var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=28179;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("זמני היום","http://www.daf-yomi.com/content.aspx?pageid=126")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107085","בורדרליינית !","מרדכי דב זינגר","30/04/24 13:22","807","65"),new MostViewed("107093","הגהות הגר"א ב"מ סד","אוריאל שלמוני","02/05/24 10:18","605","47"),new MostViewed("107091","המתרגם ומזרעך לא תתן להעביר למולך ...","איתן","02/05/24 02:13","123","46")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("28179","0","כמה הערות לדף עא","19/05/13 00:05","י סיון","תשע"ג","00:05","המכריע","א. אע"פ שלא החזיק מבעוד יום אלא משחשיכה. הסברא צ"ב הא סו"ס הותר מקצת השבת, והיה יכול להישאר מצב שלא יזכו או שהוא עצמו יזכה, ומדוע כיון שהיתה גם אפשרות שיזכה אחר נחשב שההיתר של תחילת השבת רופף. וצ"ב.

ב. אמאי אוסר נבטל. יש להעיר דר"נ אמר דיורש מבטל משום ברא כרעיה דאבוה, ומנא להו להש"ס דה"ה זוכה בנכסי הגר הוי כרעא דהגר.

ג. ר' יוחנן אמר הא מני ב"ש היא. רי"ח לא מיישב קושיות על ר"נ שהיה אחריו. אלא צ"ל שגם בימיו של ריו"ח היה מי שאמר מבטל כר"נ והקשו עליו מהני ברייתות ועליהן השיב ריו"ח. או דריו"ח ט"ס הוא.

ד. וב"ה סברי איסתלוקי וכו', ר"ל וזה מבאר מדוע גם במת נכרי והיו עמו בחצר שני ישראלים שלא עירבו מצי לבטל א' לחבירו אע"פ דלא שייך בזה גילוי מילתא למפרע, דהא לא יכלו אז לערב אפילו רצו, משום דהוי סילוק ומהני בשבת. וכמובן שם יש חידוש נוסף דמהני אע"פ דלא מצו לערובי מאתמול כלל, ודין זה הוא לכאורה נגד הברייתא לעיל בעמ' ב' דבאמת א"א לבטל בזה אף לב"ה, אלא דהכי קים ליה לאביי כמו שהביאו מהריטב"א.

ה. (עמ' ב') ורבי שמעון כרבי יוחנן בן נורי. צ"ב הסברא לדמות, שם רק אמר ריב"נ דהוי בגדר חיבור ולא רק מגע, אבל סו"ס הוו שני דברים נפרדים, ומדוע פשוט דלריב"נ מהני כנותנין שניהם יין בכלי אחד דמתערב לגמרי. עכ"פ זה מה שכתוב כאן דנחשבים שניהם מחברים את מאכלם במקום אחד ומתערבים.

ו. לאו משום דחד טעמא הוא. נ"ב כעין זה בב"מ לח עמ' ב'.

ז. לא עבדינן כתרי חומרי. לכאורה כלל זה נראה זר, דהא לא בא מצד הלכה כדברי המיקל, שהרי הוא פוסק כהמחמיר, ומה שייך ליתן כלל שכזה שאם תנא אחד אמר תרי חומרי, די אם ניקח ממנו חומרא אחת. וצ"ב.","199","","4005","True","True","False","","987","95.86.65.56","0","0","עירובין|עא ע"א",""),new Message("28180","28179","ל-ב. כ"כ תוספות דף ע ע"ב ד"ה ת"ש.","19/05/13 01:16","י סיון","תשע"ג","01:16","דוד כוכב","ז. אמנם רב לית ליה דהלכה כדברי המיקל בעירוב, אך אית ליה לפחות להקל מעט, דלא עבדינן כתרי חומרי דמאן דמחמיר.
קצת דומה במסכת כתובות דף פב ע"א: "לא אשכחן תנא דמחמיר תרי חומרי בכתובה, אלא אי כרבי מאיר אי כר' נתן".","125","","4005","True","True","False","","100","95.86.82.177","0","28179","עירובין|עא ע"א",""),new Message("28251","28179","ל-ג' וה'.","21/05/13 12:19","יב סיון","תשע"ג","12:19","כדי","ג. כה"ג ממש כתבו התוס' ריש חולין (ב:). ועי' ברש"י בע"ז (עא:). ודי בזה.

