var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=28726;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("המלצה לגולשים","http://www.daf-yomi.com/forums/Message.aspx?id=1505")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","71"),new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","64"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","60")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("28726","0","השמר דעשה עשה","16/06/13 10:12","ח תמוז","תשע"ג","10:12","מתפעל","מצינו בגמרא פעמים רבות כשיש כפילות של לאו, אומרים 'לעבור עליו בב' לאוין'.

האם במקרה שלנו שיש השמר דעשה, נאמר גם לעבור עליו בב' עשין?
(אם אדם יבטל העשה).
כי אם לא, מדוע צריכה התורה עוד פעם לכתוב את העשה?

אמנם באמת ניתן לשאול כך בהרבה מצוות עשה בתורה שחוזרות על עצמן בכמה מקומות. איני יודע אם אכן חז"ל טיפלו בכל הפסוקים הללו ודרשו מה משמיע הפסוק הנוסף.","148","","3973","True","True","False","","975","212.29.198.117","0","0","עירובין|צו ע"א",""),new Message("28727","28726","יתכן שבא לאלומי העשה","16/06/13 10:18","ח תמוז","תשע"ג","10:18","כדי","וכעין שכתבו הרמב"ן והריטב"א הידועים בקידושין (לד.).","249","","3973","True","True","False","","202","109.65.207.164","0","28726","עירובין|צו ע"א",""),new Message("28740","28726","אין פה שני עשין","16/06/13 12:58","ח תמוז","תשע"ג","12:58","דוד כוכב","פירוש הגמרא שלריה"ג יש מצוות עשה "ושמרת את החקה הזאת למועדה מימים ימימה - ימים ולא לילות" - המצוה להניח תפילין רק ביום, כלומר שלא להניח בלילה - זו מצות עשה. וזו מצוה נפרדת ממצות הנחת תפילין עצמה.
וכמו כן לר"ע, הרישא מיירי בפסח מצרים, והפסוק ושמרת מימים ימימה מרבה פסח דורות בכל שנה ושנה, כפירוש רש"י כאן ובמנחות.
אמנם מצות פסח כתובה גם בחומשים אחרים, וזה שייך לשאלתך בסיפא על הרבה מצוות עשה בתורה שחוזרות על עצמן בכמה מקומות.","125","","3973","True","True","False","","98","31.44.128.47","0","28726","עירובין|צו ע"א",""),new Message("28730","28727","ידועים למי?","16/06/13 10:34","ח תמוז","תשע"ג","10:34","מתפעל","

לי הם לא ידועים.

לדאבוני הרב.

זכני נא זכני נא.","148","","3973","True","True","False","","230","212.29.198.117","0","28726","עירובין|צו ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82625);