var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=2976;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("זמני היום","http://www.daf-yomi.com/content.aspx?pageid=126")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","71"),new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","64"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","60")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("2976","0","נועץ עשר צפרניו","14/07/10 12:04","ג אב","תש"ע","12:04","דוד כוכב","מה ענין נעיצת הציפורניים בקרקע?

על כך כאן.","125","","5041","True","True","False","","967","95.86.74.253","0","0","שבועות|יח ע"א",""),new Message("3054","2976","הערה","16/07/10 18:32","ה אב","תש"ע","18:32","משיב מאורות דף היומי","ציטוט: היוצא איפא, שאותה נעיצת צפרניים, אינה רק עבור ש"יעמיד עצמו בלא דישה". עבור כך אין צורך בנעיצה, ובצפרניים דוקא. אלא יש בה כח באופן מסויים, לגרום לזרע ששפיכתו לא תיעשה למקום האיסור.

אם אתה מתכוון שהזרע נשפך באצבעות ידוי ורגליו, זה באמת מוזר, וא"א לערבב בין הלכה לאגדה.

וגם רש"י מפרש כפשוטו וכן ברוב ככל הראשונים. רמב"ם ראב"ד רמב"ן.

ועל שאלתך אם הכוונה שוהה בלא דישה למה צריך להוסיף נועץ ציפורני וכו'.

בראב"ד מבואר שזה לא רק שממתין בלא דישה עד שימות האבר כי יכול לקחת הרבה זמן, אלא הוא צריך לעשות פעולה חיובית של נועץ ציפורני רגליו דווקא, כלומר פעולה שעוזרת לו להפסיק לרצות את הביאה, כי אין קישוי אלא מדעת, וכאן לא רק שצריך להמתין עד שימות האבר, אלא שיש לעשות מעשים של ביטול הרצון לביאה.

ראב"ד - תשובות ופסקים סימן סב

זה +א"ח ח"ב הלכות נדה ח. ונראה שהדברים לקוחים מבעלי הנפש שער הפרישה. ואפשר שכ"כ גם בתשובה+ שאמרו חז"ל בועל בעילת מצוה ופורש +נדה סה ב+ לא פורש מיד דאם כן יציאתו הנאה כביאתו +ראה שבועות יד ב, לענין היה משמש עם הטהורה ואמרה לו נטמאתי+ אלא ממתין עד שימות האבר +והרמב"ן כתב בהלכות נדה פ"ג דין יא שמותר לפרוש מיד שאם אין אתה מתיר לו כן לבו נוקפו ע"ש ועוד שהרי התירו לו לגמור ביאתו. וכמו שמסיים רבינו+ ופורש מיד מן המטה או היא פורשת מאצלו ואינו צריך להיות נועץ צפרני רגליו בקרקע שהרי מותר לו לגמור ביאתו, אלא עומד עד שימות.

הרי להדיא שיש הבדל בין עומד עד שימות לבין נועץ ציפורניו.

שבת שלום.","142","","5039","True","True","False","","370","85.130.130.141","0","2976","שבועות|יח ע"א",""),new Message("3055","3054","אכן","16/07/10 19:02","ה אב","תש"ע","19:02","דוד כוכב","גם אני נקטתי בלשון כללית: שיש בזה כח 'באופן מסויים', לגרום לזרע ששפיכתו לא תיעשה למקום האיסור. ולאו דוקא בהכרח בדיוק באופן המתואר במדרש. אבל ניתן ללמוד מהמדרש על הענין שבפעולה מיוחדת זו דוקא, ולא כפי שניתן להבין מרש"י שהכוונה רק שיעמיד את עצמו בלא דישה.

מדברי הראב"ד אין ראיה, כי רצונו רק לומר שבבעילת מצוה מותר לו לכתחילה לגמור ביאתו ולמרק. ואינו צריך לעשות כמו בנטמאת - להעמיד את עצמו בטרם צאת הזרע, שלא יגמור ביאתו.
לכן כתב: "ואינו צריך להיות נועץ צפרני רגליו בקרקע - שהרי מותר לו לגמור ביאתו".","125","","5039","True","True","False","","97","95.86.74.253","0","2976","שבועות|יח ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82625);