var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=2782;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("זמני היום","http://www.daf-yomi.com/content.aspx?pageid=126")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","71"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","62"),new MostViewed("107084","מי שמלווה כסף בריבית לא יקום בתחיית המתי","לינקוש","28/04/24 18:14","58","55")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("2782","0","האם שבועת שקר זו שבועת ביטוי?","29/06/10 15:29","יז תמוז","תש"ע","15:29","שאינו יודע לשאול","חסר לי קצת רקע בענייני סוגי השבועות שיש.
זה בטח יצטבר לאט לאט בלימוד המסכת.
(אולי מישהו יוכל לתת קצת רקע על סוגי השבועות?)

בכל אופן - כבר כעת קפצה לי השאלה שבכותרת ההודעה בעקבות לימוד הדף.
אני מצטט 2 קטעים מדף ג עמוד ב (וגולש לדף ד עמוד א).
2 הקטעים בריחוק זה מזה, אך מתוך הקשר הסוגיה נראה שמדברים על אותו הדבר, ולכן השאלה שלי שבכותרת ההודעה.

וכדרבא דאמר רבא בפירוש ריבתה תורה שבועת שקר דומיא דשבועת שוא מה שוא לשעבר אף שקר נמי לשעבר...

שבועה שלא אוכל ככר זו שבועה שלא אוכלנה ואכלה אינו חייב אלא אחת זו היא שבועת ביטוי שחייבין על זדונה מכות ועל שגגתה קרבן עולה ויורד","48","","5057","True","True","False","","1115","77.126.150.217","0","0","שבועות|ג ע"ב",""),new Message("2784","2782","לא","29/06/10 18:28","יז תמוז","תש"ע","18:28","משיב מאורות דף היומי","א. שבועת שקר, הוא כשאדם חייב שבועה ונשבע לשקר, כגון שהוא נשבע שהוא פטור והוא חייב, או שבועה שאכלתי ושלא אכלתי.

ב. שבועת ביטוי היא שבועה שאוכל או שלא אוכל בעתיד.

ג. שבועת שוה, נשבע על עמוד של עץ שהוא של אבן.

כך נראה מרש"י ג' ב'.","142","","5057","True","True","False","","193","82.166.18.134","0","2782","שבועות|ג ע"ב",""),new Message("2850","2782","שבועות ביטוי היא גם לעבר וגם לעתיד","02/07/10 07:44","כ תמוז","תש"ע","07:44","אתר סיני","שבועות ביטוי היא גם לעבר וגם לעתיד, הרי זאת המשמעות של שתיים שהם ארבע - שבתורה מפורש רק שבועת ביטוי לעתיד, ורבנן למדו (ר"ע - ריבוי-מיעוט-ריבוי) גם לעבר.
אני מניח שהביטוי "שבועת שקר" יכול להתייחס לכל אחד מסוגי השבועה, מלבד שבועת שווא, שם זה לאו דווקא שקר.
[יש כאן סיכום של העניין על פי שוטנשטיין - מבוא למסכת שבועות (זה חמש דקות, ואפשר גם לקרוא את הסיכום בכתב בדקה).]","82","","5054","True","True","False","","184","87.68.34.124","0","2782","שבועות|ג ע"ב",""),new Message("2798","2784","תודה, אבל:","30/06/10 08:40","יח תמוז","תש"ע","08:40","שאינו יודע לשאול","האם תוכל להסביר לי את המקורות שציינתי לעיל בשאלתי, שנראים לכאורה שמדברים על אותו הדבר (ופעם קרוי "שבועת שקר" ופעם קרוי "שבועת ביטוי")?","48","","5056","True","True","False","","197","77.127.13.239","0","2782","שבועות|ג ע"ב",""),new Message("2803","2798","סוגי שבועות","30/06/10 10:58","יח תמוז","תש"ע","10:58","עציוני","שבועות ביטוי מתייחסת לעתיד, ומחייבת את האדם לבצע דבר מה או להימנע מביצוע ("שאוכל" או "שלא אוכל"). עיקרה של שבועה זו הוא בהחלת החיוב.
שבועת שוא ושבועת שקר לעומתה אינן מתייחסות לחיובים כלל, אלא לטענות אודות המציאות. לכן מתייחסים אליהן כאל שבועה על העבר (אכלתי/לא אכלתי). ההבדל ביניהן (אמנם הדבר נתון במחלוקת בהמשך המסכת) הוא ששבועת שוא מתייחסת לעובדה הידועה לכל, למשל: נשבע על עץ שהוא אבן. שבועת שקר היא שבועה על דבר שבאופן עקרוני היה יכול להיות אמיתי, אבל בפועל הוא לא (למשל: שבועה שאכלתי. יכול להיות מצב שבאמת אכלתי, אבל אם לא אכלתי זו שבועת שקר). רבא מלמד שיש השוואה בין שבועת שוא לשבועת שקר מבחינת החיוב, אך אין לכך כך קשר עם שבועת ביטוי.
(בהמשך המסכת נראה שיש גם אפשרות נוספת לשבועת שוא: נשבע על האבן שהיא אבן - זוהי שבועה נכונה אך מיותרת)","159","","5056","True","True","False","","290","132.70.40.183","0","2782","שבועות|ג ע"ב",""),new Message("2846","2803","מקורות וקישורים","02/07/10 00:13","כ תמוז","תש"ע","00:13","איתן","ע':
- בהקדמת קהתי למסכת, (לא מצאתי קישור)
- במבוא באתר "סיני", (לדבריו מבוסס על שוטנשטיין),
- גם הקדמת שטיינזלץ לפרק ג' עשויה לעזור,
ומן הסתם יש עוד.","123","","5054","True","True","False","","242","95.86.114.40","0","2782","שבועות|ג ע"ב","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82634);