var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=28200;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("מעלת הפורום - ע\"פ ר' נחמן מברסלב","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=348")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107091","המתרגם ומזרעך לא תתן להעביר למולך ...","איתן","02/05/24 02:13","123","55"),new MostViewed("107093","הגהות הגר"א ב"מ סד","אוריאל שלמוני","02/05/24 10:18","605","52"),new MostViewed("107107","דף היומי ביום הזיכרון - פרויקט 'לקדושים'","יצחק אינקר","03/05/24 14:29","52202","50")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("28200","0","בקשה לביאור דברי רש"י","19/05/13 23:17","י סיון","תשע"ג","23:17","שאינו יודע לשאול","גמרא:
בעי רמי בר חמא מרב חסדא אב ובנו הרב ותלמידו כרבים דמו או כיחידים דמו צריכין עירוב או אין צריכין עירוב מבוי שלהן ניתר בלחי וקורה או אין ניתר בלחי וקורה א''ל תניתוה אב ובנו הרב ותלמידו בזמן שאין עמהן דיורין הרי הן כיחידים ואין צריכין לערב ומבוי שלהן ניתר בלחי וקורה:
מתני' חמש חצירות פתוחות זו לזו ופתוחות למבוי עירבו בחצירות ולא נשתתפו במבוי מותרין בחצירות ואסורין במבוי

רש"י:
ומבוי שלהן ניתר בלחי וקורה. לערב חצירות ואע''ג דאין צריכין מ''מ פתוחות לו:

לא הבנתי את דברי רש"י אלו.
שמא טעות סופר יש כאן?
(ואולי דיבור זה שייך באיזה אופן למשנה הסמוכה דלהלן?)","48","","4006","True","True","False","","978","84.229.217.34","0","0","עירובין|עג ע"א",""),new Message("28201","28200","ההמשך","19/05/13 23:54","י סיון","תשע"ג","23:54","עם הארץ","רב חסדא עונה לו
״ הרי הם כיחידים ואין צרכים לערב ומבוי שלהן ניתר בלחי וקורה״
וזה הביא רש״י
בגלל שהם נחשבים כיחידים אינם צרכים ערוב חצרות אולם בגלל ששתי החצרות פתוחות למבוי צרכים להותיר את הטלטול במבוי בלחי וקורה.","248","","4006","True","True","False","","210","184.33.119.116","0","28200","עירובין|עג ע"א",""),new Message("28203","28200","הגהה תעזור?","20/05/13 08:39","יא סיון","תשע"ג","08:39","הראל","רש"ש כתב כך:
ואע"ג דאין צריך לערב חצירות מ"מ כו' כ"נ דצ"ל.

ובדק"ס בהגהות או מ:
בד"ש ומבוי שלהן [מותר. דאע"ג דאין צריכין לערב חצירות] מ"מ כו' ולשון ישר הוא מאוד וכ"ה בכ"י ובפי' רש"י שברי"ף ושם ומבוי שלהן ניתר דאע"ג דאין צריכין לערב מ"מ כו'...","46","","4005","True","True","False","","341","84.229.97.65","0","28200","עירובין|עג ע"א",""),new Message("28202","28201","לי נראה ששאלת היודע לשאול היא:","20/05/13 07:40","יא סיון","תשע"ג","07:40","יהודי_קדום","האם אפשר להבין מרש"י הקדוש שמערבין חצרות בלחי וקורה? ואיך ייתכן כך?
מה עניין עירוב חצרות הנעשה בפת לעניין שיתוף המבוי של החצרות דידן הנעשה בלחי וקורה?

ושאלתו, כך נ"ל, אינה על הבנת ספקו השלישי של רמי בר חמא או על תשובת רב חסדא.

נמתין להבהרות.","233","","4005","True","True","False","","140","79.180.147.7","0","28200","עירובין|עג ע"א",""),new Message("28204","28203","עדיין לא הופרדו הדבקים שהביאו לשאלת","20/05/13 10:56","יא סיון","תשע"ג","10:56","יהודי_קדום","ר' שאינו יודע לשאול, כך לענ"ד.

הדבקים הם: "ומבוי שלהן ניתר בלחי וקורה" ו-"לערב חצירות" כלשון רש"י הקדוש.

אשתדל להפריד ביניהם ע"י שאשים את "ומבוי שלהן ניתר בלחי וקורה" בסוף הסברי את רב חסדא:

הסבר:
האב ובנו (או רב ותלמידו) נחשבים כיחידים שלא אוסרים טלטול על בני החצר החיצונה

כי מדובר:
--בחצר לפנים חצר.
--הם דרים בחצר הפנימית בבתים נפרדים.
--האב נותן פרס לבנו
--אין דיורין אחרים בחצרם
(ראה תוס' ד"ה 'כרבים...' המשלימים כך)

אשר על כן אינם צריכים עירוב חצרות כדי להתיר טלטול אצלם בחצר הפנימית.

אולם מאחר וסו"ס אלו שתי חצרות הפתוחות למבוי "מבוי שלהן ניתר בלחי וקורה" - "שלהן" היינו של האב ובנו.","233","","4005","True","True","False","","136","79.180.147.7","0","28200","עירובין|עג ע"א",""),new Message("28206","28204","ומה שציטט בשאלתו את המשנה בהמשך","20/05/13 13:30","יא סיון","תשע"ג","13:30","יהודי_קדום","האם בכוונת מכווין עשה, כי ממנה למדין שאין סומכין על עירוב במקום שיתוף?

שאין דומה עניין זה לשאלתו.","233","","4005","True","True","False","","100","79.180.147.7","0","28200","עירובין|עג ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82662);