var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=30194;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("דף יומי - יתרונות מול חסרונות","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=729")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107076","אמר רב חסדא מידת חסידות שנו כאן","לינקוש","22/04/24 15:26","58","52"),new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","48"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","31")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("30194","0","איזיל ואימליך באינשי ביתי מדוע? מה ענו?","11/09/13 07:18","ז תשרי","תשע"ד","07:18","קותי","אזל ואמליך בדביתהו. אמרה ליה:
דלמא מעברין לך? אמר לה: [לשתמש אינש] יומא חדא בכסא דמוקרא ולמחר ליתבר. אמרה ליה: לית לך חיורתא.אז מה הבעיה? ומה זה שייך לשאלה הקודמת?
ההוא יומא בר תמני סרי שני הוה, אתרחיש ליה ניסא ואהדרו ליה תמני סרי דרי חיורתא. היינו דקאמר רבי אלעזר בן עזריה: הרי אני כבן שבעים שנה, ולא בן שבעים שנה.
למה הועילה השיבה בשערו?

בראש השנה נזדמן לי פרק טו בתהילים (לחיבת הקודש אני מביא את כל הפרק)
(א) מִזְמוֹר לְדָוִד יְקֹוָק מִי יָגוּר בְּאָהֳלֶךָ מִי יִשְׁכֹּן בְּהַר קָדְשֶׁךָ:(= עולם הבא לפי רמב"ם)
(ב) הוֹלֵךְ תָּמִים וּפֹעֵל צֶדֶק וְדֹבֵר אֱמֶת בִּלְבָבוֹ:
(ג) לֹא רָגַל עַל לְשֹׁנוֹ לֹא עָשָׂה לְרֵעֵהוּ רָעָה וְחֶרְפָּה לֹא נָשָׂא עַל קְרֹבוֹ:
(ד) נִבְזֶה בְּעֵינָיו נִמְאָס וְאֶת יִרְאֵי יְקֹוָק יְכַבֵּד נִשְׁבַּע לְהָרַע וְלֹא יָמִר:
(ה) כַּסְפּוֹ לֹא נָתַן בְּנֶשֶׁךְ וְשֹׁחַד עַל נָקִי לֹא לָקָח עֹשֵׂה אֵלֶּה לֹא יִמּוֹט לְעוֹלָם:

כלומר יש חיוב גמור להמנע מעשות דבר ראוי שעלול לגרום חרפה לקרובו
עכשיו זה ברור
אינשי ביתי = המקורבים. הם אמרו לו "לך על זה"
שאל את אשתו אמרה לו יעבירו אותך ותהיה לי בושה מזה ענה זה דרכו של עולם
ענתה לו אין לך שיבה ויגידו שמלכתחילה לא היית ראוי וזאת בושה בשבילי נעשה לו נס ונזרקה בו שיבה ולא יוכלו לומר שלא היה ראוי. ונשארנו עם התשובה זה דרכו של עולם.
בודאי כבר קדמוני בהסבר זה","217","","3883","True","True","False","","1487","79.183.201.105","0","0","ברכות|כז ע"ב",""),new Message("30200","30194","משהו לא מסתדר לי:","11/09/13 09:58","ז תשרי","תשע"ד","09:58","ינון","בס"ד

ראשית, יישר כח על החיבור המעניין בין הנושאים. הפירוש יפה, אבל יש לי קושי מסויים-
1. איפה ראינו ששיבה היא תנאי לראויות?
2. אם שיבה היא תנאי לראויות - מה אכפת לי אם האדם שחור בגיל שיבה (החזן במקום בו גדלתי יחגוג השנה 70 ושערו וזקנו שחורים) או לבן בגיל הנעורים (באותו מקום בו גדלתי היו 4 אנשים שהאפירו בין הגילאים 16 (!) ו-30 - אחד מהם הפסיק לצבוע את השיער בגיל 40, כי אז זה כבר יותר נפוץ שאנשים מאפירים)? אם התנאי הוא שיבה- דרוש גיל ולא מראה.

כעת- ראיה לכך ששיבה אינה תנאי לראויות: הרי כל החכמים רצו למנות את ר' אלעזר בן עזריה אע"פ שהיה צעיר מכולם. הרי לנו שהיה ראוי.

