var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=27619;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("דף יומי - יתרונות מול חסרונות","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=729")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","73"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","64"),new MostViewed("107085","בורדרליינית !","מרדכי דב זינגר","30/04/24 13:22","807","60")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("27619","0",""דקאזיל בקפיצה" - יש כזה דבר?","19/04/13 14:52","ט אייר","תשע"ג","14:52","שיננא","רש"י:
בקפיצה. בשם

האמנם מצאנו מישהו שהלך ב"קפיצה בשם"?
והאם מוצדק לחשוש לכך?","146","","4034","True","True","False","","1088","84.228.116.225","0","0","עירובין|מג ע"א",""),new Message("27620","27619","עי' בתוס' קידושין עג.","19/04/13 15:22","ט אייר","תשע"ג","15:22","כדי","וכן, חוששים לזה, ולחלק מהפוסקים מתירים ממזר על סמך החשש הזה. עי' בשו"ע אה"ע סי' ד סי"ד.","249","","4034","True","True","False","","212","79.180.194.114","0","27619","עירובין|מג ע"א",""),new Message("27622","27619","דעת הרמבם","19/04/13 17:11","ט אייר","תשע"ג","17:11","הודו_כי_טוב","מתוך אוצר החוכמה","207","","4034","True","True","False","","233","46.117.14.249","0","27619","עירובין|מג ע"א",""),new Message("27623","27619","ויש לי גם שאלה אחרי שחשבתי על זה בשבת","20/04/13 20:21","י אייר","תשע"ג","20:21","הודו_כי_טוב","הקדוש ברוך הוא ברא את העולם בשישה ימים ושבת בשביעי
אז איך בעלי מופת רואים לנכון שזה מותר ליצור מופתים בשבת
באותם סודות יצירה שהושבתו ביום השביעי ?","207","","4033","True","True","False","","238","46.117.14.249","0","27619","עירובין|מג ע"א",""),new Message("27629","27619","יעב"ץ כתב כך","20/04/13 21:37","י אייר","תשע"ג","21:37","הראל","מן הכתוב נראה שאפילו הנביאים לא היו משתמשין בשם לילך בקפיצה שהרי אליהו הנביא הלך נבוך במדבר ארבעים יום... ואפילו להציל עצמן ממיתה לא רצו לעשו ע"י שם שא"כ לא יבצר מירמיהו עשוהו כשהשליכוהו אל הבור וכמה נביאים הומתו בלי שבקשו למלט נפשם ממות ע"י שמוש בשם וישעיהו שעשה כן (יבמות מט: ע"ש) לא הועיל לו ונמסר ביד מבקשי נפשו שכך א"ח כל המשתמש בתגא חליף:

אך ראה את אשר הבאתי פה מתשובות הגאונים לגבי אבוה דשמואל.","46","","4033","True","True","False","","281","84.228.87.105","0","27619","עירובין|מג ע"א",""),new Message("27684","27619","היה קשה לי על זה","24/04/13 12:19","יד אייר","תשע"ג","12:19","מתפעל","הרי מצינו כמה פעמים בחז"ל ענין של קפיצת הדרך. למשל אצל אליעזר עבד יעקב היום יצאתי והיום באתי.
ההבנה הפשוטה בזה היא לא שעף בשמים אלא שהלך כרגיל, נסע על הגמלים שלו ולפתע מצא עצמו בחרן אף שלא עברו אלא כמה שעות.
ואם כן מדוע פשוט לה לגמרא שאליהו עף באויר שנפשוט הספק של תחומין מעל עשרה? אולי היתה לו קפיצת הדרך מסורא לפומבדיתא על הארץ.

ובאמת היה ניתן לחקור האם יש איסור תחומין באופן של קפיצת הדרך, שמצד אחד האדם לא עשה יותר מאלפיים צעדים, אבל מבחינת הקילומטראז' עבר כמה קילומטרים. מה דינו.

עוד היה ניתן לחקור בענין תחומין, אדם יש לו אלפיים אמה לכל צד.
ומה הדין אם לא הולך לשום צד אלא מגביה עוף כלפי השמים. אם יש לו לאדם איזו טכניקה לקפוץ על טרמפולינה שמקפיצה אותו למעלה מאלפייים אמה. האם נאמר שיצא מחוץ לתחום? כמובן שהשאלה היא רק למאן דאמר יש תחומין למעלה מעשרה.
אולי כל ענין התחומין הוא רק לד' רוחות השמים אף אם נע באויר אבל לא כלפי מעלה.

