var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=28557;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("ברוכים הבאים לפורום פורטל הדף היומי","")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107076","אמר רב חסדא מידת חסידות שנו כאן","לינקוש","22/04/24 15:26","58","45"),new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","24")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("28557","0","מאמר נפלא להפנמה לכל לומד תורה פורסם","06/06/13 08:05","כח סיון","תשע"ג","08:05","יהודי_קדום","בפורטל במדור 'להרחיב' "אגב חורפיה לא עיין בה"
של הרב אברהם מרדכי וינשטוק .","233","","3978","True","True","False","","960","109.65.125.82","0","0","עירובין|צ ע"א",""),new Message("28568","28557","לא הבנתי מה הקשר, האם אפשר להסביר לי","07/06/13 08:52","כט סיון","תשע"ג","08:52","עלי","קראתי את המאמר ואולי לפי שאינני חריף לא הבנתי...
רמי בר חמא שאל לגבי גג ועמוד - ומשמע עמוד נפרד בסמוך לו, ובעצם התכוון לשאול לגבי גג רגיל של בית שיש לו כתלים ככל בית, ובהמשכו גג העומד על עמוד או עמודים, היינו אכסדרה.
ממש טעות פרוידיאנית קשה...
א. מה 'הרויחה' הגמרא (כלומר מה למדו מזה לומדיה )מכל הסיפור על הטעות הקטנה והבלתי חשובה הזו, הרי ההווא אמינא המוטעית נדחתה בקלות ע"י רבה ?
ב. מה הקשר בין טעות קטנה כזו לחריפותו או חריפותו בלימוד של רמי בר חמא, הרי השאלה עצמה ככל דיון תלמודי עוסקת במקרה גבול שטיבו או דינו אינו ברור עד הסוף ?
ג. מה הקשר בין הנ"ל למאמר על חריפות הלומד ופלפול המביא לידי טעות ? וכי יש קשר ביניהם ? הרי טעויות בהסקת מסקנות נמהרות בלימוד אינן דבר יוצא דופן ?
מדוע כ"כ חשוב היה לעורך התלמוד 'לבזבז' כרבע עמוד גמרא על הסיפור הזה ?
אשמח לקרוא הסבר טוב.
תודה","209","","3977","True","True","False","","238","194.114.146.227","0","28557","עירובין|צ ע"א",""),new Message("28569","28568","אני לקחתי את המוסר והלקח של הגר״א","07/06/13 09:14","כט סיון","תשע"ג","09:14","יהודי_קדום","ושל האגרות משה.
ולא בהקשר לסוגיין בדוקא אלא לכל מהלך בחיינו.

נסה לקרוא שוב בלי לחשוב על שום דבר בהקשר רק מה שנכתב כמוסר ולקח חכמים. מיד תראה שהאמת מכה שורשים.","233","","3977","True","True","False","","146","109.65.125.82","0","28557","עירובין|צ ע"א",""),new Message("28570","28568","ניסיון להסביר","07/06/13 09:54","כט סיון","תשע"ג","09:54","המכריע","הטעות היא ממש לא פרוידיאנית.
כלומר לא שהיה בראש של רב"ח גג על עמוד ויצא לו עמוד.
הוא רצה לחקור חקירה יסודית ומהותית בדעת חכמים, האם טעמייהו דרבנן משום דלמטה הן דיורין בדוקא או סגי שזה שינוי בעלים כמבואר ברש"י.
בגלל חריפותו הוא לא שת ליבו לפרט ה"טכני" של העמדת הנפק"מ באופן מדויק. בקטע הזה של הנפ"מ הוא רץ כביכול מהר ללא תשומת לב. ומהירות זו שבעקבות חריפותו גרמה לו להעמיד נפ"מ מוטעית.
ורבה שהיה יותר מתון ודייק ממנו, העמיד את חקירתו של רב"ח על הנפק"מ הנכונה.

וכעת לשאלות.

א. הגמ' מרויחה בזה ללמדינו פרק חשוב. אל תהיה פזיז גם בצדדים הפחות מהותיים. תן דעתך במתינות ובעבודת נמלים גם על הצדדים הפחות חשובים כביכול של הנידון.

ב. תשובה לזה כלולה בדברי ההקדמה.

ג. לגבי המאמר אשאיר לר' יהודי קדום שליט"א.

ד. מדוע לבזבז רבע עמוד.
ראשית לפום חורפיה של ידידנו ר' עלי לא שם לב שזה רק פחות מ4 שורות. (אפילו בעמוד קטן זה, הוא פחות משמינית...)
שנית המסר הנ"ל (של תשומת לב לפרטים הקטנים), מצדיק הקדשת מספר שורות.
שלישית. יש כאן ענין של דיוק בפרטים מצד בעלי הסוגיא העורכים. אם יאמרו בעי רב"ח על אכסדרה, זה שקר. הוא שאל על עמוד. אם יאמרו בעי רבה וכו', זה גם לא מדוייק כי הרעיון לבעיה הוא של רב"ח. לכן אין מנוס מלומר בעי רב"ח כך וכך ויש אי דיוק בנפק"מ ותיקן רבה את הנפ"מ. וממילא הוצרכנו לומר את המשפט לפום חורפיה, שזה לימוד זכות על רב"ח איך בא לידי טעות שתינוקות של בית רבן לא ייכשלו בה. ואיידי הלימוד זכות הזו יש מסר בשבילנו כאמור.","199","","3977","True","True","False","","193","212.76.96.103","0","28557","עירובין|צ ע"א",""),new Message("28572","28570","בעירובין סז. יש דוגמא מאלפת למעלות","07/06/13 13:11","כט סיון","תשע"ג","13:11","יהודי_קדום","הנפלאות של רב חסדא ורב ששת.

" רב חסדא ורב ששת כי פגעי בהדי הדדי רב חסדא מרתען שיפוותיה ממתנייתא דרב ששת ורב ששת מרתע כוליה גופיה מפלפוליה דרב חסדא ... "

רב חסדא הידוע בחריפות הפלפול נרתע וחשש שמא יישאל ע"י רב ששת ולא ידע תשובה. בחששו של רב חסדא יש עוד משהו מיוחד: רב חסדא לא רק מעריך את בקיאותו המוחלטת של רב ששת אלא הוא מתייחס לרב ששת הסגי נהור אולי ביתר יראת כבוד מאחרים.

אז יש חריפות הפלפול ויש בקיאות מוחלטת ואפשר לעשות שיתוף ביניהם לעבור מזה לזה... מה שברור שרב חסדא ורב ששת כיבדו זה את זה וביותר הם תרו אחר האמת בלי ניתוח אישיות של הצד השני.

זה אני צריך ללמוד מהם ומאופן תשובת הרב המכריע כאן.","233","","3977","True","True","False","","161","109.65.125.82","0","28557","עירובין|צ ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82528);