וחזרנו לשאלה אם כך- מה היתה הטענה שאין לו חיוורתא? ובמה עזר הנס? ובכלל- למה שיתרחש נס אם זה רק כדי ליישב את דעתה של אשתו? שישכנע אותה בדרך טבעית!

לכן אנסה להוסיף להסברך:
טענת האשה היתה ברמה ציבורית כמו גם ברמה אישית.
ידוע שרבן גמליאל פעל את פעולותיו על מנת לבסס את סמכות הנשיא, שתהיה ללא עוררין כדי שלא תיעשה תורה כשתי תורות - כך עשה כשגזר על ר' יהושע להתנהג ביו"כ שיצא לפי חשבונו כביום חול רגיל, וכך עשה כאשר הכריז על נידויו של ר' אליעזר, וכשעמד עליו נחשול בים להטביעו אמר: "רבש"ע גלוי וידוע לפניך שלא לכבודי ולא לכבוד בית אבא עשיתי, אלא לכבודך עשיתי, שלא תהא תורה כשתי תורות" - וכעת העבירו אותו מנשיאותו, ועלולים כל מאמציו לרדת לטמיון, אם מזה יובן שאין לנשיא סמכות מיוחדת.
לכן אמרה לו אשתו לראב"ע: אולי זה שרוצים למנות אותך זה סוג של אמירה נגד פועלו של ר"ג לביסוס סמכות הנשיאות, לכן מעמידים "ילד" לנשיא, שאם יתעורר ויכוח בבית המדרש, יוכלו לבטל את דבריך ולהראות לכל הציבור שהנשיא אינו סמכות הלכתית עליונה. ואם אכן כל המהלך הוא רק על מנת לנגח את מוסד הנשיאות, ובך רוצים להשתמש כשק החבטות - זה בהחלט בושה, וגם אם אתה מוחל על כבודך כדי לשאת כתר יום אחד, איך אני אראה את פני בחוץ?
לכן נעשה נס ונזרקה בו שיבה, כדי לבטא וליידע - לא רק לאשתו, אלא קבל עם - שלא מינוהו על מנת לנגח את הנשיאות, וגם זה שהעבירו את ר"ג מנשיאותו לא היה בגלל המחלוקת ה"פוליטית" בנושא אם למוסד הנשיאות צריכה להיות סמכות הלכתית עליונה או לא אלא בגלל בצורה שבה זה נעשה, שפגעה בר' יהושע כך. ובעצם גם מן השמים קיבלו את טענה, והנס נעשה כדי להראות לכל העם שכוונת החכמים למנותו היתה חפה מכל התחשבנות כזו רדודה והיתה לגמרי לשם שמים ולכבוד תורה, כיוון שהוא יודע להשיב ולא יבטלו את דעתו רק על בסיס צעירותו, וכך גם לא יבואו לזלזל בנשיאות מתוך אותו מהלך "פיטורין".","301","","3883","True","True","False","","541","213.57.107.28","0","30194","ברכות|כז ע"ב",""),new Message("30201","30194","הרב יעקב פילבר, אם זכרוני אינו מטעני","11/09/13 10:01","ז תשרי","תשע"ד","10:01","Almuaddib","כתב על כך.

