var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=28492;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("דף יומי - יתרונות מול חסרונות","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=729")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","76"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","66"),new MostViewed("107085","בורדרליינית !","מרדכי דב זינגר","30/04/24 13:22","807","62")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("28492","0","כיבוד עשירים","02/06/13 04:30","כד סיון","תשע"ג","04:30","דוד כוכב","למה לכבד עשירים?

על כך כאן.","125","","3990","True","True","False","","852","95.86.82.177","0","0","עירובין|פו ע"א",""),new Message("28494","28492","או שמא","02/06/13 05:24","כד סיון","תשע"ג","05:24","עם הארץ","בגלל שרבי ור״ע היו בעצמם עשירים מופלגים.","248","","3990","True","True","False","","215","184.33.114.110","0","28492","עירובין|פו ע"א",""),new Message("28497","28492","יש תורה שזוכים לה רק ע"י עושר מופלג","02/06/13 10:00","כד סיון","תשע"ג","10:00","amdavid",""דַּע שֶׁיֵּשׁ שְׁבִילֵי הַתּוֹרָה, שֶׁיֵּשׁ בָּהֶם הִתְבּוֹנְנוּת גָּדוֹל מְאד
שֶׁאִי אֶפְשָׁר לָבוֹא לַהִתְבּוֹנְנוּת הַזּאת, כִּי אִם עַל יְדֵי עֲשִׁירוּת..
וְצָרִיך.. שֶׁיִּהְיֶה לוֹ עֲשִׁירוּת גָּדוֹל מְאד,
שֶׁיִּהְיֶה לוֹ הוֹן רַב.. כָּל הוֹן דְּעָלְמָא, לַהִתְבּוֹנְנוּת הַזּאת"
ליקוטי מוהר"ן א, תורה ס","175","","3990","True","True","False","","362","80.178.239.20","0","28492","עירובין|פו ע"א",""),new Message("28507","28492","האם לא משנה כיצד הגיעו לעושרם?","02/06/13 20:07","כד סיון","תשע"ג","20:07","קותי","אולי זה עושר זמני מבחינת הון שמור לרעתו","217","","3990","True","True","False","","196","79.180.200.181","0","28492","עירובין|פו ע"א",""),new Message("28495","28494","הזהרו בבני עניים","02/06/13 08:47","כד סיון","תשע"ג","08:47","הודו_כי_טוב","","207","","3990","False","True","False","","207","46.117.14.249","0","28492","עירובין|פו ע"א",""),new Message("28512","28494","כדברי "עם הארץ" ועוד סיפורים","02/06/13 23:11","כד סיון","תשע"ג","23:11","המכריע","כן הוא בגליון הש"ס לרבי עקיבא איגר בשם מהרי"ל עי"ש מילתא בטעמא.

אמנם בגמרא עצמה מבואר הטעם שהעולם מתקיים בזכותם. ולכאורה צריך לקיים שניהם, דרבי הקפיד על כך כדי שלא יכבדוהו מפני תורתו כדברי מהרי"ל בשם רבו, ומ"מ ודאי לא היה עושה כן לולא היה טעם נכון בעצמותו לכבדם.

ידוע המעשה בעשיר אחד שישב ללמוד בליל יוכ"פ ואמר לו הבית הלוי שיילך לישון, כדי שלא יראה עצמו ממלא חובתו בלימוד וחסידות, אלא יזכור את עיקר חובתו בעולמו כעשיר דוקא.

