var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=27761;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("הודעה למגידי שיעורים ולמשתתפי השיעורים","http://www.daf-yomi.com/forums/Message.aspx?id=638")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","64"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","52"),new MostViewed("107084","מי שמלווה כסף בריבית לא יקום בתחיית המתי","לינקוש","28/04/24 18:14","58","38")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("27761","0","מאין לרש"י מה שכתב?","27/04/13 21:42","יז אייר","תשע"ג","21:42","שאינו יודע לשאול","מתני ליה רב חייא בר אשי לחייא בר רב קמיה דרב אחד עני ואחד עשיר
א''ל רב סיים בה נמי הלכה כר' יהודה


רש"י:
הלכה כרבי יהודה. וכרב נחמן במקומי:

מאין לרש"י מה שכתב? אולי רב התכוון כשיטת רב חסדא ובמקום פלוני?","48","","4022","True","True","False","","1146","77.126.36.198","0","0","עירובין|נא ע"ב",""),new Message("27764","27761","ראה במהרש"א - וברש"ש שדחאו","28/04/13 13:16","יח אייר","תשע"ג","13:16","לינקוש","ואולי מישהוא יוכל לבאר כוונתם?","58","","4021","True","True","False","","171","84.228.109.35","0","27761","עירובין|נא ע"ב",""),new Message("27765","27764","ביאור","28/04/13 14:07","יח אייר","תשע"ג","14:07","כדי","רש"י פירש שמה שאמר רב לרב חייא ללמד את בנו שהלכה כר' יהודה, היינו כשיטת רב נחמן שנחלק באומר שביתתי במקומי. וכמובן שקשה, מנ"ל לרש"י הא (כדשאל מי שאינו יודע לשאול).
ולפני שנציע את תירוצו של המהרש"א נעתיק לשון הגמ': "מתני ליה רב חייא בר אשי לחייא בר רב קמיה דרב: אחד עני ואחד עשיר". המהרש"א הבין שרב שמע את המלמד אומר את המילים "אחד עני ואחד עשיר" בלבד, ולא ששנה לבנו את משנתינו. ועל זאת אמר רב למלמד לומר לבנו שהלכה כאותן מלים, כלומר כר' יהודה. ומעתה החשבון פשוט - ע"כ שהולך בשיטת רב נחמן, שהרי לרב חסדא מנין לרב שמילות "אחד עני ואחד עשיר" הן כשיטת ר' יהודה בדווקא, אולי לימד המלמד לבנו את החלוקה של מקומי, שבזה ר"מ ור"י מסכימים שאחד עני ואחד עשיר, ולא שייך לפסוק הלכה כר"י.
ובא הרש"ש ותמה על פירושו ע"פ דברי רש"י גופיה לעיל בדף מז., שם פירש רש"י שהמעשה היה שהמלמד לימד את בנו של רב את משנתינו. והרי המילים "אחד עני ואחד עשיר" במשנתינו מופיעות רק בדברי ר' יהודה, וממילא נפל תירוצו של המהרש"א, שהרי אין כל אפשרות לומר שלימד את החלוקה של 'מקומי' כרב חסדא.

ניסיתי להסביר כמה שיותר בהרחבה, ואני מקווה שהעניין הובן.","249","","4021","True","True","False","","212","79.177.59.152","0","27761","עירובין|נא ע"ב","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82611);