ה. עי' מהרש"א.","249","","4003","True","True","False","","248","109.65.210.214","0","28179","עירובין|עא ע"א",""),new Message("28182","28180","יישר כח על התוס'","19/05/13 03:25","י סיון","תשע"ג","03:25","המכריע","פיספסתי אותו לרוב קטנותו, ובגלל שהוא אומר את זה בתחילת הדרך עוד לפני שקולטים את הראיה בכלל.

לגבי רב עדיין לא הבנתי איזו מין סברא זו. ומה שכתבת מכתובות אינו שייך כלל לענין. שם יש לגמרא ידיעה שלא אשכחנא במקרה דבר כזה, תנא מסויים שאומר שתי חומרות בכתובה, אבל אין שם זכר לעיקרון שכזה שיש איזה היגיון לא לקבל לדינא שתי חומרות בגלל שבמקרה תנא אחד אמר את שתיהן.","199","","4005","True","True","False","","175","95.86.65.56","0","28179","עירובין|עא ע"א",""),new Message("28183","28182","נכון","19/05/13 08:15","י סיון","תשע"ג","08:15","דוד כוכב","בכתובות הענין קצת שונה, לא התכוונתי להביא ראייה דוקא משם.
אבל מה הבעיה להבין שכמו שניתן להקל עד הסוף, או בענינים חמורים להחמיר עד הסוף, כך ניתן להקל בדבר הקל אך לא לגמרי, ודיינו אי יהבינן לר"מ חלק מחומרתו.","125","","4005","True","True","False","","99","95.86.82.177","0","28179","עירובין|עא ע"א",""),new Message("28184","28183","הבעיה היא","19/05/13 08:41","י סיון","תשע"ג","08:41","המכריע","בכך שאילו יאמרו זאת שני תנאים, הוא יקבל את שתי החומרות, רק בגלל שאמר זאת תנא אחד זה לא מתקבל.","199","","4005","True","True","False","","148","95.86.65.56","0","28179","עירובין|עא ע"א",""),new Message("28185","28184","אפשר שאדרבה","19/05/13 13:26","י סיון","תשע"ג","13:26","דוד כוכב","אילו יאמרו זאת שני תנאים ק"ו דלא מחמרינן כחומרות שניהם.
שהרי על ההיא דכתובות דף פב ע"א "לא אשכחן תנא דמחמיר תרי חומרי בכתובה", פירש רש"י "דלא אשכחן תנא דאית ליה תרי חומרי בכתובה שהרי היא מדברי סופרים", וכלל זה הובא ונפסק בפוסקים, כגון בש"ך חושן משפט סימן קז ס"ק ג: "חדא דרש"י פי' בפרק האשה שנפלו דתרי חומרי לא מחמרינן בכתובה שהיא מדברי סופרים". בחידושי הרשב"א מסכת שבועות דף מח ע"א "ומ"מ היכא דכתיב בי' נאמנות... גובין בני מלוה מבני לוה בשבועה דתרי חומרי לא מחמרינן עלייהו, וכן כתב הרב בעל המאור ז"ל".
והחידוש פה הוא שלמרות שתנא אחד הוא שסובר את שתי החומרות אעפ"כ לא חשבינן ליה כחומרא חדא.","125","","4005","True","True","False","","120","95.86.82.177","0","28179","עירובין|עא ע"א",""),new Message("28186","28185","כמדומה שלא דק","19/05/13 15:29","י סיון","תשע"ג","15:29","המכריע","נא יעיין כאן בסוגיא וברש"י שעולה שאמרה רב בתרתי כדי ליקח חומרא אחת מר"א בן תדאי וחומרה שניה מר"מ כדי שיוכל להחמיר את שניהם.","199","","4005","True","True","False","","149","95.86.65.56","0","28179","עירובין|עא ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82652);