var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=2866;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("מעלת הפורום - ע\"פ ר' נחמן מברסלב","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=348")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107076","אמר רב חסדא מידת חסידות שנו כאן","לינקוש","22/04/24 15:26","58","45"),new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","25")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("2866","0","בשביל מה המשל ובשביל מה 4 משלים?","02/07/10 19:08","כ תמוז","תש"ע","19:08","בבא רגל","אמר רבי חנינא משל דרבנן למה הדבר דומה לתרי מלכי ולתרי איפרכי... מלכו של זה למעלה מאיפרכיה דנפשיה ומלכו של זה למעלה מאיפרכיה דנפשיה

רב אדא בר אבא אמר כגון... כגון מלכא ורופילא ואלקפטא וריש גלותא

רבא אמר כגון שבור מלכא וקיסר

רבינא אמר כגון גלימא דעמר ושחקיה סדינא דכיתנא ושחקיה


השאלות שלי:
(1) בשביל מה בכלל צריך משל?
(2) בשביל מה 4 משלים עבור אותו הנמשל?
(3) איך זה שבשני המשלים הראשונים, יש מבנה זהה, של משל שהובא בתחילה באופן לא נכון ואז תוקן: "אמר רבי חנינא משל דרבנן למה הדבר דומה לתרי מלכי ולתרי איפרכי מלכו של זה למעלה ממלכו של זה ואיפרכו של זה למעלה מאיפרכו של זה האי זה למעלה מזה וזה למעלה מזה הוא אלא מלכו של זה למעלה מאיפרכיה דנפשיה ומלכו של זה למעלה מאיפרכיה דנפשיה רב אדא בר אבא אמר כגון מלכא ואלקפטא רופילא וריש גלותא האי זה למעלה מזה הוא אלא כגון מלכא ורופילא ואלקפטא וריש גלותא".","51","","5048","True","True","False","","1097","84.111.105.243","0","0","שבועות|ו ע"ב",""),new Message("2889","2866","תירוצים","05/07/10 16:35","כג תמוז","תש"ע","16:35","שיננא","לגבי שאלה 1:
משל עוזר להבין דברים שלעיתים קשים להבנה.

לגבי שאלה 2:
שו"ת רדב"ז מכתב יד - או"ח, יו"ד (חלק ח) סימן רז:
ומשל דרבנן כתרי מלכי וכתרי אפרכי, וכל הפרכא אזיל בתר מלכא דידיה, כגון מלכא ואלקפטא וכו'. רב אדא לא ניחא ליה במשל דר' חנינא משום דתרי מלכי איכא למימר שוין במלכותא, ותרי אפרכי נמי איכא למימר שוין הם, והנמשל אינו כן שהרי בהרת למעלה משאת הוא בלובן וכן סיד למעלה מקרום, ומשום הכי אמר כגון מלכא ואלקפטא דשני מלכים הם, אבל מלכא חשוב מאלקפטא, ורופילא חשוב מריש גלותא.
רבא אמר כגון שבור מלכא וקיסר. דאי ממשל דרב אדא משמע שכולם מושלים במלכות אחת אלא שזה למעלה מזה, והנמשל לדעת רבנן אינו כן שהרי שני מיני לובן הם, ומשום הכי אמר כגון שבור [מלכא] וקיסר שהם שני מלכים וכל אחד מושל במלכות בפני עצמו והאחד עדיף מחבירו.
רבינא אמר כגון גלימא וכו'. רבינא אתי למימר דמשכחת לה משל בלובן בעצמו כעין הנמשל שהם נגעים לבנים, ולא משל מלכים ושרים, ומכאן ראיה דשני מיני לובן הם לרבנן שהרי הדבר נראה לעין שאין לבנונית הפשתן כעין לבנונית הצמר, שזה מבהיק ובהיר מלשון בהרת וזה אינו מבהיק. ותו לא מידי.

לגבי שאלה 3:
התופעה מתרחשת הרבה בש"ס.
אחד ההסברים כמדומני הוא שכך סגנון הכתיבה לעומת סגנון הדיבור. ייתכן שב"דיבור" הדברים נאמרו בחדא מחתא ותוקנו בחדא מחתא, אך כאשר באים "לכתוב" זאת, כותבים משפט אחרי השני, ולכן זה נראה כאילו יש כאן חזרה שלמה על סגנון שנאמר ותורץ לפני כן, אם כי בפועל זה התרחש רק פעם אחת בלבד.","146","","5045","True","True","False","","237","77.126.133.136","0","2866","שבועות|ו ע"ב","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82528);