var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=27576;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("המלצה לגולשים","http://www.daf-yomi.com/forums/Message.aspx?id=1505")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","71"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","62"),new MostViewed("107084","מי שמלווה כסף בריבית לא יקום בתחיית המתי","לינקוש","28/04/24 18:14","58","55")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("27576","0","וכבר בא חכם","18/04/13 11:57","ח אייר","תשע"ג","11:57","מתפעל",""מאי שנא לכאן ולכאן דלא דאין ברירה, למזרח למערב נמי אין ברירה? אמר רבי יוחנן: וכבר בא חכם".

מסתמא דנים ומבארים הראשונים והאחרונים ענין ברירה ותנאי באריכות אבל אודה לחכמי הפורום אם יעבירו דבריהם בשפה פשוטה וברורה שגם אני הבער אבין דבריהם.

אם אדם מקדש אשה ועושה תנאי, תהיי מקודשת מעכשיו אך ורק אם מחר ירד גשם.
אם כן נחכה ונראה, אם ירד גשם מחר, הרי היא מקודשת ואם לא ירד גשם, איננה מקודשת. זהו תנאי פשוט ורגיל ולא צריך להגיע לדין ברירה.

מעתה נבחן את הדין הראשון של המשנה שיבא חכם או למזרח או למערב והאדם שם עירוב גם במזרח וגם במערב ומתנה, אם יבוא למזרח, עירובי במזרח ואם למערב עירובי במערב. ועדיין לא בא חכם ואולי בכלל יבוא לצפון או שלא יבוא בכלל. נחכה ונראה מה יקרה מחר. אם באמת הגיע החכם למזרח, התנאי שלו התקיים ותפס עירובו למזרח. הגיע למערב, תפס עירובו למערב. לא הגיע, לא תפסו ב' העירובין. זהו תנאי כמו התנאי בקידושין. למה צריך להגיע לברירה ולומר שזה עובד רק אם כבר הגיע החכם?","148","","4034","True","True","False","","1037","212.29.198.117","0","0","עירובין|לו ע"ב",""),new Message("27583","27576","מחלוקת בין רש"י ותוס' לרמב"ן מהו התירוץ","18/04/13 12:06","ח אייר","תשע"ג","12:06","דוד כוכב","כבר פתחתי על ענין זה אשכול.","125","","4034","True","True","False","","106","212.76.114.9","0","27576","עירובין|לו ע"ב",""),new Message("27599","27583","יישר כח - אצטט משפט מפתח","18/04/13 16:34","ח אייר","תשע"ג","16:34","מתפעל",""חלות בתנאי תתכן רק אם ניתן להחיל את אותה חלות גם ללא התנאי. אולם אם מלכתחילה כל החלות תלויה בתנאי אחר שהוצב לפני כן, כבר באנו למחלוקת שבדין ברירה".

האם זהו תורף ההסבר? זהו ההסבר של הגרש"ז אוירבך?

למה בערוב למזרח אם יבוא לשם החכם לא ניתן להחיל את הערוב בלי התנאי של ביאת החכם?
לא הבנתי איך ליישם את היישוב הזה במקרה שלנו.","148","","4034","True","True","False","","215","212.29.198.117","0","27576","עירובין|לו ע"ב",""),new Message("27605","27599","כן זהו ההסבר","18/04/13 21:10","ח אייר","תשע"ג","21:10","דוד כוכב","אבל אין הכוונה כמו שכתבת ש'לא ניתן להחיל את הערוב בלי התנאי של ביאת החכם'. ביאת החכם אינה תנאי, כלומר התנאה. ביאת החכם היא המקרה שבו תלו את התנאי.
הכוונה היא שאי אפשר להחיל את הערוב למזרח בלי לברר כיצד הוכרע תנאי נוסף - והוא: האם חל העירוב שלמערב, או האם חלה שביתתו בעיר.

כלומר,
תנאי = כן או לא, אחד או אפס - yes no question.
ברירה = ברירה/בחירה בין שני מצבים. זהו שער לוגי מרמה גבוהה יותר - OR gate.","125","","4034","True","True","False","","116","212.76.114.9","0","27576","עירובין|לו ע"ב","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82640);