var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=27553;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("דף יומי - יתרונות מול חסרונות","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=729")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107155","אדם שכר רכב באילת ","מנחת טנא","13/05/24 00:58","49159","59"),new MostViewed("107157","הגהות הגר"א בבא מציעא עא, עב, עג","אוריאל שלמוני","13/05/24 17:21","605","39"),new MostViewed("107177","הערה ברש״י","שמואל דוד","16/05/24 05:35","595","33")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("27553","0","הלוקח יין מבין הכותים","17/04/13 23:12","ז אייר","תשע"ג","23:12","מתפעל","ג' הערות:

א: למה להעמיד שלקח מכותים ולא סתם שיש לו חבית יין של טבל של עצמו ואין לו כרגע כלים ונמצא כמה דקות לפני שבת.

ב: הגמרא אומרת שטענו לר"מ מה יעזור ברירה אם יבקע הנוד וישפך היין.
למה שפיכת היין גורמת לכך שנקרא כי שתה טבל? הרי התרומה כבר חלה ונמצאת בתוך החבית ואם נבקע הנוד, אם כן נשפכה התרומה כעת אבל למה לא נתקן מה שכבר שתה? וכי אם אדם מפריש תרומה ושם בצד ונשרפה התרומה אז מה שאכל בעייתי? ומה ההבדל? היה ניתן לומר שמה שצריך אח"כ להפריש זה רק בכדי לתת לכהן ובכדי שלא ישתה את זה בעצמו שהתרומה אסורה עליו אבל כל שאר היין באמת כבר נתקן משעה ראשונה ואיך חוזר להיות טבל למפרע?

ג: אם אכן משעה ראשונה שמפריש בתוך החבית חלק לתרומה וחלק למעשר ולתרומת מעשר, אם כן יש לנו כאן מעט תרומה בתוך החבית. ואם אין שיעור של יותר ממאה בחבית, אם כן האם אין לנו בעיה שהתרומה מדומעת ולא מתבטלת? לכאורה, לא כתוב כאן שצריך להזהר שעד שהוא מפריש, שיוודא שיש לו כאן שיעור יין חולין יותר ממאה מהתרומה. ומדוע לא? אם ישתה וישתה וישאר פחות ממאה כנגד התרומה שבפנים, אם כן הכל יאסר.","148","","4050","True","True","False","","963","95.86.76.189","0","0","עירובין|לו ע"ב",""),new Message("27555","27553","המממ","17/04/13 23:29","ז אייר","תשע"ג","23:29","Almuaddib","א.
לכאורה, אכן אין הבדל, שהרי דין היין שנקנה מהכותים הוא כדין טבל גמור. אלא שזו משנה במסכת דמאי, וכך נשנתה, ואכן אין הבדל - וראה במשנה שלאחריה שאכן כך הוא (דמאי פ"ז מ"ד-מ"ה).

ב.
התנאי הוא שמה שיפריש - הוא ההפרשות. רק על תנאי זה, יכול לשתות השאר כחולין. אם יבקע הנוד - לא מתקיים התנאי, וממילא שתה טבל.

ג.
אין תרומה בתוך החבית עד שסיים לשתות כל מה שניתן, שהרי זה התנאי - שמה שנותר - מתברר למפרע כי הוא התרומה. עד שלא מסיים לשתות, לא נתברר, ואין כאן דימוע כלל.","107","","4050","True","True","False","","154","84.228.191.23","0","27553","עירובין|לו ע"ב",""),new Message("27556","27553","הלוקח יין","18/04/13 01:07","ח אייר","תשע"ג","01:07","המכריע","א. כפי שכתב החכם אלמואדיב. אולי ניתן להוסיף שבדידיה אין חבר משהה שאינו מתוקן, ודיבר בהווה שזה עתה לקח. והרי אם מחבר לקח הרי זה בחזקת מתוקן, אם מע"ה אינו מפריש תרומה, והשאר רק מספק, וצייר בכותי דהוי הכל ודאי כמבואר כאן ברש"י ותוס'.

ב. תוספת מעט ביאור לדברי החכם הנ"ל. החלות חל רק על סמך מה שיברר. ואם נשפך ולא בירר אין אפשרות לחול.

