var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=31340;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("ברוכים הבאים לפורום פורטל הדף היומי","")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107091","המתרגם ומזרעך לא תתן להעביר למולך ...","איתן","02/05/24 02:13","123","55"),new MostViewed("107093","הגהות הגר"א ב"מ סד","אוריאל שלמוני","02/05/24 10:18","605","52"),new MostViewed("107107","דף היומי ביום הזיכרון - פרויקט 'לקדושים'","יצחק אינקר","03/05/24 14:29","52202","49")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("31340","0","המקדיש נכסיו","29/10/13 09:50","כה חשון","תשע"ד","09:50","שלמה שטרסברג","הגמרא אומרת המקדיש נכסיו והיו בהן דברים ראוין לקרבנות ציבור רבי יוחנן אמר קטורת
מכאן הוכיחה הגמרא שלדעת ר' יוחנן אין עשיית הקטורת צריכה להיות בכלי שרת וכן על אף שהיא נכסי חולין היא תהיה ראויה להקטרה אם הקדישה

מה מוביל את ר' יוחנן להעמיד את דברי המשנה בקטורת מדוע לא להסביר בפשטות שמדובר בבעלי חיים שהיו בנכסיו של האדם ואם הקדיש אותם הם ראוים לקורבנות ציבור (כר' יוסי) וגם לרבנן שבקרבן עצמו לא ניתן מהיכן נדחק להעמיד בקטורת ולא בעצים או שאר דברים שיותר מצויים אצל הפרט והם הכשר מצוה","205","","3843","True","True","False","","1166","95.86.124.108","0","0","שקלים|יא ע"ב",""),new Message("31342","31340","כך לענ״ד ניתן להגיע להבנת רבי יוחנן:","29/10/13 12:34","כה חשון","תשע"ד","12:34","יהודי_קדום","1. כלל קיים הוא שכל הראוי לקורבן ציבור ראוי לקורבן יחיד.

אבל: המשנה מדברת רק על הראוי לקורבנות ציבור: "המקדיש נכסיו והיו בהן דברים ראויין לקרבנות הצבור..."

2. בהמשך המשנה מובאת 'רשימת' כל הראויים לקורבן ציבור:
("המקדיש נכסיו והיה בהן בהמה ראויה על גבי מזבח זכרים ונקבות ...ושאר נכסים יפלו לבדק הבית .. יינות ושמנים ועופות ...")

3. המשנה, בנוסף יש להדגיש, מדברת על "דברים ראויין לקרבנות הצבור" ולא אומרת "ראויים לקורבן" סתם.

4. קטורת אינה 'קורבן יחיד' אלא 'קורבן ציבור'

5. קטורת היא היחידה שאינה מנויה במשנה.

מסקנה: נותרו רק דברים הראויים לקטורת.

לענ"ד זה "מה שמוביל את ר' יוחנן להעמיד את דברי המשנה בקטורת "

.","233","","3843","True","True","False","","140","79.176.164.228","0","31340","שקלים|יא ע"ב",""),new Message("31353","31340","רבי יוחנן העמיד בקטורת","29/10/13 22:09","כה חשון","תשע"ד","22:09","דוד כוכב","דוקא כדי לחדש שאין עשיית הקטורת צריכה להיות בכלי שרת.","125","","3843","True","True","False","","104","95.86.81.152","0","31340","שקלים|יא ע"ב",""),new Message("31360","31340","ההסבר בפירוש אור לישרים","30/10/13 04:15","כו חשון","תשע"ד","04:15","דוד כוכב","ראה כאן, בתחילת העמוד, בסוגריים.
וכך כתב בקיצור בקרבן העדה.","125","","3842","True","True","False","","88","95.86.81.152","0","31340","שקלים|יא ע"ב",""),new Message("31358","31353","תמיהה: אלה בדיוק הדברים ששואל ר שלמה !","29/10/13 23:32","כה חשון","תשע"ד","23:32","יהודי_קדום","מקבל ר' שלמה: "שלדעת ר' יוחנן אין עשיית הקטורת צריכה להיות בכלי שרת"
וכבודו חוזר על דבריו : "...העמיד בקטורת שאין עשיית הקטורת צריכה להיות בכלי שרת"

לא הבנתי איך תשובתו משיבה לשאלת ר' שלמה: "מה מוביל את ר' יוחנן להעמיד את דברי המשנה בקטורת ..."?



.","233","","3843","True","True","False","","138","79.176.164.228","0","31340","שקלים|יא ע"ב",""),new Message("31361","31358","הסבר","30/10/13 04:23","כו חשון","תשע"ד","04:23","דוד כוכב","ר' שלמה הזכיר דרך אגב שהגמרא הוכיחה שלדעת ר' יוחנן אין עשיית הקטורת צריכה להיות בכלי שרת. ואחר כך שאל ר' שלמה מנין בכלל לרבי יוחנן להעמיד כך.
ואני עניתי שמסקנת הגמרא שהזכיר בתחילה - היא היא גופא יכולה להיות הסיבה שרבי יוחנן ביכר להעמיד בקטורת דוקא - כדי שידייקו התלמידים מתוך דבריו הלכה מחודשת זו. ורבי יוחנן העמיד בקטורת לא מתוך אילוץ, אלא לצורך השמעת חידוש דין.
אבל ראה בהודעה נפרדת הסבר אחר שקישרתי אליו.","125","","3842","True","True","False","","114","95.86.81.152","0","31340","שקלים|יא ע"ב",""),new Message("31367","31360","חבל שאתה לא קורא מה שאני כותב.","30/10/13 05:32","כו חשון","תשע"ד","05:32","יהודי_קדום","","233","","3842","False","True","False","","91","79.176.164.228","0","31340","שקלים|יא ע"ב",""),new Message("31369","31361","דברי ר׳ שלמה לא נאמרים בדרך אגב! לא","30/10/13 05:46","כו חשון","תשע"ד","05:46","יהודי_קדום","בתחילתם ולא בסופם. בזכות שאלתו חידדתי הבנתי.","233","","3842","True","True","False","","121","79.176.164.228","0","31340","שקלים|יא ע"ב",""),new Message("31368","31367","ההסבר שבמפרשים הנ"ל הוא ההסבר שכתבת","30/10/13 05:46","כו חשון","תשע"ד","05:46","דוד כוכב","","125","","3842","False","True","False","","89","95.86.81.152","0","31340","שקלים|יא ע"ב","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82662);