var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=28812;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("האם אתה פנוי לסייע בהפצת תורה?","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=5084")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107076","אמר רב חסדא מידת חסידות שנו כאן","לינקוש","22/04/24 15:26","58","52"),new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","51"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","32")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("28812","0","אין עניות במקום עשירות","19/06/13 05:03","יא תמוז","תשע"ג","05:03","הודו_כי_טוב","בן לוי שנפסקה לו נימא בכינור

מדוע אין כלי נגינה רזרביים למקרים כאלה בלי קשר לשבת ?
כלי בעל מום ככהן בעל מום דמי .

איפה רואים קונצרט עם כלים שבורים ?

(הרב אלמודייאב לא שכחתי שגערת בי על ההשוואה לקונצרט)","207","","3967","True","True","False","","926","46.117.14.249","0","0","עירובין|קג ע"א",""),new Message("28815","28812","מי מנגן בשבת","19/06/13 08:11","יא תמוז","תשע"ג","08:11","איסתרא","בהמשך לשאלה זו מה ההווה אמינא שיוכלו לתקן כלי שיר מחוץ למקדש. הרי אפילו למחוא כפיים אסור (ראו קד ע"א)","389","","3967","True","True","False","","124","81.218.70.243","0","28812","עירובין|קג ע"א",""),new Message("28818","28812","שאל כל נגן","19/06/13 12:44","יא תמוז","תשע"ג","12:44","דוד כוכב","כל נגן רגיל לדקויות של הכלי שלו (להוציא כלים ממש זהים, כמקלדות). אם יאלץ להשתמש בכלי רזרבי, הביצועים שלו כבר לא יהיו כה אלגנטים וחפשיים כבכלי שלו.
לכן המקובל היה לתקן את כלי הנגינה לאורך זמן רב. וראה במסכת ערכין דף י ע"ב:
"צלצול היה במקדש, של נחושת היה, והיה קולו ערב, ונפגם, ושלחו חכמים והביאו אומנין מאלכסנדריא של מצרים ותקנוהו, ולא היה קולו ערב, נטלו את תיקונו והיה קולו ערב כמות שהיה".

"אין עניות במקום עשירות" נֶאֱמַר כאשר קיימת אופציה אחרת יקרה יותר. ואילו כאן פתרון העניבה אינו בה לצורך חיסכון אלא לצורך מניעה מחילול שבת.

אגב, להלכה גם ישראל המשיא לכהונה כשר לנגינה בכלי, והיא אינה נחשבת לעבודה ממש. למרות זאת משמע מדברי רבי אליעזר בסוגיה שהנגינה מהתורה, אחרת כיצד דוחה היא שבת? ודלא כמו ששמעתי השבוע מהרב ישראל אריאל שהשירה מהתורה והנגינה מדרבנן, שכן לא היתה במשכן.
והקשתי לו מדברי רבנו בחיי שמות לב, יט: "וירא את העגל ומחולות. מכל כלי זמר שהיו שם לא הזכיר אלא מחול, והטעם כי תמצא בכתוב שבעה מיני זמר שהם כנגד שבעה כוכבי לכת שצ"ם חנכ"ל, כנור כנגד שבתאי, תוף כנגד צדק, מחול כנגד מאדים, מנים כנגד חמה, עוגב כנגד נוגה, צלצלי שמע כנגד כוכב, תרועה כנגד לבנה, זהו שכתוב (תהלים קנ, ג--ה) הללוהו בתקע שופר הללוהו בנבל וכנור, הללוהו בתוף ומחול הללוהו במנים ועוגב, הללוהו בצלצלי שמע הללוהו בצלצלי תרועה"...","125","","3967","True","True","False","","184","95.86.64.38","0","28812","עירובין|קג ע"א",""),new Message("28823","28815","שאלה זו שאלתי הבוקר","19/06/13 17:08","יא תמוז","תשע"ג","17:08","דוד כוכב","שלכאורה הוי קצת סיוע למנהג אותם תלמידים שהזכיר המאירי.
ושמא י"ל דנ"מ במקום שהנגינה נצרכת כגון משום פקו"נ, וקמ"ל שמ"מ לא יתקן כלי כאשר יש לו אחר.
והרב ברוך כהנא אמר דילמא לצורך מצוה.
עי"ל לאוסרו מתרי טעמי, מלאכת שבות וכלי שמלאכתו לאיסור.","125","","3967","True","True","False","","117","95.86.64.38","0","28812","עירובין|קג ע"א",""),new Message("28820","28818","ידע אישי נותן משמעות מיוחדת לנאמר ","19/06/13 14:50","יא תמוז","תשע"ג","14:50","יהודי_קדום","שימו לב: יש מובן משמעותי יותר לדברי הרב כוכב אם קוראים את הכותרת + כ' + השם, כך:

שאל כל נגן כדוד כוכב...","233","","3967","True","True","False","","119","109.67.154.122","0","28812","עירובין|קג ע"א",""),new Message("28882","28818","תירוץ הקושיה","21/06/13 00:38","יג תמוז","תשע"ג","00:38","דוד כוכב","מהמשפט האחרון במסכת ומרש"י בד"ה האחרון במסכת עולה שלמרות שכתב רש"י בדף קב ע"ב "וקושר אב מלאכה היא", אין הכוונה שהתיר רבי אליעזר מלאכה דאורייתא, אלא התיר שבות שיש בה חשש שיבוא לידי מלאכה דאורייתא, וכמו ברש"י באותו עמוד: "שמא יתקע - שמא יחזיקנו במקבות ובגרזן, והויא מלאכה".
ממילא אפשר שחיוב הנגינה במקדש דרבנן.","125","","3965","True","True","False","","90","95.86.64.38","0","28812","עירובין|קג ע"א",""),new Message("28821","28820","ישנן עוד כה משמעויות","19/06/13 14:59","יא תמוז","תשע"ג","14:59","המכריע","כמו מי שיודע שלדיסק של הרב כוכב קוראים צלצלי שמע...

אגב. זו לא מחלוקת תנאים (רבי וריבר"י) אי עיקר שירה בפה או בכלי?","199","","3967","True","True","False","","185","95.86.76.96","0","28812","עירובין|קג ע"א",""),new Message("28822","28821","מההדגשה של הרב כוכב בהודעה הרשיתי לעצמי","19/06/13 15:04","יא תמוז","תשע"ג","15:04","יהודי_קדום","לכתוב מה שאני יודע שלא מהפורטל...","233","","3967","True","True","False","","140","109.67.154.122","0","28812","עירובין|קג ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82563);