var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=28632;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("הודעה למגידי שיעורים ולמשתתפי השיעורים","http://www.daf-yomi.com/forums/Message.aspx?id=638")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107091","המתרגם ומזרעך לא תתן להעביר למולך ...","איתן","02/05/24 02:13","123","55"),new MostViewed("107093","הגהות הגר"א ב"מ סד","אוריאל שלמוני","02/05/24 10:18","605","52"),new MostViewed("107107","דף היומי ביום הזיכרון - פרויקט 'לקדושים'","יצחק אינקר","03/05/24 14:29","52202","49")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("28632","0",""להסך" - מה כוונת רש"י?","12/06/13 08:59","ד תמוז","תשע"ג","08:59","בבא רגל","א''ר אלעזר המוצא תכלת בשוק לשונות פסולות חוטין כשרין מאי שנא לשונות דאמר אדעתא דגלימא צבעינהו חוטין נמי נימא אדעתא דגלימא טוינהי בשזורים שזורים נמי נימא אדעתא דשיפתא דגלימא עייפינהו במופסקין דכולי האי ודאי לא טרחי אינשי

רש"י:
במופסקין דכולי האי לא טרח. לחזור ולקשרם ולהסך אותן:

אשמח לביאור דברי הגמרא "במופסקין" - מה המציאות?
וכן לביאור רש"י המובא לעיל.

תודה","51","","3982","True","True","False","","1085","84.228.247.108","0","0","עירובין|צו ע"ב",""),new Message("28635","28632","מבואר באבות מלאכות השבת","12/06/13 13:46","ד תמוז","תשע"ג","13:46","דוד כוכב","רש"י מסכת שבת דף עג ע"א: "[ו]המיסך - אורדי"ר {ומשמעו לערוך את חוטי השתי}".

הפתילים עשויים מסיבים זעירים רבים. כאשר הפתיל מופסק = חתוך לשנים, ניתן עדיין לגלול את סיבי שני הקצוות זה בזה עד שיתחברו להעשות פתיל אחד. אך יש בזה טרחה רבה, וזה כדאי רק כאשר לא מצויים בידו פתילים ארוכים שנטוו לשמה.","125","","3982","True","True","False","","126","95.86.82.177","0","28632","עירובין|צו ע"ב",""),new Message("28639","28635","הממממ","12/06/13 14:52","ד תמוז","תשע"ג","14:52","Almuaddib","להסך משמעותו לסדר את חוטי השתי לצורך האריגה.

המסגרת של המנור בנול האריגה, נקראת גם מסכת. סידור חוטי השתי עליה הם תנאי התחלתי לאריגה - בה משחילים את חוטי הערב - ומהדקים.

סידור חוטים זה, אחד מאבות המלאכה כאמור, זו ההסכה.

ואלו הם דברי רש"י, שכאשר חוטי השתי נפסקו - נחתך חוט לפחות מאורכו - אין חשש שיחזור ויקשור את החוט הקרוע, כדי להביאו לאורך שאיתו יוכל להסך - לעבור את העבירה.



וכפי שאמר שמשון לדלילה, אם תארגי את שבע מחלפות ראשי עם המסכת.


להסך - לסדר את חוטי השתי במסכת, וזו מלאכה ראשונה של האריגה.","107","","3982","True","True","False","","167","77.125.132.201","0","28632","עירובין|צו ע"ב","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82662);