var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=31330;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("הודעה למגידי שיעורים ולמשתתפי השיעורים","http://www.daf-yomi.com/forums/Message.aspx?id=638")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","64"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","46"),new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","35")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("31330","0","נוכח, צלע, שימה וכו'","28/10/13 08:33","כד חשון","תשע"ד","08:33","עלי","בסוף הדף היומי היום סוגיית מיקום הכלים בהיכל.
ראה מאמר מצורף ב'מאמרים' על 'מיקום כלי המקדש והמעבר ביניהם' ובהערה 5 ביחוד.
ראוי להתעכב על השאלה מה ה'עיכוב' אומר מבחינה רעיונית, ומה זה משנה.
ראה שם שמיקום הכלים מעכב אך רק מבחינת הצד ( כלומר השולחן בצפון והמנורה בדרום ) אך לא המיקום המדויק הפרטי, שהרי בבית ראשון היו י"א שולחנות וי"א מנורות ובודאי שכ"א עמד במיקום שונה, וראה שם במאמר כיצד בכל זאת עמדו בדיוק מתמטי.
כדאי גם לשים לב : א. אינני מכיר שום סוגיה שאפשר להוכיח בה שרש"י טעה בפירושה בתלמוד הבבלי כמו בסוגיית המעבר של הכה"ג ביומא. ( הוא מערב בטעות בין תיאור המקדש והכלים של בית ראשון ושני שהיו שונים לגמרי ).
ב. ראה במאמר שסוגיה זו מוכיחה את שיטת הרמב"ם בהלכות בית הבחירה, לפיה המנורה עמדה כשקניה מצפון לדרום ולא ממזרח למערב, כפי שסברו רוב נושאי כליו ראשונים ואחרונים.
היות ומדובר בברייתא פשוטה, יש בזה גם תחליף ל'בסיס טכסטואלי' להוכחת השיבוש בספרי בהעלותך, כפי שכתבתי במאמר במנחות צח,ב, ראה ב'מאמרים' בפורטל שם.
אשמח לקרא הערות ותגובות על המאמרים.","209","","3837","True","True","False","","1029","194.114.146.227","0","0","שקלים|י ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82598);