var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=31815;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("מינוי מומחים בפורום","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=5360")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","53"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","33"),new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","22")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("31815","0","עוונו של דוד","01/12/13 03:43","כח כסלו","תשע"ד","03:43","דוד כוכב",""דוד בשתים - ולא עלתה לו... - והא איכא נמי מעשה דבת שבע! - התם אפרעו מיניה, דכתיב ואת הכבשה ישלם ארבעתים - ילד, אמנון, תמר, ואבשלום".

למה נענש כל כך, וכי לא קיבלה בת שבע גט?

על כך כאן.","125","","3802","True","True","False","","858","95.86.78.53","0","0","יומא|כב ע"ב",""),new Message("31818","31815","האומנם דוד לא חטא?","01/12/13 12:29","כח כסלו","תשע"ד","12:29","sedelman","אכן לכאורה הגמ' כאן עומדת בסתירה למאמר חזל המפורסם בשבת. ברצוני להעיר כי הגמ' בקידושין מנסה ללמוד דין שליח לדבר עבירה מהפסוק ואותו הרגת בחרב בני עמון- ומשם לכאורה משמע בפשטות שהיה חטא. לפענ"ד עדיף לראות בגמרות חולקות זו על זו מאשר למצוא תירוצים דחוקים","147","","3802","True","True","False","","96","212.76.102.207","0","31815","יומא|כב ע"ב",""),new Message("31831","31815","ואם קיבלה גט, אז מה?","02/12/13 18:55","כט כסלו","תשע"ד","18:55","maruvka","הרי כל מטרת הגט הייתה כדי שהיא לא תתעגן, לא כדי שהיא תלך לרעות בשדות זרים.

חטא דוד הוא חטא חמור, והוא בחינת אשת איש אפילו אם היה גט.

אני מתקשה להבין איך אפשר בכלל להעלות על הדעת שאם היה גט אז אין שום בעיה והכל חלק.","93","","3801","True","True","False","","129","69.173.127.25","0","31815","יומא|כב ע"ב",""),new Message("31819","31818",""ולא עלתה לו... דאוריה"","01/12/13 13:19","כח כסלו","תשע"ד","13:19","דוד כוכב","חטא הריגת אוריה הוא ענין אחר מחטא בת שבע. בסוגייתנו מפורש שעל הריגת אוריה לא נענש דוד ועל חטא בת שבע כן. וכך הוא גם במסקנת הסוגיה בקידושין דף מג ע"א - לימוד דין שליח לדבר עבירה משם הוא רק לדעת שמאי הזקן ואין הלכה כמותו, ולדעת החולקים לא היה בזה חטא של שפיכות דמים, במסכת שבת דף נו ע"א מבואר למה.
ראה במאמר שהקישור אליו נמצא בהודעתי הקודמת, גם אני כתבתי שיש מחלוקת אם דוד חטא בבת שבע.","125","","3802","True","True","False","","152","95.86.78.53","0","31815","יומא|כב ע"ב",""),new Message("31835","31818","האם כל "הכותב" שונה מכל "האומר"","03/12/13 05:42","ל כסלו","תשע"ד","05:42","אלף בית רשי","כל האומר דוד חטא אינו וכו'","278","","3800","True","True","False","","177","24.201.217.17","0","31815","יומא|כב ע"ב",""),new Message("31832","31831","ואם קיבלה גט, אז מה?","03/12/13 05:24","ל כסלו","תשע"ד","05:24","שמחה","מהיכן לקחת החוצפה לכתוב בלי שום דרך ארץ כמו שכתבת על משיח ה', דוד מלך ישראל,","406","","3800","True","True","False","","89","96.239.60.24","0","31815","יומא|כב ע"ב",""),new Message("31833","31832","[ללא נושא]","03/12/13 05:33","ל כסלו","תשע"ד","05:33","maruvka","מהיכן לקחת את החוצפה לא לעמול על דברי תורה ולהשליך את הבנותיך הקלושות על דברי חז"ל?

מטרתי הייתה להראות שבמקרה הזה סביר יותר להניח שאין מחלוקת בחז"ל, וגם אלו שאומרים שלא הייתה בת שבע אשת איש עדיין סוברים שיש מקום לעונש, כיון שהיה חטא.

ולפי הבנותיך הקלושות, מה כתבתי יותר בחוצפה מאשר אלו שאומרים שבת שבע לא נאסרה לדוד כי הוא אנס אותה? כלומר להוסיף עוד איזה חטא על איסור אשת איש.","93","","3800","True","True","False","","117","69.173.127.25","0","31815","יומא|כב ע"ב",""),new Message("31834","31832","מצטרף למחאה","03/12/13 05:36","ל כסלו","תשע"ד","05:36","אלף בית רשי","","278","","3800","False","True","False","","156","24.201.217.17","0","31815","יומא|כב ע"ב",""),new Message("31869","31832","בענין זה","04/12/13 19:51","א טבת","תשע"ד","19:51","ללמוד וללמד","להרב מיכאל לסרי יש שיעורים מענינים ומקיפים בענין אפשר למצא בקול הלשון
ובאופן כללי אין לנו יכולים שמץ של מושג והבנה במעשיהם של צדיקים אלו שהם מרכבה לשכינה.
וכבר אמרו חז"ל גדולה עבירה לשמה וכו'","361","","3799","True","True","False","","77","74.90.93.219","0","31815","יומא|כב ע"ב","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82563);