var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=27978;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("מעלת הפורום - ע\"פ ר' נחמן מברסלב","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=348")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107107","דף היומי ביום הזיכרון - פרויקט 'לקדושים'","יצחק אינקר","03/05/24 14:29","52202","56"),new MostViewed("107093","הגהות הגר"א ב"מ סד","אוריאל שלמוני","02/05/24 10:18","605","55"),new MostViewed("107103","פסחים - מקום שנהגו","מרדכי דב זינגר","03/05/24 10:53","807","52")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("27978","0","עיר של רבים","08/05/13 21:56","כח אייר","תשע"ג","21:56","גיל ושמחה","עיר של רבים ונעשית של יחיד, אין מערבין את כולה.
האם הלכה זאת נוהגת גם בימינו? אם כן, אפשר לקבל דוגמאות מירושלים או מבני ברק?","363","","4019","True","True","False","","978","94.159.223.55","0","0","עירובין|נט ע"א",""),new Message("27981","27978","משנה ברורה סימן שצב ס"ק ז","08/05/13 23:18","כח אייר","תשע"ג","23:18","דוד כוכב",""והעולם אין נוהגין ליזהר בזה אפילו בעיר של רבים, ואפשר דס"ל כרש"י דאין נקרא רבים פחות מסמ"ך רבוא [מ"א]".
שער הציון סימן שצב ס"ק ז:
"ובאליה רבה כתב, וכבר נתבאר דלא קיימא לן כרש"י והגהות מימוני וכמו שכתב בית יוסף, לכן נראה לי דברוב מקומות יש בתי עכו"ם דהוי שיור, וכמו שכתב מגן אברהם בשם הר"ן".","125","","4019","True","True","False","","146","31.44.133.52","0","27978","עירובין|נט ע"א",""),new Message("27983","27981","אמנם","09/05/13 06:28","כט אייר","תשע"ג","06:28","דוד כוכב","הטעם שאין מערבין את כולה כתב רש"י בדף נט ע"א: "שלא תשתכח תורת רשות הרבים". וכתב השו"ע או"ח שצב, א: "ודבר זה משום היכר הוא, כדי שידעו שהעירוב התיר להם לטלטל בעיר זה שרבים בוקעים בה שהרי המקום שנשאר ולא נשתתף עמהם אין מטלטלים בו אלא אלו לעצמן ואלו לעצמן". על כך כתב המגן אברהם: "ודבר זה - אפי' איכא נכרי בהדי מתא אין יכולין לערב יחד (ריב"ל כ"ה) ובשם הר"ן בתשו' סי' כ' כתב דעכו"ם הוי שיור". אם כן בהכרח איירי הר"ן באופן שמשאיר להדיא את בית העכו"ם חוץ לעירוב, וידוע וניכר הדבר לאותם ישראל שאסור להם לטלטל לאותו בית, שאם לא כן עדין תשתכח תורת רשות הרבים. וגם בית זה צריך להיות חוץ להיקף, כדי שלא יאסור על כולם.
לפי זה צריך שיהיה לפחות בית עכו"ם אחד חוץ להיקף צורת הפתח.","125","","4018","True","True","False","","119","31.44.133.52","0","27978","עירובין|נט ע"א",""),new Message("27988","27983","ההסבר הראשון מניח את הדעת","09/05/13 10:01","כט אייר","תשע"ג","10:01","גיל ושמחה","ההסבר הנוכחי קצת קשה במציאות של ימינו. האם באמת יש מקומות שאסור יהי לטלטל בהם בירושלים כיוון שיש שם בתי עכו"ם (או בתי תפלה)? נראה לי, שהטעם הראשון הוא העיקר לקולא.","363","","4018","True","True","False","","224","94.159.223.55","0","27978","עירובין|נט ע"א","")];var iTotalPages=811;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82692);