var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=28348;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("הודעה למגידי שיעורים ולמשתתפי השיעורים","http://www.daf-yomi.com/forums/Message.aspx?id=638")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107085","בורדרליינית !","מרדכי דב זינגר","30/04/24 13:22","807","72"),new MostViewed("107091","המתרגם ומזרעך לא תתן להעביר למולך ...","איתן","02/05/24 02:13","123","55"),new MostViewed("107093","הגהות הגר"א ב"מ סד","אוריאל שלמוני","02/05/24 10:18","605","52")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("28348","0","טעימת השומעים מהקידוש","26/05/13 02:01","יז סיון","תשע"ג","02:01","דוד כוכב","האם גם השומעים צריכים לטעום מהקידוש? וכמה?

על כך כאן.","125","","3999","True","True","False","","993","95.86.82.177","0","0","עירובין|עט ע"ב",""),new Message("28424","28348","מחילה אבל זה לא נכון.","29/05/13 13:07","כ סיון","תשע"ג","13:07","חננאל","השו"ע לא הביא מחלוקת בענין האם חייבים לטעום. וזו לשונו (שו"ע או"ח רעא, יד):

"אם לא טעם המקדש, וטעם אחד מהמסובין כמלא לוגמיו (פי' מלא פיו), יצא; ואין שתיית שנים מצטרפת למלא לוגמיו, ומ"מ מצוה מן המובחר שיטעמו כולם. וי"א דכיון שבין כולם טעמו כמלא לוגמיו יצאו, דשתיית כולם מצטרפת לכשיעור. והגאונים סוברים שאם לא טעם המקדש לא יצא, וראוי לחוש לדבריהם; ודוקא בקידוש, אבל בשאר דברים הטעונים כוס מודים הגאונים דסגי בטעימת אחר".

ואף הגאונים, אינם חולקים שזה חיבוב מצוה שכולם יטעמו, ואין זה חובה. ואף הרמב"ם כתב שזה מנהג ישראל, ואין זה חובה: "ומנהג פשוט בכל ישראל לקרות בתחלה פרשת ויכלו ואחר כך מברך על היין ואחר כך מקדש ושותה מלוא לוגמיו ומשקה לכל בני חבורה ואח"כ נוטל ידיו ומברך המוציא ואוכל".

ולא כפי הרב קנייבסקי.

ומה שהובא בשם שערי תשובה הוצא מהקשרו. עיין הלכות הרי"ץ ן' גיאת הלכות קידוש עמ' ט-י.

וכיון שכך ודאי שנכון לשתות מכוס הקידוש, אך אין זה חובה, ובודאי שאין שיעור לשתייה זו, ובלבד שהמקדש שתה כשיעור.","81","","3996","True","True","False","","236","132.74.99.84","0","28348","עירובין|עט ע"ב",""),new Message("28428","28424","תודה על התגובות","29/05/13 15:33","כ סיון","תשע"ג","15:33","דוד כוכב","לא טענתי שבשו"ע הובאו להדיא כל האפשרויות. טענתי שלמ"ד שהביא השו"ע שהמקדש עצמו צריך לשתות מלוא לוגמיו, הדין נותן שה"ה ליוצאים י"ח.

בשערי תשובה הלשון: "צריכין כל היושבים לטעום", משמע חובה.

הרמב"ם כתב: "ומנהג פשוט בכל ישראל לקרות בתחלה פרשת ויכלו", זה ודאי מנהג. מה שכתב "ואחר כך מברך על היין ואחר כך מקדש ושותה מלוא לוגמיו" זה ודאי חובה, ומשמע שגם ההמשך חובה, ובודאי לא איירי ארישא - "ומנהג פשוט".

לא הבנתי את הטענה שמה שהובא בשם שערי תשובה הוצא מהקשרו.

דעת הרי"ץ ן' גיאת כגאונים שאין חובה על כולם לטעום, ולטענתי זה כשיטה שרק אחד חייב לטעום ולאו דוקא המקדש בפיו.

למ"ד שהמקדש עצמו חייב לטעום, לפי טענותי, הדין נותן שאין חילוק בינו לבין היוצאים י"ח. וטעימת קידוש היא מלוא לוגמיו.","125","","3996","True","True","False","","105","95.86.82.177","0","28348","עירובין|עט ע"ב","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82662);