var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=3066;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("ברוכים הבאים לפורום פורטל הדף היומי","")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107076","אמר רב חסדא מידת חסידות שנו כאן","לינקוש","22/04/24 15:26","58","45"),new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","24")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("3066","0","איך מסבירים קטע כזה ללומדים?","18/07/10 21:15","ז אב","תש"ע","21:15","שאינו יודע לשאול","אמר להן היכן מצינו במדבר ומביא קרבן שזה מדבר ומביא קרבן:
ולא והרי מגדף מדבר ואוסר קאמרינן והאי מדבר וחוטא הוא
והרי נזיר מביא קרבנו על דבורו קאמרינן והאי מביא קרבן לאשתרויי ליה חמרא הוא דקא מייתי
והרי הקדש אוסר לעצמו קאמרינן והאי אוסר על כל העולם כולו הוא
הרי קונמות קסבר אין מעילה בקונמות


כשקוראים את המשנה משמע בפשטות שאכן לא מצינו בכל התורה כולה "מדבר ומביא קרבן",
אבל פתאום מהגמרא מתברר שהמשנה מדברת על משהו מאוד מצומצם - רק על מקרים של:
מדבר ואוסר + ומביא קרבנו על דבורו + ואוסר לעצמו

ולמעשה, אלו מקרים נותרו בכלל (עד כדי כך שנאמר "היכן מצינו")?
הפירוש של הגמרא מצמצם מאוד את האמור בפשט המשנה. קשה!","48","","5032","True","True","False","","1033","77.127.243.160","0","0","שבועות|כב ע"א",""),new Message("3078","3066","[ללא נושא]","19/07/10 11:29","ח אב","תש"ע","11:29","עציוני","ר"ע טוען טענה עקרונית בנוגע לאיסור שבועה - זהו לא איסור אכילה אלא איסור להפר את דיבורו, ולכן שיעורי אכילה אינם רלוונטיים. הוא אומר זאת בלשון קצרה - זהו מקרה יחודי בו הקורבן הוא על הדיבור. הגמרא מבארת את דבריו בסגנון של שאלות ותשובות, אך כל המהלך רק חושף את כוונתו המקורית.
קח לדוגמה את הטענה הבאה, מתוך דיון עם רואה חשבון בנוגע להחזרי מס:
רו"ח: אין החזרי מס על קניות לילדים.
לקוח: והרי תיירים שקונים מתנות לילדים מקבלים החזר על מע"מ!
רו"ח אני מדבר על מס הכנסה.
לקוח: ואם העובד הוא ילד והוא קונה דברים לצורך העבודה?
רו"ח: אני מדבר על עובדים מבוגרים
וכו' וכו'
ברור שרואה החשבון התכוון לכל הסייגים מראש. הוא לא אמר אותם כי הוא בא לתת נקודה עקרונית. לקוח (נודניק) דורש שכל פרט יאמר במפורש וכך מבהיר את הכוונה המקורית.
הנקודה העקרונית בדברי ר"ע לא משתנה לאורך כל הסוגיה.","159","","5031","True","True","False","","211","132.70.40.183","0","3066","שבועות|כב ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82528);