var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=28842;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("דף יומי - יתרונות מול חסרונות","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=729")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","71"),new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","64"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","61")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("28842","0","זריקה / הנחה בדם חטאת","20/06/13 09:30","יב תמוז","תשע"ג","09:30","תניא מנחם","רציתי לשאול -כתוב כאן במושגים של הר עציון דפים צט-ק שדם חטאת לא זורקים אלא מניחים!.

א. לא מצאתי מקור לכך (כנראה לא חפשתי מספיק) - אם למישהו יש מקור - אודה.

ב. אם הדם התערבב אז מילא פתרו את השאלה של ב'שב ואל תעשה' במס' הזריקות - אבל לא פתרו את הבעיה שזה שונה שבאחד זורקים ובאחד מניחים? אלא אם כן זה לא משנה/מעכב אם זורקים או מניחים - וצ"ב.","388","","3969","True","True","False","","855","85.250.66.35","0","0","עירובין|ק ע"א",""),new Message("28847","28842","תשובות","20/06/13 10:25","יב תמוז","תשע"ג","10:25","כדי","א. עיין בזבחים (נב: נג.).

ב. זו מחלוקת בין ר' עקיבא לר' ישמעאל האם יצא בניתנין בזריקה שנתנן בשפיכה (=הנחה) כדאיתא בשלהי פסחים ובזבחים (לז.). ולכו"ע, אם נתן בזריקה את הניתנין בשפיכה, לא יצא.","249","","3969","True","True","False","","205","79.182.216.210","0","28842","עירובין|ק ע"א",""),new Message("28859","28842","לא כתוב שם "מניחים" אלא כתוב: "נותנים"","20/06/13 16:00","יב תמוז","תשע"ג","16:00","יהודי_קדום","הנה הציטוט הנכון (תרתי משמע...) : "בחטאת - נותנים (ולא זורקים) את הדם באצבע על כל קרן וקרן." !
(ולא כמו בשאלתו שציטט לא נכון כך: "לא זורקים אלא מניחים!."

ונתינה באצבע היא בעצם זריקה (שנעשית מרחוק) והיא גם לא שפיכה (שנעשית מקרוב).

וכל זה, כאמור, רק בחטאת כפי שמביא רש"י הקדוש בפסחים סד. ד"ה זריקה אחת. "בבזך עצמו זורק ולא מתנה באצבע שאין לך קרבן טעון אצבע אלא חטאת לבדה כדכתיב באצבעו"

אם כן: אין הנחה בדם אבל יש נתינה, זריקה ושפיכה.


וברוך המצטרף ","233","","3969","True","True","False","","128","109.67.154.122","0","28842","עירובין|ק ע"א",""),new Message("28860","28847","לא הבנתי מהו שכתב "...בשפיכה (=הנחה)״","20/06/13 17:11","יב תמוז","תשע"ג","17:11","יהודי_קדום","הנחה אנו מוצאים בכלי המקדש כמו הבזיכין. היכן מצינו הנחת דם?","233","","3969","True","True","False","","108","109.67.154.122","0","28842","עירובין|ק ע"א",""),new Message("28862","28860","עכשיו הבריק לי מה תהא תשובתו:","20/06/13 17:18","יב תמוז","תשע"ג","17:18","יהודי_קדום","זהו הניסוח העדין שלו לרמוז לתיקון שאלת ר' תניא מנחם השואל (שהחליף "הנחה" במקום "נתינה").

צודק?","233","","3969","True","True","False","","139","109.67.154.122","0","28842","עירובין|ק ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82625);