אם לא שכחתי, לפני למעלה מעשרים שנה ראיתי ספר ששמו "ארץ ושמים", ואם אני זוכר נכונה, הוא עסק שם בסיפור זה - והעיר גם לגבי ההיוועצות באשתו.
כמדומני שהעיר שראב"ע היה צעיר, ועל כן ההימלכות באשתו לא היתה משום שהיתה זקנה וחכמה - שאז ההיוועצות ברורה ומובנת, אלא משום שעמד לנטול על עצמו עול. כאשר אדם נוטל על עצמו עול ציבור, מקורביו ייאלצו לשאת בנטל, שכן חלק מתפקידיו יבואו על חשבונם - ועל כן היה לו לנטול ממנה עצה, ואולי אף רשות.","107","","3883","True","True","False","","239","46.19.81.114","0","30194","ברכות|כז ע"ב",""),new Message("30209","30194","רשות הרבנית","11/09/13 22:19","ז תשרי","תשע"ד","22:19","דוד כוכב","כשהיו מזמינים אותו (את הרה"ר ר' אברום שפירא) לאיזו שמחה, היה אומר: אני רוצה לבוא, אבל החלטה אם אבוא, אני מקבל רק לאחר שאשאל את אליהו הנביא. לאחר שאקבל ממנו רשות ללכת, אז עלי לשאול את הרבנית אם היא מסכימה. אם כן אז טוב, ואם לא, אז אפילו שאליהו הנביא אישר אני לא הולך.
מקור.","125","","3883","True","True","False","","143","164.138.120.149","0","30194","ברכות|כז ע"ב",""),new Message("30202","30200","השיבה אינה קריטריון לעצמו","11/09/13 10:37","ז תשרי","תשע"ד","10:37","קותי","היות והיה ברור לה וגם לראב"ע שיעבירוהו הרי את זה קבלו עליהם
הבעיה היתה עד כמה יגיע הרינון על שהעבירוהו
היא טענה שזה יגיע לכלל זה שיאמרו שאינו ראוי מלכתחילה
וזה פגם מהותי ואת זה באה השיבה להכחיש

מבחינת החכמים השיבה לא היתה רלוונטית כי היה ראוי
אבל ברחוב זה מתורגם בצורה שונה ולכן נזקקו לח"י שורות של שיבה

איני חושב שלאשה היתה כאן אמירה ציבורית
ראב"ע לא הלך לשאול אם זה טוב בשבילו
הוא הלך לשאול אותה איך היא מסתדרת עם זה","217","","3883","True","True","False","","248","79.183.201.105","0","30194","ברכות|כז ע"ב",""),new Message("30203","30201","אני שמח שעוד כתבו על כך","11/09/13 10:57","ז תשרי","תשע"ד","10:57","קותי","אני מסופק אם המינוי לנשיא השפיע על אורח החיים שלהם
הוא לא הלך לשאול אם זה טוב בשבילו הוא הלך לשאול איך זה בשבילה והיא לא אמרה לו "אז מה לא נשתה תה מנחה ביחד? היא אמרה כמו שהעבירו קודמך יעבירו אותך ענה לה מה שענה ואז הסבירה לו שאת זה היא יודעת (ראתה במו עניה את הנשיא הקודם שהודח)
אבל היא חוששת שבמקרה שלו המחיר יהיה גבוה מידי כי יערערו על הכבוד הראשון שנתנו לו על כך באה השיבה למנוע ערעור על המינוי הראשון.

בשביל אשה בת שבע עשרה היא היתה מאוד חכמה","217","","3883","True","True","False","","247","79.183.201.105","0","30194","ברכות|כז ע"ב",""),new Message("30240","30201","ככל הנראה,","12/09/13 11:23","ח תשרי","תשע"ד","11:23","כדי","חרף היותו של שר של שכחה שכיח, זכרונך שלך אינו מטעה אותך.","249","","3882","True","True","False","","238","109.65.210.206","0","30194","ברכות|כז ע"ב",""),new Message("30255","30202","התייעצות עם אשתו","12/09/13 14:49","ח תשרי","תשע"ד","14:49","בתר ממוצע","שמעתי מרבי, הרי יש הלכות אישות כל אחד לפי "מקוצעו" חמרים גמלים ...ת"ח
ואילו נשיא זה הריחוק הגדול ביותר

ואם כך ברגע שהוא עולה לגדולה הוא צריך למעט בהתאם ולכן הוא חייב את רשות אישתו בנושא.