ומעשה בא' מבני משפחתי הקרובה שרצה בגיל ששים לפרוש מכל עסקיו ולהתיישב ללמוד ולא הניח לו החזון איש. באומרו שתפקידו בעולמו להיות עשיר ולעשות בכספו מה שנדרש ממנו, ואדרבא עליו להתעשר יותר (ונתן לו החזו"א בכתב ידו פתק עם עשרה סגולות לעשירות! ראיתיו במו עיני אבל אני זוכר רק אחת...). ורק הסכים לקבוע לו חברותא עם אברך ללמוד שעה ביום גמרא בעיון יתר על לימודיו הקודמים.","199","","3990","True","True","False","","277","212.76.96.103","0","28492","עירובין|פו ע"א",""),new Message("28508","28507","הייתי מציע לנסח את השאלה כך שיישתמע","02/06/13 20:58","כד סיון","תשע"ג","20:58","יהודי_קדום","שמדובר בשאלה אחרת לחלוטין ושאינה מכוונת, ח"ו, (ובודאי שלא התכוונת לכך), לרבי ולרבי עקיבא ולשאר עשירים שבכל דור ודור שמעשיהם הם חסד והחזקת התורה ולומדיה.

גם הפסוק עצמו מדבר רק בצדיקות.

וכן דבריו של הרב כוכב בסוף: "ואלו שאינם בדרך ארץ ובאומנות אלא משחקין בקוביא פסולין לעדות "לפי שאין עסוקין ביישובו של עולם" (מסכת סנהדרין דף כד ע"ב)."","233","","3990","True","True","False","","214","109.65.125.82","0","28492","עירובין|פו ע"א",""),new Message("28509","28507","כל עשירות היא זמנית","02/06/13 22:30","כד סיון","תשע"ג","22:30","דוד כוכב","אַל תִּירָא כִּי יַעֲשִׁר אִישׁ כִּי יִרְבֶּה כְּבוֹד בֵּיתוֹ. כִּי לֹא בְמוֹתוֹ יִקַּח הַכֹּל לֹא יֵרֵד אַחֲרָיו כְּבוֹדוֹ. תהלים מט, יז-יח.

ואפילו בעולם הזה לבדו - במסכת שבת דף קנא ע"ב:
אמר לה רבי חייא לדביתהו: כי אתי עניא - אקדימי ליה ריפתא, כי היכי דלקדמו לבניך. - אמרה ליה: מילט קא לייטת להו? - אמר לה: קרא קא כתיב כי בגלל הדבר הזה, ותנא דבי רבי ישמעאל: גלגל הוא שחוזר בעולם.","125","","3990","True","True","False","","145","95.86.82.177","0","28492","עירובין|פו ע"א",""),new Message("28514","28508","לגבי רבי עקיבא אין בעיה כלל שהרי","03/06/13 01:59","כה סיון","תשע"ג","01:59","קותי","הגמרא מפרטת כיצד התעשר והוא לא עסק בלהתעשר לכן אינו כלול בשאלה
אותו הדבר לגבי רבי יהודה הנשיא הוא בא ממשפחת הנשיא
שצברה במשך מספר דורות שדות וכרמים שהניבו פירות כפי שמופיע במשניות
גם אין לשאול עליו כי כבר אמרו סוטה דף מט עמוד א

משמת רבי - בטל ענוה ויראת חטא.

אולי צריך לומר שהכבוד שרבי עקיבא ורבי יהודה הנשיא כבדו את העשירים היה לצורך מצווה ובכך תקנו את העשיר ואת העושר שצבר ואין כאן בנין אב לכבד עשירים.","217","","3989","True","True","False","","173","79.181.176.230","0","28492","עירובין|פו ע"א",""),new Message("28510","28509","מה זה שייך לדף היומי? ","02/06/13 22:50","כד סיון","תשע"ג","22:50","יהודי_קדום","כמה יפה בעיניי לא להתפרש במקרה זה לסעיפי סעיפים ולהישאר רק בשורש העיקרי שמתחיל ב- "רבי מכבד עשירים ר' עקיבא מכבד עשירים כדדרש "... ומשורש אמירה זו פורה הנצר: "..אימתי ישב עולם לפני אלהים? בזמן שחסד ואמת מן ינצרוהו !".","233","","3990","True","True","False","","170","109.65.125.82","0","28492","עירובין|פו ע"א",""),new Message("28515","28509","כמדומני שאומרים פרק זה ל"ע","03/06/13 02:30","כה סיון","תשע"ג","02:30","קותי","בבית האבל
בין נחמה אחת לשניה הפסוק נשכח וממשיכים לכבד עשירים משום עשרם
כדי להדגים את שאלתי אספר סיפור
לפני שנים רבות מאוד הייתי בקנדה במונטריאל
בזמנו רחוב בעסקים המרכזי היה סן לורן (כמדומני ) אורכו הרבה מאוד ק"מ
בקנדה הקים יהודי רשת חנויות כלבו מאוד מצליחה אבל לא תמצא אף חנות כלבו שלו ברחוב סן לורן והוא גם ציווה את בניו לעולם לא להקים ברחוב זה חנות כל בו כי ברחוב זה יש הרבה עסקים של יהודים והוא אינו רוצה לפגוע בפרנסתם

