var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=2867;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("מינוי מומחים בפורום","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=5360")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107076","אמר רב חסדא מידת חסידות שנו כאן","לינקוש","22/04/24 15:26","58","52"),new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","45"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","29")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("2867","0","שבועה לא להרע ולא להיטיב","04/07/10 09:05","כב תמוז","תש"ע","09:05","מתפעל","רש"י מביא (נדמה לי ד' ע"ב) שלמאן דאמר הדורש כלל ופרט וכלל,
בשבועות נרבה רק לעתיד, אבל גם מה שלא להרע או להיטיב. פרווה כזה.
מהי הדוגמא של לא להרע ולא להיטיב?

הרי להרע או להיטיב לא מדברים רע אמיתי או טוב אמיתי אלא חיובי ושלילי.
אעשה משהו או לא אעשה משהו.

אני חשבתי אולי מדובר בסתם שבועת ביטוי שנשבע למשל שיש בהודו כך וכך מיליוני בני אדם, וזה לא דבר ידוע שנחשב לשבועת שוא.
האם זו הכוונה?","148","","5048","True","True","False","","1232","80.74.119.82","0","0","שבועות|ד ע"ב",""),new Message("2868","2867","תיקון קל - במחשבה שניה","04/07/10 09:12","כב תמוז","תש"ע","09:12","מתפעל","בדוגמא שהבאתי, לא מדובר על שבועה להבא,
לכן צריך לשנות ולומר שנשבע, שבעוד שנה יהיו בהודו כך וכך מיליונים.
אולי.","148","","5048","True","True","False","","153","80.74.119.82","0","2867","שבועות|ד ע"ב",""),new Message("2873","2868","הרעה והטבה","04/07/10 09:43","כב תמוז","תש"ע","09:43","עציוני","שבועה על מספר האנשים בהודו אינה שבועת ביטוי שהרי אינה מחייבת את האדם בכלום (בהנחה שלא מדובר שהוא צריך לדאוג לכך שיהיו כך וכך אנשים...)
בדף כו רש"י מביא דוגמה לדבר שאינו הרעה ואינו הטבה - שאזרוק צרור (=אבן) לים. לפי המ"ד הזה (ר' ישמעאל), הטבה והרעה אינם פעולה או הימנעות מפעולה, אלא פעולה מועילה מול פעולה מזיקה. בכלל ופרט וכלל אנו מרבים גם פעולה נייטרלית.","159","","5048","True","True","False","","224","132.70.40.183","0","2867","שבועות|ד ע"ב",""),new Message("2874","2873","יישר כח","04/07/10 09:58","כב תמוז","תש"ע","09:58","מתפעל","אעיין שם

אם הרעה או הטבה הם באמת כפשוטו,
זה די קשה לקבוע. זה כל כך יחסי. מי יקבע האם פעולה כלשהיא מועילה או מזיקה או לא זה ולא זה? יכולה גם להיות סיטואציה שזריקת אבן מועילה לו להשקיט את העצבים וכדומה. ולאכול משהו יכולה דוקא להיות הרעה לאדם אחד והטבה לשני.","148","","5048","True","True","False","","136","80.74.119.82","0","2867","שבועות|ד ע"ב",""),new Message("2876","2874","פירוש להרע או להיטיב","04/07/10 11:06","כב תמוז","תש"ע","11:06","דוד כוכב","לצער/לסגף או להנות.

פנים יפות (לבעל ההפלאה) ויקרא פרק ה פסוק ד
"להרע או להיטיב דהיינו הנאת הגוף".

רש"י ויקרא פרק ה פסוק ד
להרע - לעצמו.
"או להיטיב - לעצמו, כגון אוכל ולא אוכל אישן ולא אישן".

רש"י מסכת שבועות דף כז ע"א
"מה הטבה - לעצמו דהיינו אוֹכל".","125","","5048","True","True","False","","412","95.86.76.197","0","2867","שבועות|ד ע"ב",""),new Message("2878","2876","מעניין - למה דוקא לעצמו?","04/07/10 13:13","כב תמוז","תש"ע","13:13","מתפעל","ואם נשבע להרע או להיטיב עם זולתו ?

יש נפקא מינא?","148","","5048","True","True","False","","165","80.74.119.82","0","2867","שבועות|ד ע"ב",""),new Message("2879","2878","משמעות נזר/נדר","04/07/10 14:07","כב תמוז","תש"ע","14:07","דוד כוכב","להתנזר מדבר מה.
ההיפך מכך הוא שבועה להיטיב - שיהנה מדבר מה.

להלכה אין נפקא מינהּ כי הרי דרשו (מסכת שבועות דף כו ע"א) "שאין בהן הרעה והטבה מנין? תלמוד לומר: (ויקרא ה') או נפש כי תשבע לבטא בשפתים".","125","","5048","True","True","False","","131","95.86.76.197","0","2867","שבועות|ד ע"ב","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82563);