var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=28156;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("המלצה לגולשים","http://www.daf-yomi.com/forums/Message.aspx?id=1505")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","55"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","37"),new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","23")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("28156","0","ליקרב ליה ולשאול מיניה דוכתא","15/05/13 16:36","ו סיון","תשע"ג","16:36","lior","שאלה: הפיתרון המוצע ע"י רבא לחביריו למבוי של לחמן בר ריסתק, הוא שיתקרב אחד מהם וע"י כך ישאל ממנו מקום ויהיה כשכירו ולקיטו. אך הדבר שמטרידני הוא שהסיבה הראשונית לכך שנוכרי אוסר על ישראל בחצר היא מפני החשש שמא ילמד ממעשיו, והנה כאן הפיתרון המוצע הוא להתקרב אליו?! וכי ע"י ההתקרבות לא יגבר החשש שילמד אותו הקרב אליו, ממעשיו הרעים (היות והוא צריך להתקרב עד כדי כך שאותו לחמן יהיה מוכן להשאיל לו מקום וזאת לאחר שכמוזכר הוא לא הסכים לעשות זאת בשכר!)
ואם זה הפתרון אם כן מה הועילו חכמים בתקנתן?!
זאת שאלתי ובקשתי אשמח לתשובה. תודה","385","","4003","True","True","False","","1051","212.179.159.253","0","0","עירובין|סד ע"א",""),new Message("28157","28156","החוק הוא יבש (לא פלוג)","15/05/13 20:52","ו סיון","תשע"ג","20:52","דוד כוכב","תקנות חכמים אינן יכולות להיות מותאמות ספציפית לכל מקרה ומקרה. העיקרון הכללי הוא שלא הקלו על מי שדר יחד עם הנוכרי יותר מהדר מעם ישראל, משום שאדרבה, עדיף לעודד להתחבר עם ישראל, שכן התחברות לשכן טוב זו דרך ישרה שידבק בה האדם (פרקי אבות ב, ט). אבל אם משום מה דר הוא עם נוכרי, ואותו נוכרי ביטל את רשותו - מבחינת הלכות שיתוף לא ניתן לאסור יותר.","125","","4003","True","True","False","","145","95.86.82.177","0","28156","עירובין|סד ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82598);