var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=31563;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("הודעה למגידי שיעורים ולמשתתפי השיעורים","http://www.daf-yomi.com/forums/Message.aspx?id=638")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107076","אמר רב חסדא מידת חסידות שנו כאן","לינקוש","22/04/24 15:26","58","45"),new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","27")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("31563","0","שאלה על פשט הברייתא","12/11/13 20:01","ט כסלו","תשע"ד","20:01","שאינו יודע לשאול","ולדורות מנא לן דלא מעכבא (*סמיכה*)
דתניא
וסמך ונרצה
וכי סמיכה מכפרת והלא אין כפרה אלא בדם שנאמר כי הדם הוא בנפש יכפר
ומה ת''ל וסמך ונרצה שאם עשאה לסמיכה שירי מצוה מעלה עליו הכתוב כאילו לא כפר וכפר.


רש"י:
שירי מצוה. כלומר שלא חש לחשוב אותה מצוה ולא סמך:

לא הצלחתי להבין איך מהמילים "וסמך ונרצה" לומדת הברייתא למסקנה שאם לא סמך ("וסמך") הרי שבכל זאת כיפר ("ונרצה")","48","","3820","True","True","False","","1033","84.228.75.146","0","0","יומא|ה ע"א",""),new Message("31569","31563","את זה לא לומדים מהמילים "וסמך ונרצה"","12/11/13 22:44","ט כסלו","תשע"ד","22:44","דוד כוכב","את זה שאם לא סמך בכל זאת כיפר לומדים מהכלל - "הלא אין כפרה אלא בדם".
ואעפ"כ כתבה תורה "וסמך ונרצה" לומר שגם אם לא סמך מעלה עליו הכתוב כאילו סמך, ולכן כיפר.","125","","3820","True","True","False","","120","95.86.78.53","0","31563","יומא|ה ע"א",""),new Message("102924","31569","הגמ' מביאה כן מהברייתא","17/05/23 16:58","כו אייר","תשפ"ג","16:58","י''ח","את זה שאיו הסמיכה מעכבת אין הגמ' לומדת מפסוק אלא מן הברייתא שמפורש שמ''מ כיפר. והגמ' אינה מביאה מהיכן הברייתא עצמה לומדת כן, אבל בברייתא אי' ''שאין כפרה אלא בדם'', ואכן צ''ע מדוע לא לומר שגם הסמיכה והתנופה מעכבות כלכאו' פשט הפסוקים. כנלע''ד.","51466","","347","True","True","False","","23","213.151.63.225","0","31563","יומא|ה ע"א",""),new Message("102926","102924","אין כפרה אלא בדם שנאמר כי הדם הוא בנפש..","17/05/23 17:26","כו אייר","תשפ"ג","17:26","דוד כוכב","הגמרא אומרת במסכת יומא דף ה ע"א (וכן בזבחים ו. ומנחות צג: )
"והלא אין כפרה אלא בדם, שנאמר כי הדם הוא בנפש יכפר".
כלומר שמפרשים פסוק זה שהדם הוא זה שמכפר על הנפש, ולא שום דבר אחר מעכב.","125","","347","True","True","False","","131","5.28.133.80","0","31563","יומא|ה ע"א",""),new Message("102930","102926","צודק","17/05/23 19:12","כו אייר","תשפ"ג","19:12","י''ח","צודק, יישר כח! (טעיתי בהבנת הפסוק ואכמ''ל)","51466","","347","True","True","False","","29","213.151.63.225","0","31563","יומא|ה ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82534);