var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=3165;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("על מעלת הפורום","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=9140")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","55"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","37"),new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","23")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("3165","0","שבועה שלא אוכל ככר זו אם אוכל זו","26/07/10 16:18","טו אב","תש"ע","16:18","מתפעל","להבנתי, רש"י ותוס' חולקים בסוגיא זו מתי חלה השבועה.
לרש"י, זמן חלות השבועה בשעה שעושה את המעשה הראשון, בין שיאכל את ככר התנאי או את ככר האיסור, אז חלה השבועה.
אבל לפי תוס', זמן חלות השבועה הוא דוקא באכילת התנאי.

ולפי זה, בהמשך הסוגיא נאמר שאם אכל את שתיהן במזיד, אבל אכל את האיסור קודם ואח"כ את התנאי, הרי זה תלוי במחלוקת התראת ספק.
למ"ד שניתן להתרות בספק, אם כן כשעמד לאכול את הראשונה שנשבע עליה, אמנם בזמן ההוא לא יודעים העדים אם אכן יעבור לבסוף שהרי עוד לא אכל את התנאי, ולכן זו התראת ספק וחייב עליה למפרע לאחר שאכל את התנאי.
לפי רש"י, זה מסתדר כי בזמן אכילת האיסור כבר חלה השבועה אף שלא התקיים התנאי. אלא שלאחר שמתקיים התנאי, זה מפעיל את חלות השבועה למפרע.
אבל לפי תוס', שהשבועה חלה רק בזמן אכילת התנאי, הרי בזמן אכילת התנאי כבר אין לנו בעולם את הלחם האסור, אז על מה חלה השבועה?
כיצד זה עובד?","148","","5027","True","True","False","","1045","80.74.119.82","0","0","שבועות|כח ע"ב","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82598);