var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=27558;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("מינוי מומחים בפורום","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=5360")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","53"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","34"),new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","23")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("27558","0","מעט הערות לדף מ","18/04/13 01:18","ח אייר","תשע"ג","01:18","המכריע","א. קציצת הדס וחיוב המתנה בכדי שיעשו. לכאורה אם מותר להריח במחובר (עיין בזה) הרי אין הקציצה נדרשת כדי לאפשר הרחה. ומדוע מתחייב בהמתנה.

ב. ערבית ושחרית מחזירין. במק"א נתבאר דהיינו בערבית דחולו של מועד משא"כ ערבית דר"ח.

ג. דלויה לרטיבא רפסא ליה בדוכתיה. לכאורה לשם מה אמר רב חסדא אימרה זו ועוד בליל התקדש יום הדין. מה רצה להראות בזה? לשם מה לפרש שהוא מבין שיש סיבה לבואו של רב ייבא סבא ולא בכדי הגיע, ובפרט שאין המשך לאמירה תלושה זו. ויש לומר (אולי קצת בדרך דרוש) שהרי אמרו לעיל שרשות לומר זמן ודאי יש, והנידון אם יש חובה. א"כ חשב רב חסדא מה יועיל שיראה שהוא אומר זמן הרי עדיין לא יידעו התלמידים אם בתורת רשות אמר או חובה. על כן הקדים יודע אני היטב לשם מה באת והנה אני עושה מעשה כדי להשיב לך, כלומר צא אמור לחבריך הממתינים שיעשו כך אף הם כי חובה היא.

ואל הפינה המוזנחת;
בעמוד זה מוזכר עצרת בדיוק 30 יום לפני. ורב ייבא סבא בפרוס יום העליה לחצר ציונו.","199","","4029","True","True","False","","994","213.151.63.64","0","0","עירובין|מ ע"א",""),new Message("27560","27558","א. ר"ן על הרי"ף מסכת ביצה דף יד ע"א:","18/04/13 02:28","ח אייר","תשע"ג","02:28","דוד כוכב",""וא"ת ואמאי מצרכינן להריח כדי שיעשו דהא מחובר מותר להריח בו בשבת ויו"ט כדאמרי' בסוכה (דף לז ב) הדס במחובר מותר להריח בו מ"ט כיון דלריחא קאי לא אתי למיקצייה אתרוג במחובר אסור להריח בו כיון דלאכילה קאי אי שרית ליה אתי למקצייה י"ל דכיון דא"א להם להשתמש ממנו במקום זה אלא ע"י הגזיזה אסור להריח בו דמ"מ הרי הן נהנין עכשיו ממלאכת יום טוב ואיכא למיגזר שמא יאמר לנכרי לגוזזו".","125","","4029","True","True","False","","195","212.76.114.9","0","27558","עירובין|מ ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82563);