אמנם במחשבה שניה, הרי לא נח שם למעלה באויר ומיד נופל למטה, אולי במילא אין זה נחשב. ומצד שני, דכוותיה בארץ, אדם שיצא מחוץ לתחום ולא נח, הרי אסור לו להסתובב ולחזור לתוך התחום ולא עזר מה שלא נח.

וצ"ע בכל זה.","148","","4029","True","True","False","","241","212.29.198.117","0","27619","עירובין|מג ע"א",""),new Message("27627","27620","שוב ראיתי שלכאורה","20/04/13 21:07","י אייר","תשע"ג","21:07","כדי","יש להתיישב בדעת בה"ג שהובאה בתוס' קידושין הנ"ל ממכות (ה.) שאפילו לגמלא פרחא לא חיישינן ע"ש. ומיהו למ"ש לחלק התוס' ביבמות (קטז.), אתי שפיר.","249","","4033","True","True","False","","187","79.182.219.207","0","27619","עירובין|מג ע"א",""),new Message("27631","27622","נראה שהכרחו של רש"י","20/04/13 21:43","י אייר","תשע"ג","21:43","כדי","לפרש כן הוא מהגמ' דיבמות (קטז.) שהזכרתי בהודעה הקודמת, ששם גם ישנה את אותה לשון, ושם כמדומה א"א לפרש כפירושו של הרמב"ם כאן. ונהי שמצאנו לשונות זהים ומשמעויות חלוקות, מ"מ ברור שכל היכי שאנו יכולים לפרשן באותה משמעות, עדיף טפי.","249","","4033","True","True","False","","213","79.182.219.207","0","27619","עירובין|מג ע"א",""),new Message("27625","27623","השביתה היתה מהיצירה. השימוש מותר","20/04/13 20:36","י אייר","תשע"ג","20:36","דוד כוכב","ביום השביעי שבת וינפש, הושבתה רק מלאכת הבריאה והיצירה. אבל אין בעיה בשימוש בנבראים הקיימים כבר. האדם שנברא לפני השבת מותר לו לתפקד בשבת. גם השימוש בשם הקדוש אינו יצירה חדשה, והשימוש בו המותר בחול - מותר גם בשבת.","125","","4033","True","True","False","","120","212.76.114.9","0","27619","עירובין|מג ע"א",""),new Message("27628","27623","מלאכה ע"י שם בשבת","20/04/13 21:21","י אייר","תשע"ג","21:21","כדי","זוהי מחלוקת האחרונים.
דעת שו"ת הלק"ט (סי' צט) והרב מעשה רוקח (פכ"ד מהלכות שבת ה"ז) שהורג ע"י שם חשיב כהורג לכל דבר ולכן יתחייב גם בשבת משום שעקימת שפתיו הויא מעשה. וכ"כ בספר גזע ישי (מרכת האל"ף אות א) שאסור לברוא בשבת אדם או בהמה ע"י ספר יצירה משום בונה [ולפ"ד, מדוייק מה שאמרו בסנהדרין סה: שבראו עיגלא תילתא דווקא בערב שבת. ע"ש].
ויש שרצו להביא ראייה שמותר מדברי השל"ה (ביישוב קושיית הרא"ש) שכתב שמשה רבינו כתב י"ג ס"ת ביומו האחרון שהיה יום שבת, ע"י שם. וכן הביאו ראייה מדברי רש"י בסנהדרין (קא.).","249","","4033","True","True","False","","237","79.182.219.207","0","27619","עירובין|מג ע"א",""),new Message("27630","27629","היינו דתוס' קידושין הנזכר","20/04/13 21:41","י אייר","תשע"ג","21:41","כדי","","249","","4033","False","True","False","","161","79.182.219.207","0","27619","עירובין|מג ע"א",""),new Message("27688","27684","עוד הוקשה לי מהמשיח","24/04/13 12:39","יד אייר","תשע"ג","12:39","מתפעל","מה שהגמרא רוצה להוכיח מביאת המשיח שאין תחומין למעלה מעשרה ולכן יכול לבא בשבת, למה פשוט לה לגמרא שהמשיח מגיע מהשמים? מילא אליהו נמצא גם בשמים, זה מובן אבל על המשיח מקובל לומר שזהו יהודי שחי בינינו. ואם כן כלל לא בא מהשמים.","148","","4029","True","True","False","","215","212.29.198.117","0","27619","עירובין|מג ע"א",""),new Message("27700","27684","הטובים לטיס","24/04/13 14:49","יד אייר","תשע"ג","14:49","דוד כוכב","כפי שהבאתי פה הגמרא במסכת ברכות דף ד ע"ב אומרת שאליהו עף כמלאכים. ובכל תעופה הוא יכול לגמוע 11,000 ק"מ (היקף כדור הארץ בקו המשוה 44,000 ק"מ):
