var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=30498;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("למי שלא לומד דף יומי","http://daf-yomi.com/forums/Message.aspx?id=31807")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107140","הצעה לספירות הפסוקים של אזהרה בגר בתורה","jklein","06/05/24 22:59","705","76"),new MostViewed("107151","למה אימצת את עצמך כך לקרוא דף שאתה...","לינקוש","08/05/24 11:52","58","63"),new MostViewed("107150","הגהות הגר"א ב"מ ע","אוריאל שלמוני","08/05/24 10:31","605","41")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("30498","0","טעימת המסובין מהקידוש","27/09/13 05:04","כג תשרי","תשע"ד","05:04","דוד כוכב","האם רק המברך צריך לטעום או גם השומעים?

על כך כאן.","125","","3880","True","True","False","","779","212.76.96.184","0","0","פסחים|צט ע"ב",""),new Message("30545","30498","תגובת מאירקה15","30/09/13 01:17","כו תשרי","תשע"ד","01:17","דוד כוכב","הירושלמי לא עוסק בדיני קידוש אלא באיסור לטעום קודם המברך
ובפשטות מדובר על כל סעודה וברכה וכך היא דרכו של עולם שבפת שותפים בככר אחד ובשתיה כל אחד שותה מכוסו
ואינו עניין לשאלה אם צריך לאחוז בידו כוס בקידוש

ואגב הב"י בסי' קס"ז לא גורס בירושלמי כוסו אלא מחלק בין ככר אחד למצב של כל אחד ככרו בידו

תגובתי
בכל זאת
ללישנא בתרא דרב במסכת ברכות דף מג ע"א שאמר: "אבל יין - לא מהניא ליה הסבה", לא מיתוקמא ההיא דהירושלמי שאחד מברך לכולם אלא בקידוש.
ועצם טענתך שכל אחד היתה כוסו בידו רק משום ששתו כולם היא טענה גם נגד התוספות שדייקו ממעשה דרב אשי שכל אחד כוסו בידו, ודילמא משום שרצו לשתות יין ולא משום קידוש. אלא שמ"מ חזינן שדרכם היתה שבשתיית כוס כל אחד כוסו בידו, וזה מוכח טפי בירושלמי לגירסה הנכונה. לכן מ"ש הרמב"ם "צריכין כל היושבים לטעום מן היין או מן הפת שקידש עליו" בסתמא מיירי שטועמים מכוס שבידם. וכן לרשב"ם בדף ק ע"ב שכתב דלכתחלה צריך שיטעמו כולן, למרות שהוא פירש את ההיא דעירובין מ: גם לענין קידוש ושלכן בדיעבד די בטעימת המברך.

לגבי הגירסה שהבאת, הבאתי גירסה דומה והסברתי למה מסתבר שאינה הגירסה הנכונה.

מאירקה15
גם ללישנא בתרא מבואר בגמ' שמתוך שמועילה הסבה לפת מועילה ליין
ובירושלמי מפורש שאיירי במסובין
ואולי זו גם ראיית התוס מרב אשי במחוזא דקצת משמע שם שהיה ברוב עם ולא בהסבה","125","","3877","True","True","False","","120","212.76.96.184","0","30498","פסחים|צט ע"ב","")];var iTotalPages=811;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82739);