var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=3126;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("דף יומי - יתרונות מול חסרונות","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=729")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","64"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","47"),new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","36")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("3126","0","שיזרוק פלוני צרור לים- לא בידו","23/07/10 16:42","יב אב","תש"ע","16:42","מתפעל",""איתמר שבועה שזרק פלוני צרור לים ושלא זרק, רב אמר חייב ושמואל אמר פטור רב אמר חייב איתיה בלאו והן ושמואל אמר פטור ליתיה בלהבא ".

זה לא בידו כי הרי פלוני לא מחויב לו כלום ויכול שלא לזרוק את הצרור לים.

א: מה יהיה הדין אם הפלוני הוא בנו או תלמידו, ושם הרי מחויב לשמוע בקולו, האם זה נקרא בידו שיצוה עליו לזרוק?

ב: מכיון שאנו עוסקים גם בצד השלילי, "שלא זרק", האם גם כאן אין לנו את הלבא?
שפלוני לא יזרוק כי זה לא בידו, או שכאן ניתן לומר שזה כן בידו, שהרי יכול לקחת את האבן ולא לאפשר לפלוני לזורקה.","148","","5031","True","True","False","","1040","213.151.47.168","0","0","שבועות|כה ע"א",""),new Message("3131","3126","הצעה","25/07/10 00:44","יד אב","תש"ע","00:44","משיב מאורות דף היומי","כל הדוגמאות שהבאת, תמיד מוגדר כלא בידו, כי לההוא יש תמיד בחירה לעשות אחרת, אפ' אם הוא בנו או תלמידו, ולקחת אבן אחרת אם הרב או האבא לוקח לו.

כאן גדר הבידו הוא מוחלט, אדם שולט על המעשים שלו באופן מוחלט אבל לא על של אחר, גם אם הוא דיקטטור.","142","","5029","True","True","False","","180","85.130.130.141","0","3126","שבועות|כה ע"א",""),new Message("3134","3131","זה צד אחד","25/07/10 07:45","יד אב","תש"ע","07:45","מתפעל","כפי שכתבת, אבל הרי גם לגבי האדם עצמו ניתן לומר שזה לא בידו אבסלוטית,
שום דבר אינו אבסלוטי, ומה אם יחלה ולא יוכל להרים את האבן?
מה אם יאנס וירדם?
הרי אלף ואחד דברים יכולים לקרות שלא יוכל למלא את תנאו.
אלא מאי, הולכים על פי דרך הטבע שאם לא תהיה כל מניעה בלתי צפויה, הוא יזרוק את האבן.ולכן זה נקרא בידו.
ואם כן, גם באבא שמצוה את בנו, בפשטות רוב הבנים מקשיבים לקול אביהם ולא יעברו על כיבוד אב ויזרקו.

לגבי לקיחת האבן, שם איני מדבר על רב או אבא, אין צורך.
ואני מדבר בציור שהיה מדובר על אבן מסויימת ולא כל אבן.","148","","5029","True","True","False","","154","80.74.119.82","0","3126","שבועות|כה ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82611);