var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=31714;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("הודעה למגידי שיעורים ולמשתתפי השיעורים","http://www.daf-yomi.com/forums/Message.aspx?id=638")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","71"),new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","60"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","60")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("31714","0","ברכה על מנהג","24/11/13 23:48","כא כסלו","תשע"ד","23:48","שלמה שטרסברג","תוס' שם - ודכוותיה אשכחן דמברכין אשני ימים טובים של גליות ואינו אלא מנהג בעלמא כדאיתא פ''ק דביצה (דף ד:) ומיהו אין מזה ראיה דהא טעמא דאין מברכין אערבה למ''ד מנהג נביאים משום דלא אפשר לומר וצונו

ביסוד השאלה האם מברכים על מנהג דנה הגמרא האם חיבוט ערבה הוא מנהג נביאים או יסוד נביאים ומסכנתה שזה מנהג נביאים ולכן לא מברכים.

ומכאו הבין רש"י וכן הרמב"ם ועוד שלא מברכים על מנהג ואילו ר"ת חילק בין סוגי המנהגים וכתב שמנהג חיבוט ערבה לא מברכים אבל מנהג חשוב כהלל בר"ח מברכים

התוס' אומר שאין ראיה לשיטתו מברכה בשני ימים טובים של גלויות על אף שזה מנהג כי שם אין בברכה וציונו

מקשה רע"א במקום והרי יש על אכילת מצה ועל אכילת מרור? ומדוע לא הוכיח משם ויישב שיש לחלק בין ל לבין על כנראה כוונתו שעל זה כללי יותר שה' ציוה על הדבר הזה ולא מחייב שזה דווקא לי ועכשיו וכ' משא"כ בנוסח של ל

וקצת קשה לי מדוע לא מוכיחים מברכת לישב בסוכה שאומרים ביו"ט שני של גלויות? ","205","","3812","True","True","False","","1139","95.86.88.109","0","0","סוכה|מד ע"ב",""),new Message("31717","31714","כי זה אומרים גם בחול המועד","25/11/13 00:17","כב כסלו","תשע"ד","00:17","המכריע","ובאמת בשמיני עצרת לא אומרים","199","","3811","True","True","False","","171","2.55.121.135","0","31714","סוכה|מד ע"ב",""),new Message("31720","31717","יישר כוח כ"כ פשוט איך לא חשבתי","25/11/13 00:26","כב כסלו","תשע"ד","00:26","שלמה שטרסברג","","205","","3811","False","True","False","","224","95.86.88.109","0","31714","סוכה|מד ע"ב","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82625);