אמר רבי אלעזר בר אבינא: גדול מה שנאמר במיכאל יותר ממה שנאמר בגבריאל, דאילו במיכאל כתיב ויעף אלי אחד מן השרפים, ואילו גבי גבריאל כתיב: והאיש גבריאל אשר ראיתי בחזון בתחלה מעף ביעף וגו'. מאי משמע דהאי אחד מיכאל הוא? אמר רבי יוחנן: אתיא אחד אחד, כתיב הכא ויעף אלי אחד מן השרפים וכתיב התם והנה מיכאל אחד (מן) השרים הראשונים בא לעזרני. תנא: מיכאל באחת, גבריאל בשתים, אליהו בארבע, ומלאך המות בשמנה, ובשעת המגפה באחת.","125","","4029","True","True","False","","191","212.76.114.9","0","27619","עירובין|מג ע"א",""),new Message("27699","27688","משיח יתיב אפיתחא דרומי","24/04/13 14:40","יד אייר","תשע"ג","14:40","דוד כוכב","(מסכת סנהדרין דף צח ע"א), ואיך יגיע אם לא בדרך המלאכים ואליהו?","125","","4029","True","True","False","","156","212.76.114.9","0","27619","עירובין|מג ע"א",""),new Message("27705","27688","היכן נזכר בסוגיא לגבי משיח?","24/04/13 15:58","יד אייר","תשע"ג","15:58","המכריע","כמדומה שלא נזכר אלא גבי אליהו דייקא.","199","","4029","True","True","False","","260","213.151.63.64","0","27619","עירובין|מג ע"א",""),new Message("27712","27699","אי משום הא לא קשיא כלל","24/04/13 21:00","יד אייר","תשע"ג","21:00","מתפעל","הוא יכול לנסוע מרומא באל על (ביום שאין שביתה) ולהגיע לארץ הקדש בערב שבת ולשבות בישיבת הכותל בשבת קדש, ואז להתגלות בלי לבא מן השמים.
ואם אתה מתעקש על טיסה בשמים, אז למה לא יכול להיות שטס בשמים ביום ששי אבל בשבת בא בניחותא ברגל ממקום מושבו בירושלים.","148","","4029","True","True","False","","211","95.86.69.52","0","27619","עירובין|מג ע"א",""),new Message("27711","27705","כן נזכר בתחילת הסוגיא","24/04/13 20:58","יד אייר","תשע"ג","20:58","מתפעל","מתחיל בסוף מ"ג עא
"תא שמע הריני נזיר ביום שבן דוד בא מותר לשתות יין בשבתות ובימים טובים
ואסור לשתות יין כל ימות החול אי אמרת בשלמא יש תחומין היינו דבשבתות ובימים טובים מותר אלא אי אמרת אין תחומין בשבתות ובימים טובים אמאי מותר ".","148","","4029","True","True","False","","209","95.86.69.52","0","27619","עירובין|מג ע"א",""),new Message("27713","27712","היום! אם בקולו תשמעו...","24/04/13 21:07","יד אייר","תשע"ג","21:07","דוד כוכב","משמעות הגמרא שם היא שמשיח יושב שם עד ליום שהוא בא. עד לרגע שהוא צריך לבוא אין לו סיבה לזוז. וברגע שהגיע הזמן הוא מגיע, והיום!","125","","4029","True","True","False","","118","212.76.114.9","0","27619","עירובין|מג ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82645);