var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=31311;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("המלצה לגולשים","http://www.daf-yomi.com/forums/Message.aspx?id=1505")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107076","אמר רב חסדא מידת חסידות שנו כאן","לינקוש","22/04/24 15:26","58","45"),new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","24")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("31311","0","למה כל כך קל לגנוב מהלשכה ?","27/10/13 01:29","כג חשון","תשע"ד","01:29","הודו_כי_טוב","","207","","3835","False","True","False","","1142","46.117.14.249","0","0","שקלים|ט ע"א",""),new Message("31313","31311","כי יש שם הרבה כסף שלא נספר","27/10/13 05:43","כג חשון","תשע"ד","05:43","דוד כוכב","בכל מקום קל לגנוב, אלא שבלישכה יש הרבה מאוד כסף שלא נספר, ואף אחד לא ירגיש אם חסר קצת.
גם יצר הרע גדול שם, והוא לוחש לו: באמת זה לא יפריע לאף אחד אם תיקח קצת.","125","","3835","True","True","False","","157","95.86.81.152","0","31311","שקלים|ט ע"א",""),new Message("31316","31311","מי אמר שהיה קל לגנוב?","27/10/13 15:56","כג חשון","תשע"ד","15:56","קותי","הלשכה היתה סגורה בשבעה מנעולים והמפתחות בידי שבעה אמרכלים שונים
בפרק ה הלכה ב'
מדוע דווקא שבעה?
כנראה שההסתברות שאחד יגנוב היא חצי כי אדם מועד לעולם ולכן או יגנוב או לא יגנוב
ולכן ההסתברות לשבעה אנשים להסכים לגנוב היא חצי בחזקת 6 אולי","217","","3835","True","True","False","","212","109.67.169.14","0","31311","שקלים|ט ע"א",""),new Message("31317","31311","מעניין שכללי הגילוי הנאות בגמרא ברורים","27/10/13 15:59","כג חשון","תשע"ד","15:59","קותי","מדוע לא מכילים אותם על מוסדות ההקדש למיניהם
הרי זאת מצווה להיות ניקיים מה' ומישראל","217","","3835","True","True","False","","196","109.67.169.14","0","31311","שקלים|ט ע"א",""),new Message("31324","31317","ולא יחשבו ...כי באמונה הם עושים","28/10/13 00:19","כד חשון","תשע"ד","00:19","שלמה שטרסברג","מלכים ב' פרק יב, טז ולא יחשבו את-האנשים, אשר ייתנו את-הכסף על-ידם, לתת, לעושי המלאכה: כי באמונה, הם עושים.","205","","3834","True","True","False","","534","95.86.113.187","0","31311","שקלים|ט ע"א",""),new Message("31325","31324","אכן מקרה מיוחד שזכה לציון","28/10/13 04:32","כד חשון","תשע"ד","04:32","קותי","ויש נביא המעיד עליהם
והמצב הזה השתנה
תלמוד בבלי מסכת שבת דף קיט עמוד ב

ואמר רבא: לא חרבה ירושלים אלא בשביל שפסקו ממנה אנשי אמנה","217","","3834","True","True","False","","193","109.67.169.14","0","31311","שקלים|ט ע"א",""),new Message("31326","31325","זו אינה מסקנת הגמרא שם","28/10/13 05:17","כד חשון","תשע"ד","05:17","יהודי_קדום","אלא מסקנת הגמרא כדברי רב קטינא שלא שפסקו ממנה אנשי אמנה.
ולא כדברי רבא .

שם:
"ואמר רבא לא חרבה ירושלים אלא בשביל שפסקו ממנה אנשי אמנה שנאמר {ירמיה ה-א} שוטטו בחוצות ירושלים וראו נא [ודעו ובקשו ברחובותיה אם תמצאו איש] (אם יש איש) עושה משפט מבקש אמונה ואסלח לה איני והאמר רב קטינא אפי' בשעת כשלונה של ירושלים לא פסקו ממנה אנשי אמנה שנאמר {ישעיה ג-ו} כי יתפש איש באחיו בית אביו (לאמר) שמלה לכה קצין תהיה לנו דברים שבני אדם מתכסין בהן כשמלה ישנן בידיך והמכשלה הזאת תחת ידך דברים שאין בני אדם עומדין עליהם אלא אם כן נכשלים בהן"","233","","3834","True","True","False","","196","109.65.251.167","0","31311","שקלים|ט ע"א",""),new Message("31336","31325","אין מחשבין ...עם הגזברים","28/10/13 21:21","כד חשון","תשע"ד","21:21","שלמה שטרסברג","ת''ר אין מחשבין בצדקה עם גבאי צדקה ולא בהקדש עם הגזברין ואע''פ שאין ראיה לדבר זכר לדבר שנאמר {מלכים ב יב-טז} ולא יחשבו את האנשים אשר יתנו את הכסף על ידם לתת לעושי המלאכה כי באמונה הם עושים א''ר אלעזר אע''פ שיש לו לאדם גזבר נאמן בתוך ביתו יצור וימנה שנאמר {מלכים ב יב-יא} ויצורו וימנו

בבא בתרא ט.

