var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=2993;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("מעלת הפורום - ע\"פ ר' נחמן מברסלב","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=348")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","73"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","64"),new MostViewed("107085","בורדרליינית !","מרדכי דב זינגר","30/04/24 13:22","807","60")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("2993","0","מה קורה פה??","14/07/10 22:15","ג אב","תש"ע","22:15","שאינו יודע לשאול","בעא מיניה רבי יונתן בן יוסי בן לקוניא מרבי שמעון בן יוסי בן לקוניא
אזהרה לבועל נדה מנין מן התורה
שקל קלא פתק ביה אזהרה לבועל נדה ואל אשה בנדת טומאתה לא תקרב
אלא אזהרה למשמש עם הטהורה ואמרה לו נטמאתי דלא ניפריש מיד מנלן
אמר חזקיה אמר קרא ותהי נדתה עליו אפי' בשעת נדתה תהא עליו
אשכחן עשה לא תעשה מנלן
אמר רב פפא אמר קרא לא תקרב לא תקרב נמי לא תפרוש הוא דכתיב האומרים קרב אליך אל תגש בי כי קדשתיך


מה בדיוק קרה פה?
בפשטות, רבי יונתן שאל את רבי שמעון את השאלה "אזהרה לבועל נדה מנין מן התורה", וכתגובה רבי שמעון זרק עליו" קלא".
אז אם כך - איך זה שרבי יונתן שאל שאלה כל כך פשוטה, שהיא למעשה פסוק מפורש!
ומה קרה אחרי שחטף את ה"קלא"?? הוא לא הגיב יותר? הגמרא כותבת "אלא אזהרה למשמש עם הטהורה... מנלן" - אבל זו לא השאלה שרבי יונתן שאל.
אז מה קורה כאן? רבי יונתן שאל שאלה פשוטה, חטף "קלא", ואז הגמרא אומרת שיש לשאול שאלה אחרת (ורב חסדא עונה על כך). - אם כך, למה הגמרא צריכה לומר "אלא"? הגמרא יכולה לשאול את השאלה בלי קשר, כי הרי רבי יונתן ורבי שמעון פרשו מהבמה בסוגיה זו, אז בשביל מה מילת הקישור ,"אלא"?

ואגב, סתם מעניין - למה לא נאמר "בעא מיניה רבי יונתן בן יוסי בן לקוניא מאחוה" או "בעא מיניה רבי יונתן בן יוסי בן לקוניא מרבי שמעון אחוה" ?","48","","5044","True","True","False","","1085","84.228.55.59","0","0","שבועות|יח ע"ב",""),new Message("3002","2993","משמעות 'אלא' ביאור שאלתו שלכך נתכוין.","14/07/10 22:55","ג אב","תש"ע","22:55","דוד כוכב","ראוי לייחס כל חכם לאבותיו.
כמו שלמדנו בשבוע שעבר, ברש"י במדבר כז, א:
"שכל מי שמעשיו ומעשה אבותיו סתומים ופרט לך הכתוב באחד מהם ליחסו לשבח, הרי זה צדיק בן צדיק".","125","","5044","True","True","False","","97","95.86.74.253","0","2993","שבועות|יח ע"ב",""),new Message("3010","3002","האמנם?","15/07/10 12:49","ד אב","תש"ע","12:49","שאינו יודע לשאול","אם ה"אלא" זה ביאור כוונתו המקורית אז קשה:
(1) וכי לא יכל לדבר ברור מתחילה?
(2) ואם לכך התכוון - אז ר' שמעון לא הבין אותו? ולמה זרק עליו "קלא"?
(3) ולשיטתך - איך רב חסדא נכנס לתמונה פתאום? ---- רבי יונתן שאל, חטף "קלא", והוא/הגמרא ביארה את שאלתו --- ואז מה? פתאום רב חסדא הגיח?

ולגבי הנושא השני:
אמנם ראוי לייחס כל חכם לאבותיו - אך מאידך, מצינו פעמים רבות שלא כך נהגו [וכתבו "אחוה" בלבד], אז למה כאן זה שונה?","48","","5043","True","True","False","","175","192.115.90.150","0","2993","שבועות|יח ע"ב",""),new Message("3030","3010","תשובות","16/07/10 00:50","ה אב","תש"ע","00:50","דוד כוכב","(1-2) בכל התורה יש דברים שלא ברורים לפום ריהטא.
ענין הגלות שאין הלכה ברורה ומשנה ברורה. מסכת שבת קלח-קלט.

3) כך דרך הגמרא בעוד מקומות. השאלה לא נענתה כראוי באותו מעמד, והגמרא מביאה את דברי רבי חזקיה העונים לשאלה.

אדרבה, לשון "אחוה" הוא היוצא דופן, ורוצים אז ליחסו לאחיו החשוב.
כגון שמעון אחי עזריה - שלמד תורה על ידי אחיו שהיה עוסק בפרקמטיא כדי שיחלוק בזכות למודו של שמעון לכך הוא נקרא על שם עזריה אחיו. רש"י מסכת סוטה דף כא ע"א.

בענין שני האחים דכאן, באנציקלופדיה שבגרסה החדשה של פרויקט השו"ת נטען שיתכן שיש שיבוש בשמות אלו.","125","","5042","True","True","False","","89","95.86.74.253","0","2993","שבועות|יח ע"ב",""),new Message("3044","3030","בדק"ס הביא מכ"י","16/07/10 10:47","ה אב","תש"ע","10:47","שיננא","שליתא לתיבות "אמר חזקיה".

ואם כן, אולי זה מסייע קצת להבנת השואל "שאינו יודע לשאול".

ובכל מקרה - אנחנו זקוקים פה לאיזה "חוקר" אחד, כי אין לי ספק שיש פה שילובי שכבות שונות בסוגיה זו.","146","","5042","True","True","False","","178","77.126.36.59","0","2993","שבועות|יח ע"ב","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82645);