלים ושאור הנרות בזאת חנוכה עולה אצלך על נר א'.

ובכל זאת, אדם שזוכה בפיס ויקבל את השכר בעוד כמה שעות, אינו דומה לאחד שיקבל רק לאחר שנה. תסכים איתי?

שנזכה כולנו לעשירות בגשמיות וברוחניות
אמן כי"ר.

א פרייליכען זאת חנוכה.","148","","3802","True","True","False","","306","212.29.198.117","0","31825","יומא|כב ע"א",""),new Message("31883","31881","אל תאמר - מחר אתן","05/12/13 10:20","ב טבת","תשע"ד","10:20","דוד כוכב","אדם שזוכה בפיס ויקבל את השכר למחרת אינו דומה לאחד שיקבל רק לאחר שנה, אבל גם אינו דומה למי שמקבל כרגע.

(משלי ג, כח) אַל תֹּאמַר לְרֵעֲךָ לֵךְ וָשׁוּב וּמָחָר אֶתֵּן.
כל דחיית פרעון מטילה ספק. עד שזה לא מגיע, זה לא מגיע.

וכן אמרו במסכת שבת דף קנג ע"א: "תנן התם, רבי אליעזר אומר: שוב יום אחד לפני מיתתך. שאלו תלמידיו את רבי אליעזר: וכי אדם יודע איזהו יום ימות? - אמר להן: וכל שכן, ישוב היום שמא ימות למחר".

וכן - "אמר רב חנינא חוזאה: חזקה הוא על חבר שאינו מוציא דבר שאינו מתוקן מתחת ידו". ומשום כך סמכינן שדאי כבר תרם היום ולא דחה למחר. וכך מפורש בבועז (רות ג, יח) כִּי לֹא יִשְׁקֹט הָאִישׁ כִּי אִם כִּלָּה הַדָּבָר הַיּוֹם. ואכן באותו לילה מת. ..

אור זאת חנוכה?... מוסיף והולך!


ולקינוח - חידה.
הַסְבֵּר:
וּוֹ","125","","3802","True","True","False","","869","95.86.78.53","0","31825","יומא|כב ע"א",""),new Message("31887","31883","חידה","05/12/13 12:36","ב טבת","תשע"ד","12:36","yohaido159","נר איש וביתו","384","","3802","True","True","False","","102","31.44.143.65","0","31825","יומא|כב ע"א",""),new Message("31918","31883","הגמרא בעצמה מציעה","08/12/13 11:09","ה טבת","תשע"ד","11:09","מתפעל","שעשו פיס בבקר עבור הערב

בדף כ"ו ע"א

"ולמאי דסליק אדעתין מעיקרא נפישי להו פייסות, מייתי כולהו מצפרא אתו דזכי ביה שחרית זכי דזכי בערבית זכי".","148","","3799","True","True","False","","279","212.29.198.117","0","31825","יומא|כב ע"א",""),new Message("31891","31887","","05/12/13 21:13","ב טבת","תשע"ד","21:13","דוד כוכב","","125","","3802","False","True","False","","79","95.86.78.53","0","31825","יומא|כב ע"א",""),new Message("31922","31918","גם לאותה הו"א מיירי באותו יום דוקא","08/12/13 14:31","ה טבת","תשע"ד","14:31","דוד כוכב","כל עוד זה בתוך אותו יום זה בגדר הסביר.

וכדלקמן מסכת יומא דף כח ע"ב:
"דתניא: וביום השמיני ימול בשר ערלתו - מלמד שכל היום כשר למילה".

וכן בראיות שהבאתי לעיל:
(משלי ג, כח) אַל תֹּאמַר לְרֵעֲךָ לֵךְ וָשׁוּב וּמָחָר אֶתֵּן.
דוקא מחר, אבל היום זה בסדר. וכן כתוב בדברים כד, טו: בְּיוֹמוֹ תִתֵּן שְׂכָרוֹ וְלֹא תָבוֹא עָלָיו הַשֶּׁמֶשׁ.

ובמסכת שבת דף קנג ע"א: "תנן התם, רבי אליעזר אומר: שוב יום אחד לפני מיתתך. שאלו תלמידיו את רבי אליעזר: וכי אדם יודע איזהו יום ימות? - אמר להן: וכל שכן, ישוב היום שמא ימות למחר".
אבל אינו צריך למהר עכשיו שמא ימות בעוד דקה. לא נתנה תורה למלאכי השרת.

ובבועז: (רות ג, יח) כִּי לֹא יִשְׁקֹט הָאִישׁ כִּי אִם כִּלָּה הַדָּבָר הַיּוֹם.","125","","3799","True","True","False","","101","95.86.78.53","0","31825","יומא|כב ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82634);