וכן נפסק להלכה שו"ע יו"ד רנ"ז ב
נכון שאם חושדים בגבאי זה משהו אחר אבל שורת הדין כפי שכתבנו","205","","3834","True","True","False","","289","95.86.113.187","0","31311","שקלים|ט ע"א",""),new Message("31327","31326","וכי דף קכ ע"א איננו עמוד?","28/10/13 08:07","כד חשון","תשע"ד","08:07","קותי","מסקנת הגמרא פחות מחמיאה
תלמוד בבלי מסכת שבת דף קכ עמוד א

לא קשיא, כאן - בדברי תורה, כאן - במשא ומתן.

מודים על האמת שאינם יודעים בתורה (בעצם אינם יודעים את האמת)
ועל באמת משקרים במשא ומתן","217","","3834","True","True","False","","223","79.179.183.63","0","31311","שקלים|ט ע"א",""),new Message("31329","31327","צודק! זו המסקנה הסופית של הגמרא!","28/10/13 08:27","כד חשון","תשע"ד","08:27","יהודי_קדום","בע"ה ייעלמו ויימחקו כל המעשים המתוארים שם שגרמו לחורבן ונראה בבניינו במהרה.","233","","3834","True","True","False","","154","109.65.251.167","0","31311","שקלים|ט ע"א",""),new Message("31331","31329","אמן כן יהי רצון אבל חזרה קושיא לדוכתא","28/10/13 12:15","כד חשון","תשע"ד","12:15","קותי","מדוע אין גילוי נאות בכל ההקדשים למיניהם
אם לא הוכיחו עצמם במילי דעלמא הדין כיצד יוכיחו עצמם במילי דשמיא
וכיצד יבוא לציון גואל?","217","","3834","True","True","False","","252","79.179.183.63","0","31311","שקלים|ט ע"א",""),new Message("31332","31331","לפי האנצקלופדיה התלמודית דוקא נראה","28/10/13 13:13","כד חשון","תשע"ד","13:13","יהודי_קדום","שלא היה קל לגנוב:

אנציקלופדיה תלמודית כרך ב, [אמנה] עמוד נא טור 2

אמרכל. ממונה במקדש.

אמרכל, פירושו: מר על הכל1, או: אמר על הכל2, היינו: מר ואדון על הכל, והאל"ף נוספת3. ויש אומרים שהוא מלשון: את ה' האמרת היום4, יתאמרו כל פעלי און5. ויש אומרים שהוא מלשון אמירה, שאומר ומצוה על הכל6.

אמרכל היה אף במשכן: ונשיא נשיאי הלוי אלעזר בן אהרן הכהן7, שהיה אמרכל8, ותחתיו היו הממונים שומרי משמרת הקודש9. במקדש היו נחתכים על פי האמרכל כל צרכי המקדש10, והיו ממנים גזברים מתחת ידי האמרכלים11, והאמרכלים היו מהממונים על האוצרות12. הגזבר חותם את הלשכה שהמעות בתוכה13, וכל דבר שצריך להיות חתום עד זמן שימושו14, ונותנו לאמרכל, ואמרכל חותם ונותן להממונה עליו, הנקרא קתוליקין, וממנו להכהן הגדול והמלך, וכשצריכים להתיר החותמות, הקתוליקין מתיר ואח"כ האמרכל ואח"כ הגזבר15.

------------
1 . תוספתא שקלים פ"ב; ירושלמי שבת פ"י ה"ג.
2 . הוריות יג א.
3 . ערוך ע' מרכל. וע"ע אמורים ציון 7 ועי' רש"י הוריות שם: שממונה על כולם.
4 . דברים כו יז.
5 . תהלים צד ד. מל"מ מעה"ק פ"א הי"ח.
6 . קה"ע שבת שם. ועי' רש"י פסחים נז א: אמר כולו על פיו נחתך וכו'.
7 . במדבר ג לב.
8 . ירושלמי שבת שם; תרגום אונקלוס במדבר שם. ועי' תוס' סוטה מב א ד"ה סגן שאמרכל אינו מינוי ושררה מן התורה אלא מינוי שגידלוהו אחיו הכהנים.
9 . תרגום אונקלוס שם.
10 . רש"י פסחים שם.
11 . רמב"ם כלי המקדש פ"ד הי"ח.
12 . תוי"ט שקלים פ"ה מ"ב.
13 . קה"ע.
14 . פ"מ.
15 . ירוש' שקלים פ"ה ה"ב.","233","","3834","True","True","False","","211","109.65.251.167","0","31311","שקלים|ט ע"א",""),new Message("31338","31336","אם נפסק אז נפסק","29/10/13 03:48","כה חשון","תשע"ד","03:48","קותי","אני מעריך שהכוונה שמינוהו בית דין כמו באפוטרופס שהוא נאמן ואינו נשבע
גם קהילת הנותנים כפופה לאותו בית דין ממילא כולם עושים אל פי אותו בית דין","217","","3833","True","True","False","","237","79.179.183.63","0","31311","שקלים|ט ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82528);