var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=27897;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("זמני היום","http://www.daf-yomi.com/content.aspx?pageid=126")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","68"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","61"),new MostViewed("107084","מי שמלווה כסף בריבית לא יקום בתחיית המתי","לינקוש","28/04/24 18:14","58","55")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("27897","0","ד' הערות קלילות לדף נט","06/05/13 23:44","כו אייר","תשע"ג","23:44","המכריע","א. אלא אמר רב נחמן כגון דיסקרתא דנתוזאי. יש להסתפק האם לדעת רב נחמן ההיתר הוא לא משום דמדכרי אהדדי, אלא הקילו בעיר שפעם היתה של יחיד והשאירוה על היתירה הראשון, ולכן יש לנקוט דוגמה של עיר בעלמא שלא יבואו לטעות שזה משום הפגישה אצל ריש גלותא, או דבאמת רב נחמן מתיר בכל עיר בגלל המפגש בשבת בבוקר בדרשה כפירש"י. ואולי יכולה להיות נפ"מ בעיר או בזמן שלא מתקיימת דרשה ולא מתקיים שום מפגש.

ב. אבל לרחבה מערבין. צ"ב דהטעם מתבאר משום שמשתמשים בפתח לעצמם. והרי האי ברייתא אוקמוה כרבי יהודה והוא מתיר בין שני בתים בקטע קטן של רה"ר שאינו נוטל עמו את א' מפתחי רה"ר כלל. ויש לפלפל בכמה אופנים אבל אין זה המקום להכביד על הקהל. וביותר תיקשי על לישנא בתרא דר"פ דאין מערבין חצי רה"ר אף לרחבה ומה יענה לאחינו רבי יהודה ביום שידובר בו?

ג. א' מבני מבוי שעשה (מחיצה) דקה אינו אוסר. צ"ב כעת האם לפ"ז כל דינא דחצר שלא נשתתפה אוסרת, הוא רק בחצר פרוצה למבוי שאין לה שום מחיצה לצד המבוי?

ד. למתא דבי רבי חייא. לכאורה לאו היינו רבי חייא רבא שעלה לא"י, ונשתיירה שם עיר על שמו, אלא צ"ל רב חייא והיינו רב חייא בר אסי דבסמוך.

מחילה מהציבור שאין ההערות עוסקות בדברים פיקנטיים כמו הגייה נכונה וביקורת על תנאים ואמוראים ונשותיהם וכדומה, אלא סתם בנושאים פרוזאיים מן הדף. אחרי הכל טוב מדי פעם להיזכר מה הרעיון המקורי של הפורום הלזה...","199","","4014","True","True","False","","937","95.86.67.223","0","0","עירובין|נט ע"א",""),new Message("27900","27897","ד. הגירסה: דבי חייא","07/05/13 01:17","כז אייר","תשע"ג","01:17","דוד כוכב","והערה עם מחאה לכבוד לשון קודשנו:
הגייה נכונה היא חלק בלתי נפרד מדברי הגמרא, כולל סעיפים בשו"ע, וכלול ברעיון המקורי של הפורום. אמנם אמת שאת הקישור ל'מאמר' העלתי בפורום לשון דוקא.
(ולרב המכריע, אין אני חושדו בזילזול בלשון הקודש, והדברים נאמרו בחצי קריצה).","125","","4013","True","True","False","","129","31.44.133.52","0","27897","עירובין|נט ע"א",""),new Message("27901","27897","אין לבי מגמגם כלל וכלל כשאני עוסק, לומד","07/05/13 04:53","כז אייר","תשע"ג","04:53","יהודי_קדום","ומדייק בלשון אבותיי. לא אכחד שגם אני הרהרתי בהערתו האחרונה ולמסקנתי העברית היא חלק בלתי נפרד מלימוד התורה - לא דומה הלומד תורה ויודע לשון עברית ונפלאותיה למי שלא יודע.

והנה קיומו של פורום ללשון כאן הוא ראיה לחשיבות לימוד העברית ללומדי הדף היומי.

ועוד: גם בפורום הלשון פרסם הרב כוכב את המאמר ושם תגובות - אין.","233","","4013","True","True","False","","110","109.65.118.118","0","27897","עירובין|נט ע"א",""),new Message("27903","27897","לג. לאו דוקא בחצר פרוצה וכו' - כי","07/05/13 07:51","כז אייר","תשע"ג","07:51","יהודי_קדום","אמנם נכון שלא שיתף עם שאר בני המבוי ובכ"ז אינו אוסר על שאר בני המבוי וזאת משום שיש סיבה נוספת על מה שהביא כשאלה: "...רק בחצר פרוצה למבוי שאין לה שום מחיצה לצד המבוי".

הסיבה הנוספת היא שבעשיית הדקה לפתח מבואו, שמשם הוא יכול לצאת לרה"ר, ויתר בפירוש על זכותו במבוי וכבר למדנו שבמקרה כזה אין נאסרים (תרתי משמע...) כל שאר בני המבוי.","233","","4013","True","True","False","","149","109.65.118.118","0","27897","עירובין|נט ע"א",""),new Message("27912","27900","דבי חייא","07/05/13 10:15","כז אייר","תשע"ג","10:15","המכריע","בגמרא אצלי כתוב דבי רבי חייא. היכן הגירסה אחרת?

