var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=31712;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("לוח דף יומי לשימוש באאוטלוק או בג'ימייל","http://daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=21228")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","70"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","61"),new MostViewed("107084","מי שמלווה כסף בריבית לא יקום בתחיית המתי","לינקוש","28/04/24 18:14","58","55")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("31712","0","ליומא טז","24/11/13 23:18","כא כסלו","תשע"ד","23:18","המכריע","טז.
א. אבא שאול אומר בה היו נותנין יין ושמן. כמדומה דאי' בכמה מקומות שהיה מתפרנס בעצמו ממכירת שמן (לגבי מיצוי המידות וביטול בית המדרש במועד ועוד).

טז:
ב. ואי סלקא דעתך מדות ר' יהודה היא. לפי הפי' הראשון ברש"י האי ויו החיבור לא אתיא שפיר כל כך משא"כ לפי הפירוש השני שבסוף הסוגיא הוא המשך דברי ר' אדא ודוק.

ולעצם הקושיא היה סגי להראות שלמתני' דמדות המזבח אינו באמצע כלל וממילא אינו כר"י, ולרווחא דמילתא טרח רש"י להוסיף דבאמת לפי זה גם היה יכול עדיין לראות בצידו הימני של הפתח בגובה חצי אמה ורוחב ב' אמות כמבואר בהמשך דבריו.

ג. רובא דמזבח. ברש"י יש לשים לב שכוונתו דהשולחנות היו ד' אמות סך הכל. ולשונו מטעה שאין כוונתו ד' שולחנות כל א' ד' וסך הכל טז, אלא מה שכתב טז היינו מתחילת החשבון עד אחרי השולחנות והבן.","199","","3813","True","True","False","","872","2.55.121.135","0","0","יומא|טז ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82634);