var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=31703;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("האם אתה פנוי לסייע בהפצת תורה?","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=5084")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","68"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","61"),new MostViewed("107084","מי שמלווה כסף בריבית לא יקום בתחיית המתי","לינקוש","28/04/24 18:14","58","55")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("31703","0","הערות (באיחור קטן) ליומא יד","24/11/13 01:42","כא כסלו","תשע"ד","01:42","המכריע","יד.
א. אטרודי מי לא מיטריד. צ"ב בדין זה דהא מיירי שגירש את אשתו קודם מיתתה ואינו בדין אונן מעיקר הדין, ואעפ"כ פשיטא להו לחכמי הש"ס דטירדתו צריכה לאסור עליו לאכול ואולי אף לעבוד (לר"י) משום טירדה זו. הן אמנם דטירדה שאין בה מניעת שמחה לא הוי מקשי כדנראה מרש"י, מ"מ לא שמענו בשום טירדה של צער מלבד אנינות ממש דאוסרת באכילת קדשים. וצ"ב.

ב. במתני' מיטיב את הנרות. נלמד בשבוע שקודם לחנוכה. ולהלן עמ' ב' סוגיא שלימה בדין הטבת הנרות. (ברש"י ד"ה ותני עלה, בעמ' ב', כמין גאם יונית). ולהלן טז. לשכה שגנזו מלכי בית חשמונאי את אבני המזבח ששקצום מלכי יונים.","199","","3812","True","True","False","","1021","2.55.121.135","0","0","יומא|יד ע"א",""),new Message("31705","31703","כי היא חברתך ואשת בריתך","24/11/13 07:44","כא כסלו","תשע"ד","07:44","Almuaddib","חכמים ידעו שאין בלבו שנאה או עילה אחרת לגרשה, אלא שעושה זאת רק כדי לפתור בעיית ביתו ביוה"כ. ומבחינה רגשית - לא השתנה מה שהוא חש כלפיה - ברור שיהיה טרוד, שהרי גם אם מבחינה הלכתית-טכנית הוא גרוש ולא אלמן - לא איבה היתה כאן שגרמה לגירושין.

ואם תרצה לקשט בעיטורים - הרי מזבח מוריד עליו דמעות - לא יהא טרוד?","107","","3812","True","True","False","","226","87.68.158.159","0","31703","יומא|יד ע"א",""),new Message("31718","31703","א. רש"י התייחס לכך:","25/11/13 00:25","כב כסלו","תשע"ד","00:25","דוד כוכב",""מי לא מיטרד - ובקדשים בעינן שמחה וגדולה, דכתיב (במדבר יח) לך נתתים למשחה - כדרך שהמלכים אוכלים (חולין קלב, ב)".

דומה לזה הנוהגים לקדש את הלבנה דוקא במוצ"ש הוא משום שיהא מבושם, קרי - בשמחה. וי"א משום כך שלא לקדש את הלבנה באבלות.

הרב מרדכי אליהו היה מספר שהוא אמר לרב צבי יהודה לאחר שגדעו לו רגל בסוף ימיו שיוכל להמשיך לברך ברכת כהנים ע"י שיתעטף בטלית גדולה שתסתיר את רגליו (כדברי הב"י, וצ"ע די"ל דהטעם הוא גם משום לתא דמום בעבודה, דומיא דמה שאמרו במסכת ראש השנה דף לא ע"ב: "אין כהנים רשאין לעלות בסנדליהן לדוכן, וזו אחד מתשע תקנות שהתקין רבן יוחנן בן זכאי", ותקנות ריב"ז הם זכר למקדש כדברי השפת אמת מנחות סו.). אך הרב צבי יהודה אמר לו שאינו עושה כן כי אינו בשמחה לברך כדבעי.","125","","3811","True","True","False","","108","95.86.78.53","0","31703","יומא|יד ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82625);