לא מחיתי על העיסוק בהגייה, איני מזלזל בכך חלילה וחס, אלא שרוב הנידונים בזה אינם קשורים להגיית הגמרא באופן נכון או הפסוקים שהובאו בה, אלא מתרחבים לבמה בפני עצמה, וגם זה, לי לפחות, לא מפריע כלל, אלא אני חושב שזה מראה שרוב האנשים משום מה לא באים לכאן לדון על הדף, ואני מרגיש חריג לדבר עליו בכלל, בבחינת כי עסיק רבי בהאי מסכתא (הגייה נכונה וכו', היום למשל אחד מחשובי חבירינו אזכר דיון קצרצר האם עדיין מגדלור בימינו שמיש בפועל..) לא תשייליה במסכת אחרת, ואני באמת משתדל לשתוק מכל מה שמטריד אותי כל הזמן בדפים, למרות שהייתי שמח למצוא חבירים שידונו עליהם, לכן ראיתי צורך להתנצל שאני מדבר על הדף (גם ברבע קריצה כמובן מתוכו) ולהזכיר שישנה איזו זכות מסויימת לדבר על כך לפי תקנון יסוד הפורום.","199","","4013","True","True","False","","179","95.86.67.223","0","27897","עירובין|נט ע"א",""),new Message("27915","27903","חצר פרוצה","07/05/13 10:19","כז אייר","תשע"ג","10:19","המכריע","ראה נא בתוס' (וכמדומה שכך נפסק דלא כרש"י) שאין הכוונה שבאמת לא יעבור ולא ייצא לרה"ר בשבת, אלא זה מעשה סמלי המסמל את סילוקו מהחצר החיצונה או מהמבוי. והגע עצמך, מי שחצירו פרוצה לחלוטין ויעשה מחיצה קטנה כלשהיא מסולק, ומי שחצירו בנויה לתלפיות עם חומה ופתח קטן עדיין אוסר עד שיעשה תוספת מחיצה קטנה לשם סילוקו, ועל כך ציינתי לעצמי שראוי לעיין בזה.","199","","4013","True","True","False","","184","95.86.67.223","0","27897","עירובין|נט ע"א",""),new Message("27919","27912","בשטיינזלץ","07/05/13 10:51","כז אייר","תשע"ג","10:51","דוד כוכב","במדור גרסות:
דבי ר' חייא בכת"י: דבני ר' חייא בכתי"מ: דר' חייא. ובמקורות: דבי חייא.

אני התרשמתי מהגרסה האחרונה, 'דבי' שדומה בצורתו ל-'רבי'. וזה סביר, שלא מדובר ב-ר' חייא כלשהו שלא הוגדר בשם אביו.
בכל אופן כבר ראיתי אי דיוקים במדור וצריך לעיין בכתה"י.

טבע הפורום שאנשים מתגלגלים לשיחות חולין, מתוך כל ענין. אם לטוב ואם למוטב. ויש בזה גם מעט תועלת כדברי הגר"א על מידת "מיעוט שיחה" שהתורה נקנית בה, שזה נצרך בעצמו, אמנם מעט. וטבעי שבענין העמקה בסוגיות אנשים יפנו לספרים שכבר עסקו בכך, ובענינים כלליים יותר יפנו לפורום כי פחות נכתב עליהם. גם רוב לומדי דף היומי לא מספיקים לרוב להעמיק כ"כ, משא"כ בענינים כלליים המושכים את הלב וקלים להבנה.
ואדרבה טוב עושה שמזכיר ענינים מגוף הסוגיה, כולי האי ואולי גם בהם נעסוק. גם אני חש שפעמים אני כותב בענינים חשובים מאוד ואין שום התייחסות, לעומת דברים קלים הזוכים לפעמים לתהודה רבה. כך דרכו של עולם (הֶעְלֵם).","125","","4013","True","True","False","","110","31.44.133.52","0","27897","עירובין|נט ע"א",""),new Message("27916","27915","ברור שמדובר שמסלק עצמו מדעת ע"י","07/05/13 10:22","כז אייר","תשע"ג","10:22","יהודי_קדום","מעשיו בידיו ופשוט שלא שייך כלל לענין שכתב "מי שחצירו פרוצה לחלוטין ויעשה מחיצה קטנה כלשהיא מסולק".","233","","4013","True","True","False","","112","109.65.118.118","0","27897","עירובין|נט ע"א",""),new Message("27920","27919","מתא דבני רבי חייא","07/05/13 10:55","כז אייר","תשע"ג","10:55","המכריע","דוקא מוצא חן בעיניי. מצינו כ"פ בני רבי חייא נפקו לקרייתא, היינו עיר שלהם לטפל שם בעסקיהם.

אין צורך להתנצל על העיסוק במה שרוצים. אני סך הכל התבדחתי קצת על החשבון. אם יש גרעין של אמת, אינני בטוח בכך, הוא שאם לא יעסקו בדברים אחרים ממילא העיסוק יהיה בסוגיות. וכבר היו דברים ותקופות שכאלו מעולם.","199","","4013","True","True","False","","210","95.86.67.223","0","27897","עירובין|נט ע"א",""),new Message("27922","27920","אם יורשה לי לחלוק","07/05/13 11:11","כז אייר","תשע"ג","11:11","דוד כוכב","כשהסוגיות עמוקות (ולא נכון לומר יבשות) יש תקופות של שקט בפורום, וזה גורם להתנזרות יתר. וכשיש שיחה באים ועוסקים גם בעוד עניינים. בכל אופן מחילה על האריכות ב"סוגיה" זו, שגם בה אין כ"כ חשיבות.","125","","4013","True","True","False","","111","31.44.133.52","0","27897","עירובין|נט ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82625);