כשחושבים באיזה ניסיונות העשיר צריך לעמוד (ואינו עומד בהם) בטל טעם העשירות","217","","3989","True","True","False","","197","79.181.176.230","0","28492","עירובין|פו ע"א",""),new Message("28511","28510","חמסה עליק","02/06/13 22:54","כד סיון","תשע"ג","22:54","דוד כוכב","","125","","3990","True","True","False","","178","95.86.82.177","0","28492","עירובין|פו ע"א",""),new Message("28513","28511","יותר מפליא בגמרא הנ״ל","03/06/13 00:10","כה סיון","תשע"ג","00:10","עם הארץ","(לטעמי) ״ אל תשגרהו בכלים הללו לפני״
א. רבי מכבד את אורחיו לפי לבוש ?
ב. מה רע בצניעות?
היום כל ״ ילד״ בליונר בוול סטריט מתלבש עם ג׳ינס וחולצת טריקו לבנה מה שאנחנו לובשים מתחת לציצית.

ולדברי הרב כוכב, עשירות זה מה שגזור לך מיום שבאת לעולם , ולא משנה איפוא תגור ומה תעשה אם נגזר עליך להיות עשיר תהיה עשיר, ( למרות שהגמרא שלמדנו בשבת קנא , נכונה כשלעצמה) .
כמו שאומר הפסוק ״ ובאו עליך הברכות האלה והשיגוך״
מה זה ״השיגוך״?
ברחת , נעלמת, פיטרו אותך, עברת מקום מגורים אם נגזר עליך ... זה ישיג אותך.","248","","3989","True","True","False","","248","184.33.114.110","0","28492","עירובין|פו ע"א",""),new Message("28523","28512","מעשה בחסיד שבא לרבי לוי יצחק","03/06/13 08:29","כה סיון","תשע"ג","08:29","קותי","מברדיצב והתלונן שטרדותיו מונעות את לימודו
ענה לו רבי לוי יצחק הקב"ה אוהב את טרדותיך יותר מאשר את לימודך","217","","3989","True","True","False","","172","79.181.176.230","0","28492","עירובין|פו ע"א",""),new Message("28521","28513","רבי יוחנן קרי למאני(ה) מכבדותי","03/06/13 08:06","כה סיון","תשע"ג","08:06","דוד כוכב","(מסכת שבת דף קיג ע"א; ע"ב; ומסכת סנהדרין דף צד ע"א)
הצניעות יפה היא, אך הנחבא אל הכלים יהיה 'צדיק בפרווה' בלבד.
צדיק נסתר יש בו מעלה רבה, אך צדיק גלוי משפיע באופן סדיר יותר על בני דורו.
כך בדיוק ההבדל בין חכם נסתר לגלוי, ובין עשיר נסתר לגלוי. כיצד יידעו ממי לבקש חכמה וברכה (כל שיש לו חולה בתוך ביתו, ילך אצל חכם ויבקש עליו רחמים. מסכת בבא בתרא דף קטז ע"א), וממי לבקש צדקה?","125","","3989","True","True","False","","197","95.86.82.177","0","28492","עירובין|פו ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82645);