בהנחה שכל הנאמר למעלה נכון

נוסיף וורט לגבי "אבינו מלכנו כותבנו בספר צדיקים וחסידים" שמעתי מהרב אליעזר בן דוד איך מבקשים כזאת בקשה לפני שמבקשים רשות מהאישה הרי הם נכתב כצידיקים וחסידים ואח"כ נקבל על עצמנו הנהגות של צדיקים וחסיסים זה ודאי ישפיע על האישה לכן ראשית יש להימלך באישה ורק אח"כ לבקש את הבקשה.","138","","3882","True","True","False","","239","94.188.248.70","0","30194","ברכות|כז ע"ב",""),new Message("30222","30209","יישר כוח! גמר חתימה טובה","12/09/13 03:41","ח תשרי","תשע"ד","03:41","קותי","לך, לביתך, לכל אשר לך ולכל בית ישראל","217","","3882","True","True","False","","176","79.183.201.105","0","30194","ברכות|כז ע"ב",""),new Message("30265","30255","אוי לה לספינה שאבד קברינטה","12/09/13 23:07","ח תשרי","תשע"ד","23:07","דוד כוכב","תחילת דבריך עולים ממסכת בבא בתרא דף צא ע"א:
"אותו היום שנפטר אברהם אבינו מן העולם, עמדו כל גדולי אומות העולם בשורה ואמרו: אוי לו לעולם שאבד מנהיגו, ואוי לה לספינה שאבד קברינטא".
הרי שמנהיג דינו כספן, ועונת ספנים ששה חודשים.

לענין הסיפא, מי שהיה בחזקת תלמיד, הלכה היא שרשאי להוסיף על עצמו הנהגות, שחזקתו מוסיף והולך.","125","","3882","True","True","False","","195","164.138.120.149","0","30194","ברכות|כז ע"ב",""),new Message("30314","30265","הוורט הוא למי שלא ת"ח....","15/09/13 08:39","יא תשרי","תשע"ד","08:39","בתר ממוצע","","138","","3879","False","True","False","","158","94.188.248.70","0","30194","ברכות|כז ע"ב",""),new Message("30323","30314","זאת כבר בעיה אחרת","15/09/13 14:31","יא תשרי","תשע"ד","14:31","קותי","האם יש שני מחירים לקנות ולמכור?

אם אתה אינך קונה גם אל תמכור

כאשר הקונה ירגיש מרומה עלולה לצמוח בעיה מהותית יותר","217","","3879","True","True","False","","166","79.181.170.125","0","30194","ברכות|כז ע"ב",""),new Message("30325","30323","סליחה על הבורות - לא הבנתי ????","15/09/13 15:11","יא תשרי","תשע"ד","15:11","בתר ממוצע","","138","","3879","False","True","False","","141","94.188.248.70","0","30194","ברכות|כז ע"ב",""),new Message("30342","30325","לטעמי אין "הוורט הוא למי שלא ת"ח..."","15/09/13 20:44","יא תשרי","תשע"ד","20:44","קותי","אם זה נכון זה נכון לכולם
ואם זה לא נכון זה לא נכון לכולם","217","","3879","True","True","False","","191","79.181.170.125","0","30194","ברכות|כז ע"ב",""),new Message("30345","30342","כוונתו","15/09/13 22:10","יא תשרי","תשע"ד","22:10","דוד כוכב","שהוא מסכים למה שכתבתי שאשה הנשאת לתלמיד, יודעת היא שהוא ילך ויעלה במעלות ובמידות התרומיות, לכן אינו זקוק להסכמתה בכל פעם. אבל אם נשאה לאדם מהשורה - על כך אמרו שצריך הוא את רשותה על מנת לילך ולהפוך לאחד מגדולי הדור.","125","","3879","True","True","False","","111","164.138.120.149","0","30194","ברכות|כז ע"ב",""),new Message("30348","30345","הרי אינו חייב למעט בעונתה","15/09/13 23:01","יא תשרי","תשע"ד","23:01","קותי","נתנו את השיעור שאם מיעט יש לה טענה נגדו
אם העניין זאת עונתה אז הכל חסר מן הספר
לא זה מה ששאל ולא זה מה ענתה","217","","3879","True","True","False","","190","79.181.170.125","0","30194","ברכות|כז ע"ב",""),new Message("30351","30348","גם עונתה מתמעטת ולא רק","15/09/13 23:16","יא תשרי","תשע"ד","23:16","דוד כוכב","הוא עסוק בצרכי צבור מעל הראש ואינו בבית.","125","","3879","True","True","False","","99","164.138.120.149","0","30194","ברכות|כז ע"ב",""),new Message("30362","30351","תודה לרב כוכב שענה בשמי בדיוק! ","16/09/13 09:04","יב תשרי","תשע"ד","09:04","בתר ממוצע","","138","","3878","False","True","False","","174","94.188.248.67","0","30194","ברכות|כז ע"ב","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82563);