var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=28408;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("מינוי מומחים בפורום","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=5360")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","71"),new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","63"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","60")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("28408","0","שגיאות בעירובין ב"שפה ברורה" - מי יבין ?","27/05/13 21:47","יח סיון","תשע"ג","21:47","יהודי_קדום","בקובץ המצורף אני מראה שבפירוש "שפה ברורה" בעירובין דף עח. הנתונים שבציור ג' לא ייתכנו מתימטית ובעיקר אינם מקיימים את לשון הגמרא.

השרטוט שלהם, בלשון המעטה, אינו תורם.","233","pdf","3993","True","True","False","","1520","109.65.125.82","0","0","עירובין|עח ע"א","0-pdf"),new Message("28409","28408","לא הבנתי","27/05/13 23:44","יח סיון","תשע"ג","23:44","אבינועם","האם שפה ברורה טעו בכוונת רש"י?
נראה שפירשו היטב ומדוייק את רש"י, הלא כן?","45","","3993","True","True","False","","285","84.228.30.241","0","28408","עירובין|עח ע"א",""),new Message("28410","28409","יכול ליהיות. אבל התוצאה הסופית היא","28/05/13 00:19","יט סיון","תשע"ג","00:19","יהודי_קדום","פירוש לא נכון של הגמרא.

על רש"י הקדוש אפשר לומר לא יודע מה התכוון וללמוד אותו עוד ועוד אבל ללכת עם הפירוש והשרטוטים הלא נכונים של "שפה ברורה", שנצמדו לפירושו הלשוני של רש"י הקדוש (בהרחקת רגלי הסולם ארבעה טפחים מהכותל) ללא ביקורת ברמת מתימטיקה של חטיבת ביניים זאת אי-אפשר לקבל מהם. סו"ס זהו פירושם.
בדיקה פשוטה דיה להראות שאין שם שלשות פיתגוריות.

התוס' כן חשו ללוגיקה ופירשו נכון את הגמרא (שם, ד"ה צריך) :

"צריך סולם ארבעה עשר להתירו. פי' בקונטרס שצריך למשוך רגלי הסולם ארבעה מן הכותל ולא דק דכי משיך ליה י' טפחים נמי מן הכותל שהוא שיעור גובה הכותל יגיע ראש הסולם לראש הכותל דארבעה עשר הוא שיעור אלכסון של י' על י' ..."

התוס' עמד מול עיניהם והיו צריכים במקרה חריג ומיוחד זה להתייחס גם אליו ישירות בהפניה מהציור ולא רק בהערה.

אני מקווה שבמהדורה הבאה יתקנו את הציור.

מכל מקום הרגשתך נכונה ויישר כוח.","233","","3992","True","True","False","","170","109.65.125.82","0","28408","עירובין|עח ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82625);