var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=28636;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("דף יומי - יתרונות מול חסרונות","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=729")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107076","אמר רב חסדא מידת חסידות שנו כאן","לינקוש","22/04/24 15:26","58","52"),new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","47"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","31")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("28636","0","שאלה בפשט הגמרא","12/06/13 13:50","ד תמוז","תשע"ג","13:50","שאינו יודע לשאול","טעמא דעניבה קשירה מעלייתא היא הא לאו הכי עניב להו
והאמר רב יהודה בריה דרב שמואל בר שילת משמיה דרב קשר של תפילין הלכה למשה מסיני הוא
ואמר רב נחמן ונוייהן לבר

דעניב להו כעין קשירה דידהו

מה הצורך בהבאת דברי רב נחמן?","48","","3974","True","True","False","","959","84.228.247.108","0","0","עירובין|צז ע"א",""),new Message("28640","28636","זו קושיית ר"י","12/06/13 15:02","ד תמוז","תשע"ג","15:02","דוד כוכב","לשון תוספות:
"ונוויהן לבר - פי' ר"י דאקשר קאי כמו שפי' בערוך נוי הקשר יפנה לצד חוץ אותו צד שנראה כעין ד ולהכי מייתי לה הכא".

וכן כתב בחידושי הרשב"א:
"ובתוספות כתבו דנראה דאקשר קאי וכמו שפי' בערוך, דאי לא אמאי מייתי ליה הכא?".","125","","3974","True","True","False","","146","95.86.82.177","0","28636","עירובין|צז ע"א",""),new Message("28650","28640","לא, זו לא קושיית ר"י. והתשובה","13/06/13 10:50","ה תמוז","תשע"ג","10:50","כדי","כתובה במרדכי הלכות תפילין (רמז תתקסט) והביאו בהגהות מצפה איתן בחולין (ה:) והוא כלל חשוב בדרכי הש"ס, וז"ל המרדכי שם: ...ובקונטרס פירש שני לשונות ושניהם אית להו דקאי אקשר דאמרינן פרק בתרא דעירובין הל"מ הכי עניבה מעניב, והאמר רב יהודה קשר של תפילין הלכה למשה מסיני, ואמר רב נחמן ונוייהן לבר, אלמא משמע דקאי אקשר ואף על גב שהיה יכול להקשות בלא רב נחמן כו'. עכ"ל.
ולכאורה יש לזה סתירה מכמה ראשונים אחרים, אך אין כאן מקום להאריך.","249","","3973","True","True","False","","212","79.176.221.43","0","28636","עירובין|צז ע"א",""),new Message("28669","28650","הסבר","14/06/13 13:28","ו תמוז","תשע"ג","13:28","דוד כוכב","אם כוונת השואל היתה: מה הצורך בהבאת דברי רב נחמן? והלא גם לפי פירוש ר"י
(שכבר משמע ברש"י שכתב: "ונוייהן - אותו היכר האותיות") - אין צורך בדברים אלו לצורך הקושיה.

אם זו כוונת השאלה, התשובה היא שאכן דברים אלו אינם הכרח לצורך השאלה.

אבל אני הבנתי בשאלה דבר אחר:
מאי שיאטיה ד"ונוייהן לבר" הכא? הרי מוכח במסכת מנחות דף לה ע"ב דמיירי אצד הרצועות: "רב אשי הוה יתיב קמיה דמר זוטרא, איתהפכא ליה רצועה דתפילין, א"ל: לא סבר לה מר ונוייהן לבר? א"ל: לאו אדעתאי", ופירוש נוסף כתב המאירי כאן: "וי"מ שמקום השער של עור נקרא נוייהן והוא מלבר ר"ל שהכתיבה במקום הבשר" (הבאתיו פה).
על כך השבתי שמתוך קושיה זו כתב פה ר"י פירוש שלישי לענין "ונוייהן לבר".

והנראה שכל הפירושים בכלל "ונוייהן לבר", שבכל הענינים שייך בתפילין "וראו כל עמי הארץ וכו".","125","","3972","True","True","False","","145","31.44.128.47","0","28636","עירובין|צז ע"א",""),new Message("28674","28669","נו באמת ר' דוד, עד היכן?","14/06/13 14:25","ו תמוז","תשע"ג","14:25","כדי","באמת עלה על דעתך שהשואל התכווין למה שכתבת ולא טרח אפילו לנדב רמז קטנטן על כך בשאלתו?","249","","3972","True","True","False","","195","79.181.194.174","0","28636","עירובין|צז ע"א",""),new Message("28676","28674","לא נתפלפל","14/06/13 14:32","ו תמוז","תשע"ג","14:32","דוד כוכב","בדעת השואל. הוא לא כתב מאומה לשום צד, וזה מה שעלה בדעתי, כפי שביארתי בתוספת הרחבות.","125","","3972","True","True","False","","115","31.44.128.47","0","28636","עירובין|צז ע"א",""),new Message("28678","28676","שיהיה ברור","14/06/13 14:38","ו תמוז","תשע"ג","14:38","כדי","אין לי כל בעייה עם עצם החידוש שכתבת. להיפך. שפתיים ישק. רק רחוק מאוד מאוד בעיניי עד בלתי מתקבל על הדעת שהשואל שאינו יודע לשאול סמך עלינו שנבין שזו שאלתו ללא קצה רמז.","249","","3972","True","True","False","","222","79.181.194.174","0","28636","עירובין|צז ע"א",""),new Message("28679","28678","קודם כל","14/06/13 14:46","ו תמוז","תשע"ג","14:46","דוד כוכב","השואל כבר הוחזק והוכיח עוד טרם שבאנו לכאן שהוא כן יודע לשאול.
ואמנם לאחר מעשה, במיוחד אחר שראיתי שגם דברי רש"י נוטים כדברי ר"י, אני מסכים שנוטה יותר שהשואל נתכוין שלא כפי שהבנתי (בשונה מבאשכול הסמוך), ובאתי עתה בעיקר להסביר את כוונת דבריי שמכבר.","125","","3972","True","True","False","","105","31.44.128.47","0","28636","עירובין|צז ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82563);