var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=2862;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("מינוי מומחים בפורום","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=5360")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","72"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","63"),new MostViewed("107085","בורדרליינית !","מרדכי דב זינגר","30/04/24 13:22","807","57")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("2862","0","האם דברי התוס' הם פתח לסכנה עצומה?","02/07/10 12:52","כ תמוז","תש"ע","12:52","שיננא","תוס' כותב:
רבא אמר. יש שמוחקים רב אשי בתירוצא דלעיל דתנא הכנסה הוצאה קרי לה דהש''ס לא היה קובע דברי רבא אחר רב אשי דביום שמת רבא נולד רב אשי ואין למחקו בשביל כך דמילתא דרבא לא קאי לתרוצי קושיות ורבא לא בא אלא ליישב דמתני' דקתני יציאות ולא קתני הוצאות דיציאות משמע מוצאות ומבואות דהיינו רשויות והש''ס קבעה כאן משום דבהכי מיתרצא פירכא דוהא יציאות קתני תדע דאי בא לתרץ מי דוחקו לומר כן הא ע''כ תנא הכנסה הוצאה קרי ליה מההיא דהמוציא מרשות לרשות:

היוצא מדברי התוס' הוא שלפעמים מה שאנחנו רואים בגמרא דברי אמוראים וכו' בתוך סוגיה מסויימת, זה למעשה התערבות של "הש"ס" (=העורכים?), ובמקור הדברים, דברי האמוראים הללו לא נאמרו כלל כהתייחסות לזו הסוגיה.
פה לדוגמא, רבא כלל לא חלם לתרץ את הקושיה שבסוגיה, ודבריו בכלל באו לעולם בעקבות סוגיה אחרת, אלא שהש"ס קבע כאן את דבריו, כי למעשה זה מתרץ כאן את הקושיה.
דומני, שהעיקרון הזה של התוס' (שמופיע כמדומני בעוד מקומות) עלול לפתוח פתח לטענות והשערות בעייתיות, לא?

וראיתי שבדף הבית יש מאמר של אלכס טל שנוגע בדברי התוס'.","146","","5055","True","True","False","","1135","77.126.82.102","0","0","שבועות|ה ע"ב",""),new Message("2884","2862","כי ישרים דרכי ה'","04/07/10 19:21","כב תמוז","תש"ע","19:21","בבא רגל","וצדיקים ילכו בם
ופושעים יכשלו בם.","51","","5053","True","True","False","","154","77.126.229.87","0","2862","שבועות|ה ע"ב","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82640);