var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=31496;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("האם אתה פנוי לסייע בהפצת תורה?","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=5084")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","64"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","52"),new MostViewed("107084","מי שמלווה כסף בריבית לא יקום בתחיית המתי","לינקוש","28/04/24 18:14","58","39")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("31496","0","מנחת חביתין של כהן גדול שמת","08/11/13 11:13","ה כסלו","תשע"ד","11:13","איתן","סוגייתינו נמצאת גם במנחות נ' ע"ב - נ"ב ע"ב, כדאי לעיין שם ולהרחיב את הדברים.
שתי נקודות:
1. הגמרא שאלה על סתירה בדברי ר"ש, האומר במשנתנו שחיוב ההבאה על הציבור הוא תנאי בית דין, משמע שמן הדין היה על יורשיו להקריבה, ומאידך בברייתא שהובא אך זה עתה וכן במשנה במנחות אומר ר"ש כי החיוב על הציבור נלמד מפסוק.
ותירצו שהיה כאן שני שלבים,
אתא רבי יעקב בר אחא רבי אבהו בשם רבי יוחנן דבר תורה הוא שתהא בא מן הצבור,
(כיון דחזי דקא מידחקא לשכה) הייתי אומר יגבו לה (מן היורשין),
(כיון דחזי דפשעי בה) התקינו שתהא באה מתרומת הלשכה

ראיתי כאן שתי גרסאות מדוע תקנו לגבות מן היורשים:
האחת - כמו במנחות, כיון שראו שיש דוחק הציבור לכן תיקנו לגבות מן היורשים. (וכך פרש קרבן העדה). על הסיבה שיהיה דוחק הציבור ע' מה שכתב הרב המכריע בהיותינו בסוגיא במנחות.
הגירסא השניה "הייתי אומר יגבו לה" כלומר יגבו מגבית מיוחדת. (הרב בוך, באור לישרים בירושלמי החדש שיצא עתה) וגם זה מתקשר להמשך הסוגיא במנחות האם לפר העלם דבר של ציבור גובים בתחילה או מתרומת הלשכה.

2. הרמב"ם פסק בהלכות שקלים פ"ד ה"ד, ובפירוש המשנה כאן, דלא כר' יהודה אלא שבאה מתרומת הלשכה. ואילו בפ"ג מתמידין ומוספין הכ"ב ובפירוש המשנה במנחות פסק כר' יהודה שבאה משל יורשים.
בישוב הדברים נאמרו כמה וכמה תירוצים, ע' בספר המפתח ברמב"ם פרנקל (יש הפניות בשני המקומות, אך בתמידין ומוספין הרשימה מלאה יותר). ראשון המדברים בנושא היה המאירי בפירושו למנחות, לא מצאתי קישור באינטרנט. הייישוב שאני אביא בקיצור נמרץ הוא של הלחם משנה ב"תמידין ומספין", גם הרב קפאח נקט כמוהו, שבתמידין ומוספין דיברו הסוגיא והרמב"ם על דין תורה, ואילו כאן - על תקנת החכמים. ע"ש

אגב הקישורים לעיל לרמב"ם פותחים בשקלים גם את הכס"מ ובתו"מ גם את הלח"מ.","123","","3827","True","True","False","","1485","95.86.67.101","0","0","שקלים|כ ע"א",""),new Message("31497","31496","עוד קישור - לרשב"א על מנחות","08/11/13 11:16","ה כסלו","תשע"ד","11:16","איתן","אגב חיפושים אחרי המאירי למנחות מצאתי שיש רשב"א על מנחות, לא ידעתי שבכלל יש, ואני מצרף את הקישור לדפים הרלוונטיים.","123","","3827","True","True","False","","397","95.86.67.101","0","31496","שקלים|כ ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82611);