var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=31667;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("המלצה לגולשים","http://www.daf-yomi.com/forums/Message.aspx?id=1505")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107076","אמר רב חסדא מידת חסידות שנו כאן","לינקוש","22/04/24 15:26","58","49"),new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","43"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","26")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("31667","0","הערות ליומא דף ט","18/11/13 16:39","טו כסלו","תשע"ד","16:39","המכריע","ט.
א. הנחתומין וכו'. וחלה. קצ"ב מאי קמ"ל הרי בחלה נתחייב אצלם בשעת גלגול ומאי שייטא להא דלקחו התבואה מע"ה. וצ"ל דאיידי שמנו כל מה שחייבים מנו גם זאת.

ב. עי' רש"י מתחילה נראה דחייבן להפריש מע"ש אלא דנאכל חוץ לירושלים, ושוב משמע דאין מפרישין. ובאמת פשוט דאין מפרישין דלא היו אומרים לקרוא שם מע"ש ולאוכלו שלא במקומו בלא פדיון, אלא כיון שלא רצו להטריח לעלות שוב סמכו על רוב ע"ה כדלהלן ופטרו מלהפריש מע"ש. ודוק.

ג. עוד ברש"י דהקילו עליהן לפי שמוכרין כל שעה, ולכאורה להלן איתא מפני דחובטין אותן למכור בזול. וגם עוד צ"ב דרש"י מפרש להלן בגלל שגובים מהן ממון. ויש לכוון שהכל עולה לענין אחד ואכמ"ל.

ד. ששלח. יוחנן כהן גדול, ונזכר עוד בסמוך ששימש פ' שנה. ונלמד בפרוס החנוכה. ובכלל כל הענין של כהנים גדולים בבית שני שייך לענין זה.

ה. לא הוציא שנתו. קצ"ב דהרי מתו בגלל כניסה ביוכ"פ לפני ולפנים וכל אחד מהם עבר עליו יוכ"פ אחד והממוצע הוא שנה ולא יתכן ממוצע פחות. ואפשר דחלק מלוקחי הכהונה ויתרו מעצמם קודם יוכ"פ מפחדם. ויל"ע.

ו. יא ששימש ר"א בן חרסום. יל"ע אי זה בנוסף לעשר של ישמעאל או להאי מ"ד אפיק ישמעאל ועייל ר"א.


ט:
ז. תנה בשר וגו'. יל"ע מה שאלו האם את מה שהגיע להם כמו חזה ושוק או מבשר החטאת והאשם, רק ששאלו קודם הקטרת אימורין שלא כדין. או דשאלו יותר ממה שהגיע להם. וגם יל"ע במפרשים מה הענין של חי לצלות ולא מבושל.

ח. רשעים היו אלא שתלו בטחונם. באמת כתבו הספרים דאף רשע צריך לבטוח בה', אלא שם בוטח למרות רשעתו, וכאן הביטחון משמש לו כמניע לרשעתו. ודוק.

ט. ומי מישתעי. לא נתברר במה זעירי עדיף מרבב"ח ובפרט מר"א. וכנראה דאין זה קשור לגדלות בתורה אלא נאמנות וכדומה והיה ידוע להם דרגתם בענין זה.

י. כי אתא . פירש"י ר"ל ואמר כך אמרתי לפלוני. נקט פלוני משום דלא הוברר אי זעירי היה או רבב"ח, וא"כ צ"ב דנקט ר"ל והרי לחד לישנא הוי ר"א.","199","","3814","True","True","False","","924","2.55.121.58","0","0","יומא|ט ע"א",""),new Message("31683","31667","ל-ה.","20/11/13 12:19","יז כסלו","תשע"ד","12:19","amdavid","ראה כאן
מיתת הכוהנים הגדולים בימי בית שני
שהיו מתחלפין ולא מתים

ואגב גבי יוחנן כה"ג שבסוף ימיו נהיה צדוקי מ"מ חשיב ליה בהדיה כהנים צדיקים.","175","","3812","True","True","False","","239","192.116.175.252","0","31667","יומא|ט ע"א",""),new Message("31685","31667","הערות להערות","20/11/13 13:21","יז כסלו","תשע"ד","13:21","Almuaddib",".


א.
פשיטא שחלה אגב כל החיובים. מה לך גורר אותה מהדף הקודם?



ד.
מיהו אותו יוחנן כהן גדול ששימש שמונים שנה?

ראיתי בשטיינזלץ שהיו שפירשו שגררו לכאן את כל תקופת הכהנים הגדולים מבית חשמונאי, שנגררו אחרי יוחנן הורקנוס, ועדין צריך עיון.


ה.
כדאי לראות בירושלמי, ששם לא ננקב מספר "שלוש מאות", אלא גרסאות בין 80 לבין 85. ו-300 ידוע כמספר נפוץ בתאורים על דרך ההפלגה.

ומכאן גם הסיבה מדוע בירושלמי לא מוצאים את הביטוי "לא הוציא שנתו".

אגב, לא ברור שהסיבה היחידה למותו של כהן גדול, היא הכניסה לקה"ק. שמא אחרים גם כן מתו, מסיבות שונות, ואכמ"ל.


ט.
את זעירי הוא הכיר - רבב"ח רק הגיע לארץ מבבל, זעירי כבר מגדולי החכמים בטבריה, למרות שגם הוא מבבל במקורו.","107","","3812","True","True","False","","187","77.126.83.46","0","31667","יומא|ט ע"א",""),new Message("31684","31683","אבל","20/11/13 13:15","יז כסלו","תשע"ד","13:15","דוד כוכב","דעת תוספות ר"י הלבן הובאה במאמר זה. אך ב'עיונים' בשטיינזלץ הובא גם שתוספות ר"י הלבן הביאו בשם יוסיפון שרק שלשה כהנים גדולים נדחו בחייהם מן הכהונה.","125","","3812","True","True","False","","127","95.86.78.53","0","31667","יומא|ט ע"א",""),new Message("31690","31685","יישר כח לכל המשיבים.","20/11/13 19:47","יז כסלו","תשע"ד","19:47","המכריע","ל-א' של אלמואדיב. גררתי מסיבות טכניות של סוגיא שלימה שרובה כאן.

ל-ט. רעיון מצויין קרוב לפשט (שאת רבב"ח לא הכיר ואת זעירי הכיר) וגם נצטרך להוסיף שמשמע להו מתוך לשון הסיפור שרבב"ח זה מקרוב בא, דומני שזה לא ממש מוכרח. אבל לגבי ר' אלעזר מדוע עמו לא דיבר ועם זעירי כן, עדיין לא פירנסנו. כמו כן הגמרא תמהה על דיבורו עם רבב"ח לא מתוך שדיבר עמו למרות שלא הכירו, אלא התימה היא מתוך ק"ו מר"א וזה מורה על כיוון אחר. ועדיין יל"ע בכ"ז.","199","","3812","True","True","False","","417","2.55.121.58","0","31667","יומא|ט ע"א",""),new Message("31693","31690","זעירי היה חשוב בעיניהם","21/11/13 08:43","יח כסלו","תשע"ד","08:43","דוד כוכב","עד שהיה רבי יוחנן מחזר אחריו שישא את בתו. מסכת קידושין דף עא ע"ב.","125","","3811","True","True","False","","120","95.86.78.53","0","31667","יומא|ט ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82534);