var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=27408;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("הודעה למגידי שיעורים ולמשתתפי השיעורים","http://www.daf-yomi.com/forums/Message.aspx?id=638")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107091","המתרגם ומזרעך לא תתן להעביר למולך ...","איתן","02/05/24 02:13","123","56"),new MostViewed("107107","דף היומי ביום הזיכרון - פרויקט 'לקדושים'","יצחק אינקר","03/05/24 14:29","52202","54"),new MostViewed("107093","הגהות הגר"א ב"מ סד","אוריאל שלמוני","02/05/24 10:18","605","54")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("27408","0","מצוות לא להנאה ניתנו","08/04/13 05:16","כח ניסן","תשע"ג","05:16","הודו_כי_טוב","אז איך זה שאנחנו עובדים את השם בשמחה ולא מתוך דיכאון ואומללות שיש עלינו עול כבד
להיות עבדיו של בורא עולם ?
זה קצת לאחוז את החבל בשני קצותיו ?","207","","4048","True","True","False","","1160","46.117.14.249","0","0","עירובין|לא ע"א",""),new Message("27409","27408","מעשה המצוה, ותוצאת המצוה","08/04/13 08:20","כח ניסן","תשע"ג","08:20","דוד כוכב","השמחה היא מכך שזכינו לקיים את המצוה. אבל עצם פעולת ביצוע המצוה היא רק לצורך המצוה ולא לצרכים אישיים נוספים.
החפצים שבהם נעשים המצוות> פעולת מעשה המצוה> השלמת המצוה> שמחה!","125","","4048","True","True","False","","137","95.86.96.133","0","27408","עירובין|לא ע"א",""),new Message("27443","27408","המשפט זה אינו זהה למשפט","10/04/13 14:56","ל ניסן","תשע"ג","14:56","קותי","מצוות לסבל נתנו.
ולכן הדיוק שיש איסור להינות מהמצווה אינו ראוי
הכוונה ששיקול של הנאה אינו רלוונטי בדיון ההלכתי על המצווה
כמו תקיעת שופר למודר הנאה","217","","4046","True","True","False","","184","79.183.195.5","0","27408","עירובין|לא ע"א",""),new Message("27467","27408","שבח האומללות זאת לא מידה יהודית","11/04/13 14:46","א אייר","תשע"ג","14:46","קותי","קידוש הסבל זה משהו נוצרי שהשפיע גם עלינו
המושג עבדיו של הקב"ה זה קצת מוגזם
רק ארבעה נקראו עבדי(?)
אנחנו נסתפק בקיום המצוות מתוך שמחה ככל שניתן
דרך אגב המושג שמחה אינו הוללות וריקודים אלא כובד ראש איני זוכר היכן ראיתי זאת","217","","4045","True","True","False","","217","79.182.205.117","0","27408","עירובין|לא ע"א",""),new Message("27472","27443","אין מערבבים בין שמחה לשמחה","12/04/13 05:14","ב אייר","תשע"ג","05:14","הודו_כי_טוב","אם השיקול של השמחה אינו רלוונטי אז למה אסור להתחתן בחול המועד משום
שמכניסים שמחה פרטית לשמחת מצוות החג ?
ויותר קשה אם אנחנו אמורים להדבק בקודש ברוך הוא מעין "יחד" (אתה אחד ושמך אחד
ומי כעמך ישראל גוי אחד בארץ)
מה מפריע ערבוב השמחות הייתי אמור כאן שיש שיתוף ביננו אך חוששני שלא יבינו את דברי כהלכה","207","","4044","True","True","False","","238","46.117.14.249","0","27408","עירובין|לא ע"א",""),new Message("27473","27467","אחד מהארבעה שרף את בית המיקדש","12/04/13 05:31","ב אייר","תשע"ג","05:31","הודו_כי_טוב","כך שעבד לא בהכרח מהל"ו
לא ברור לי היכן אמרתי שאומללות זו מידה יהודית
להלן ביאור מהויקפדיה דברים כח מז
:","207","","4044","True","True","False","","253","46.117.14.249","0","27408","עירובין|לא ע"א",""),new Message("27478","27473","לא ארבעה אלא שלושה","14/04/13 01:57","ד אייר","תשע"ג","01:57","קותי","משך חכמה במדבר פרק יא

והנה שלושה אנשים נזכרו בתורה שנקראו "עבדי": - "אברהם עבדי" (בראשית כו, כד), "כלב עבדי" (במדבר יד, כד), "בעבדי במשה" (שם יב, ז) - אלה שלא אמרו לשום אדם "אדוני" או "עבדך". לא כן יהושע שאמר "אדוני משה". וכמו שאמרו שלא רצו להזכיר מלכות שמים אצל מלכות בשר ודם, פרק שלושה שאכלו. וכן באהרן לא נזכר "עבדי" לפי שאמר "אדוני" למשה (שמות לב, כב).

לגבי אומללות הנה תחילת העניין
"אז איך זה שאנחנו עובדים את השם בשמחה ולא מתוך דיכאון ואומללות שיש עלינו עול כבד
להיות עבדיו של בורא עולם ?
זה קצת לאחוז את החבל בשני קצותיו ?"","217","","4042","True","True","False","","204","79.179.196.207","0","27408","עירובין|לא ע"א",""),new Message("27479","27478","להלן הרביעי","14/04/13 05:57","ד אייר","תשע"ג","05:57","הודו_כי_טוב","כן רשמתי זאת אבל זה היה בשביל להדגיש שעובדים בשמחה ולראיה שלא באומללות
עובדים אנו והגויים הרגילים לא בדיוק מסתגפים

והרביעי שנקרא עבד כמו שאמרת בראשונה :
ירמיהו מג,יוְאָמַרְתָּ אֲלֵיהֶם כֹּה אָמַר יְהוָה צְבָאוֹת אֱלֹהֵי יִשְׂרָאֵל הִנְנִי שֹׁלֵחַ וְלָקַחְתִּי אֶת נְבוּכַדְרֶאצַּר מֶלֶךְ בָּבֶל עַבְדִּי וְשַׂמְתִּי כִסְאוֹ מִמַּעַל לָאֲבָנִים הָאֵלֶּה אֲשֶׁר טָמָנְתִּי וְנָטָה אֶת שפרורו [שַׁפְרִירוֹ] עֲלֵיהֶם.","207","","4042","True","True","False","","243","46.117.14.249","0","27408","עירובין|לא ע"א","")];var iTotalPages=811;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82674);