ג. לגבי זה אין דעתי מסכמת לדברי החכם, אם הבנתים נכון. אלא ודאי החלות של כל ההפרשות חלות עכשיו, אחרת הוא שותה טבל חלילה, ומ"מ אין בעיה של מדומע, מכיון שרק תרומה שאי אפשר לבררה מדמעת, אבל תרומה שניתנת לבירור ודאי כמו במקרה הזה אינה מדמעת. והבן.","199","","4049","True","True","False","","214","213.151.63.64","0","27553","עירובין|לו ע"ב",""),new Message("27562","27556","חוששני שלא ניסחתי דברי בבהירות","18/04/13 08:04","ח אייר","תשע"ג","08:04","Almuaddib","אכן, כדברי המכריע, ודאי שחלות ההפרשות חלה מעת שהתנה ככתוב.

אלא שמהו מה שהופרש יתברר רק למפרע, ולכן עד שיתברר - לא יכולה להיות מציאות של דימוע.","107","","4049","True","True","False","","144","84.228.191.23","0","27553","עירובין|לו ע"ב",""),new Message("27567","27556","יישר כח, אנסה לסכם דבריכם","18/04/13 11:32","ח אייר","תשע"ג","11:32","מתפעל","לגבי השאלה האמצעית, ענין נשפך היין,

כתב החכם מואדיב: "התנאי הוא שמה שיפריש - הוא ההפרשות. רק על תנאי זה, יכול לשתות השאר כחולין. אם יבקע הנוד - לא מתקיים התנאי, וממילא שתה טבל".

והוסיף החכם המכריע: "החלות חל רק על סמך מה שיברר. ואם נשפך ולא בירר אין אפשרות לחול".

אם ננסה להגדיר את המצב בשבת, מצד אחד מותר לו לשתות ותיקן את החבית ומצד שני אם לאחר שבת לא יפריש בפועל, יתברר למפרע שזה היה טבל בשבת,
היינו שזה מתוקן על תנאי. אם יתקיים התנאי, מתברר שהיה מתוקן. אם לא יתקיים התנאי, יתברר שזה לא היה מתוקן.

שאלתי היא למה לא ניתן לתקן באופן אבסלוטי. הרי ניתן לתקן כרי כשאנו אומרים שהתרומה בצפונו. במקום מוגדר. גם כאן נאמר שהתרומה בתחתית החבית ואין זה כבר תלוי ועומד בתנאי כלשהוא.

האם זה בגלל שבכרי מדובר ביבש ובלח הכל מתערבב וחייבים להגיע לברירה?","148","","4049","True","True","False","","210","212.29.198.117","0","27553","עירובין|לו ע"ב",""),new Message("27589","27567","אכן כן.","18/04/13 12:31","ח אייר","תשע"ג","12:31","כדי","הסיבה שצרך להגיע לברירה מכיוון שהוא לח. ועי' בר"ה (יג:) ובזבחים (פ.) בסוגיית בילה, ותראה שכן הוא.","249","","4049","True","True","False","","184","79.181.195.6","0","27553","עירובין|לו ע"ב",""),new Message("27591","27589","אמנם חשבתי על עצה","18/04/13 13:59","ח אייר","תשע"ג","13:59","מתפעל","מה הדין אם הוא שותה והולך כל השבת מהחבית הזו ובמוצאי שבת נשאר מעט.
האם צריך בדוקא להעביר את היין שנשאר לכלי אחר ולקרוא לו שם?
הרי יכול לומר: כל מה שנשאר כעת בחבית, אלו התרומות והמעשרות.
לכאורה אין בעיה בזה.
ואם כן, בנוסף לדין הברירה יכול להתנות תנאי ולומר: אם חלילה יבקע הנוד לפני שהספקתי להפריש התרו"מ, הריני מפריש את כל מה שנשאר בחבית דקה לפני שזה נשפך ומייחד את כל מה שנשאר לתרו"מ. וממילא כל מה שנשאר בחבית דקה לפני שנשפך הופך לתרו"מ ומה ששתה היה כבר מתוקן.","148","","4049","True","True","False","","220","212.29.198.117","0","27553","עירובין|לו ע"ב",""),new Message("27603","27591","עצה לא תקינה","18/04/13 17:17","ח אייר","תשע"ג","17:17","המכריע","מכיון שצריך ברירה מה לתרומה גדולה ומה למעשר ראשון ומה למעשר שני.","199","","4049","True","True","False","","242","213.151.63.64","0","27553","עירובין|לו ע"ב",""),new Message("27636","27603","חזק וברוך - דו ביסט גערעכט","21/04/13 07:16","יא אייר","תשע"ג","07:16","מתפעל","דו ביסט גערעכט = אתה צודק.","148","","4046","True","True","False","","252","212.29.198.117","0","27553","עירובין|לו ע"ב","")];var iTotalPages=811;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82910);